Gå til innhold

Iphone blir lomme-router?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grei funksjon å ha, selv om jeg personlig har lite nytte av å bruke min iPhone som WiFi-router.

 

Det har tidligere vært mulig på jailbroken iPhones via Cydia/Rock.

 

Når iPhone får denne muligheten blir det vel en sensasjon uten like ...

Det regner jeg med, haha! :)

Endret av Sitronkake
Lenke til kommentar

Dette har vi jo hatt på Nokia og Android i år og dag. Velkommen etter.

 

År og dag? Nå kan ikke jeg uttale meg så mye om Nokia, men min N71 E71 som er en proffmobil, så lot ikke dette løse seg uten installasjon av tredepartsprogrammer.

 

Men Android, år og dag? Dette kom nylig for ikke mange månedene siden via Froyo. Android 2.1 hadde ikke denne muligheten. Så ikke ta helt av nå. Det er ikke så lenge siden Android fikk dette heller :)

 

Edit: Feil telefon :p

Endret av Patience
  • Liker 1
Lenke til kommentar

År og dag? Nå kan ikke jeg uttale meg så mye om Nokia, men min N71 som er en proffmobil, så lot ikke dette løse seg uten installasjon av tredepartsprogrammer.

Nettopp. Med din lekre Nokia E71 (regner med at du mente E71, da N71 ikke har WLAN) anno 2008 kunne man gjøre dette med tredjepartsprogrammer.

 

Det går også ann med f.eks. Nokia E60 fra 2005. iOS fra 2011 har med andre ord tilsvarende mulighet som Symbian fra 2005. :)

 

(hilsen fornøyd iPhone-bruker)

Lenke til kommentar
Rammen på Verizons Iphone skal også ha fått noen endringer, og ser ut fra bildene ut til å være identisk med rammen som skapte en del ståhei for noen dager siden. Foreløpig vet vi ikke om designendringen har avstedkommet kun for å tilpasse telefonen til CDMA-standarden, eller om den nye designen også vil bøte på eventuelle antenneprobler.

Det har med CDMA og gjøre. CDMA krever blant annet to separate antenner.

Alle CDMA-telefoner har også en begrensning som gjør at man ikke kan bruke data og tale samtidig, det er en av fordelene UMTS har.

Lenke til kommentar

År og dag? Nå kan ikke jeg uttale meg så mye om Nokia, men min N71 som er en proffmobil, så lot ikke dette løse seg uten installasjon av tredepartsprogrammer.

Nettopp. Med din lekre Nokia E71 (regner med at du mente E71, da N71 ikke har WLAN) anno 2008 kunne man gjøre dette med tredjepartsprogrammer.

 

Det går også ann med f.eks. Nokia E60 fra 2005. iOS fra 2011 har med andre ord tilsvarende mulighet som Symbian fra 2005. :)

 

(hilsen fornøyd iPhone-bruker)

Min Samsung Galaxy S hadde denne funksjonen tilgjengelig ved lansering i sommer, og da såklart Android 2.1

Lenke til kommentar

Dette har vi jo hatt på Nokia og Android i år og dag. Velkommen etter.

 

På min Legend fikk jeg denne funksjonen først for ikke mange uker siden, med oppdateringen til Froyo...

 

Og så er det en del operatører rundt omkring i verden som ikke ønsket/ønsker denne muligheten, noe som også spiller med i denne saken.

Lenke til kommentar

Dette har vi jo hatt på Nokia og Android i år og dag. Velkommen etter.

 

På min Legend fikk jeg denne funksjonen først for ikke mange uker siden, med oppdateringen til Froyo...

 

Og så er det en del operatører rundt omkring i verden som ikke ønsket/ønsker denne muligheten, noe som også spiller med i denne saken.

Det må vel ikke være innebygget i OSet for å være mulig? Jeg har delt nett med min milestone siden jeg fikk den for litt over et år siden. Ulempen med å dele nett over wifi er at det spiser rimelig mye batteri. Fungerer dog. veldig godt på bilturer da jeg har lader i bilen.

Lenke til kommentar
År og dag? Nå kan ikke jeg uttale meg så mye om Nokia, men min N71 som er en proffmobil, så lot ikke dette løse seg uten installasjon av tredepartsprogrammer.
Du får det til å høres ut som et problem.

 

Det stemmer at de med S60-telefoner har kunne installere feks. JoikuSpot i flere år, men nå er det en verdensnyhet at moteriktige amerikanere en gang i fremtiden kan komme til å selge deg noe som kan akkurat det samme.

Lenke til kommentar

Dette har vi jo hatt på Nokia og Android i år og dag. Velkommen etter.

 

År og dag? Nå kan ikke jeg uttale meg så mye om Nokia, men min N71 som er en proffmobil, så lot ikke dette løse seg uten installasjon av tredepartsprogrammer.

 

Men Android, år og dag? Dette kom nylig for ikke mange månedene siden via Froyo. Android 2.1 hadde ikke denne muligheten. Så ikke ta helt av nå. Det er ikke så lenge siden Android fikk dette heller :)

 

"År og dag" er et velkjent begrep som ikke nødvendigvis skal tas bokstavelig. Det er ikke unormalt å si "dette tar jo år og dag" når man venter på at windows skal starte.

 

Så når det gjelder å ikke ta av, så tror jeg det kan løse seg med litt mer hermeneutikk og litt mindre å ta utsagn for bokstavelig :)

 

 

Ellers, jeg ser ikke poenget med å være først i alt - dette er uansett selskaper som stikker nok av kjepper i hjulene for hverandre og også gjør det vanskelig å forbedre andres oppfinnelser i søksmålkrigene sine. Copyright fremfor copyleft dessverre.

 

Det viktgiste er de som serverer produkt med best usability. Hvem som kom med funksjoner først, bryr jeg meg i så måte lite om. Dette vil ventelig bedre usability når man har Apple-produkter, som er fint og er fremgang. :)

Lenke til kommentar

År og dag? Nå kan ikke jeg uttale meg så mye om Nokia, men min N71 som er en proffmobil, så lot ikke dette løse seg uten installasjon av tredepartsprogrammer.

Nettopp. Med din lekre Nokia E71 (regner med at du mente E71, da N71 ikke har WLAN) anno 2008 kunne man gjøre dette med tredjepartsprogrammer.

 

Det går også ann med f.eks. Nokia E60 fra 2005. iOS fra 2011 har med andre ord tilsvarende mulighet som Symbian fra 2005. :)

 

(hilsen fornøyd iPhone-bruker)

 

Ah, seffer.. E71 for sv... :)

 

Joda. Men trenger ikke GPS på 10 tommer. Har opptil flere også mobiler.

 

Men sikkert noen som trenger det også.

 

Trenger ikke, men du verden som man kan bruke det man har :)

Lenke til kommentar
År og dag? Nå kan ikke jeg uttale meg så mye om Nokia, men min N71 som er en proffmobil, så lot ikke dette løse seg uten installasjon av tredepartsprogrammer.
Du får det til å høres ut som et problem.

 

Det stemmer at de med S60-telefoner har kunne installere feks. JoikuSpot i flere år, men nå er det en verdensnyhet at moteriktige amerikanere en gang i fremtiden kan komme til å selge deg noe som kan akkurat det samme.

 

Selge? Nei, det er gratis. Er JoikuSpot det? Niks :) Nei, poenget er at det er ikke akkurat noen grunn til å rope "herregud nå først" om en produsent har besluttet å komme med en utvidet funksjon til telefonene sine. Det er bare å rope hurra. Poenget er at det er ikke noen som har vært pionerer særlig lenge. Og med det så kan man jo si at apple var kjappe med å komme etter... :)

Lenke til kommentar

Dette har vi jo hatt på Nokia og Android i år og dag. Velkommen etter.

 

År og dag? Nå kan ikke jeg uttale meg så mye om Nokia, men min N71 som er en proffmobil, så lot ikke dette løse seg uten installasjon av tredepartsprogrammer.

 

Men Android, år og dag? Dette kom nylig for ikke mange månedene siden via Froyo. Android 2.1 hadde ikke denne muligheten. Så ikke ta helt av nå. Det er ikke så lenge siden Android fikk dette heller :)

 

"År og dag" er et velkjent begrep som ikke nødvendigvis skal tas bokstavelig. Det er ikke unormalt å si "dette tar jo år og dag" når man venter på at windows skal starte.

 

Så når det gjelder å ikke ta av, så tror jeg det kan løse seg med litt mer hermeneutikk og litt mindre å ta utsagn for bokstavelig :)

 

 

Ellers, jeg ser ikke poenget med å være først i alt - dette er uansett selskaper som stikker nok av kjepper i hjulene for hverandre og også gjør det vanskelig å forbedre andres oppfinnelser i søksmålkrigene sine. Copyright fremfor copyleft dessverre.

 

Det viktgiste er de som serverer produkt med best usability. Hvem som kom med funksjoner først, bryr jeg meg i så måte lite om. Dette vil ventelig bedre usability når man har Apple-produkter, som er fint og er fremgang. :)

 

Et annet poeng er at i våre dager skjer all denne utviklingen og implementeringen i rasende fart. Alt skjer fortere enn lyset, men bortskjemte brukere (meg og deg og alle vi andre) har ikke bare tatt hele hånda, men halve overkroppen i forbrukerjafset. Alt som ikke skjer umiddelbart er for tregt. :) Slik som ting implementeres i dag, med dagens tempo, er trenden ting som ikke er gjort ferdig må ut til forbruker helst før det er ferdig - for å konkurrere i markedet på pris og tilgjengelighet. Hvorpå vi forbrukerne må teste nye firmwares for å rette opp i feilene de ikke tok seg tid til å ordne. Derfor er den noen som liker å sitte litt på gjerdet og vente litt først. Og det kommer som oftest oss selv til gode. Men ikke bestandig :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...