Gå til innhold

Masseslipp fra Lenovo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ThinkPad X120e til 2300 kr (+ mva, ekstra høy fortjeneste i norske butikker etc = ca 3000 kr) er jo en vanvittig god pris. Den blir en het kandidat til å overta etter Atom-bærbaren min. Ikke bare forventer jeg å kunne spille full HD-film fra den glatt, men med HDMI får jeg også koblet den til den nye TVen. Jeg regner med lengre batteritid enn den gamle maskina (5 timer). SIM-kort og 4 - 8 GB ram skal den også få. :dribble: Håper den har plass til både mini-PCIe SSD og 2,5" 9,5mm harddisk. (40 GB + 1 TB)

 

Redigert: Specs

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

ThinkPad X120e til 2300 kr (+ mva, ekstra høy fortjeneste i norske butikker etc = ca 3000 kr) er jo en vanvittig god pris.

Hvordan kan denne maskina være så billig priset?! :dribble: Har ventet på en slik maskin siden Atom kom ut. Betaler gjerne det dobbelte for bedre byggekvalitet, todisk løsning og 3G/4G støtte. Endret av mandela
Lenke til kommentar

Bedriftsmaskiner med 1366x768 oppløsning? Denne skjermoppløsningen er totalt ubrukelig for det meste - og det er umulig å få tak i annet enn slike 'laveskjermer' i butikkene for tiden. Jeg hadde mye bedre oppløsning på Thinkpad'ene for 7 år siden (1600x1200).

På tide å forlange bedre skjermer på vanlige forbrukermaskiner også, det kan jo tenkes de skal brukes til annet enn å se på film og vrøvle på facebook...

Lenke til kommentar
Jeg hadde mye bedre oppløsning på Thinkpad'ene for 7 år siden (1600x1200).

De maskinene kostet sikkert 10 ganger så mye og hadde 1/10 av grafikkytelsen, kvarte prosessorytelsen, halve batteritida og veide tre ganger så mye. Tross lavere oppløsning synes jeg det totalt sett har gått kraftig fremover. Sammenlign gjerne med 2010-maskiner med Atom også. Zakate får Atom til å se ut som en arkeologisk oppdagelse.

Lenke til kommentar

Har vanskelig for å se at X120e kommer til å koste så lite her til lands når den kommer. Hvis den koster et sted rundt 3k, samt at den er så god som den nå ser ut til, så blir det en oppgradering på meg.

 

Ser for meg denne prisen kan komme til å skape trøbbel for endel andre produsenter. Det finnes mange nok som selger en ganske crappy laptop til 4-6k nå om dagen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

ThinkPad X120e til 2300 kr (+ mva, ekstra høy fortjeneste i norske butikker etc = ca 3000 kr) er jo en vanvittig god pris. Den blir en het kandidat til å overta etter Atom-bærbaren min. Ikke bare forventer jeg å kunne spille full HD-film fra den glatt, men med HDMI får jeg også koblet den til den nye TVen. Jeg regner med lengre batteritid enn den gamle maskina (5 timer). SIM-kort og 4 - 8 GB ram skal den også få. :dribble: Håper den har plass til både mini-PCIe SSD og 2,5" 9,5mm harddisk. (40 GB + 1 TB)

 

Redigert: Specs

 

:thumbup:

Dette er nok en maskin jeg må kjøpe inn "på firmaet". :)

Lenke til kommentar
Jeg hadde mye bedre oppløsning på Thinkpad'ene for 7 år siden (1600x1200).

De maskinene kostet sikkert 10 ganger så mye og hadde 1/10 av grafikkytelsen, kvarte prosessorytelsen, halve batteritida og veide tre ganger så mye. Tross lavere oppløsning synes jeg det totalt sett har gått kraftig fremover.

Men tar man hensyn til Pages "Lov", så ble nok den 7 år gamle maskinen opplevd som raskere, da den var ny :)

Endret av Harkonnen
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Venter spent på noen skikkelige ThinkPad lanseringer.. Hvorfor drøyer det såpass med nye T, W og X-serien?

Kunne godt ha tenkt meg en eventuelt ThinkPad X202s eller hva de ville navngitt den, om de slutter med disse håpløse og blaffe skjermene...

Det gjelder vel samtlige produsenter med unntak av Apple, det pumpes ut bærbare med blasse TN displays i lave oppløsninger, 1366×768 på en 15.6" skjerm kan bare ikke tas seriøst.
Lenke til kommentar

Nå har Lenovo ganske så greit oppløsning da, tilbyr jo blant annet 1440x900 på 12.1" og det er brukanes selv for meg som helst skulle hatt enda høyere oppløsning.

Ironisk hvordan IBM gav kunder muligheten for IPS paneler på ThinkPad maskiner før i tiden, mens idag må du faktisk kjøpe ThinkPad X201t (tablet) om du vil unngå blasse paneler med lav kontrast.

 

Hvorfor kan ingen lage en komplett maskin, hvor alt er tilnærmet perfekt? Lenovo klarer jo det meste med sin X-serie hvor de tilbyr en liten, utrolig robust maskin, med godt webkamera, godt tastatur og med knall maskinvare.. Men så bikker det på skjermen.

Lenke til kommentar

Bah ser ikke ut så Lenovo ThinkPad X120e kommer i norge 15 feb :/

 

Official Lenovo Fan Site

Hi Everyone! Liz from Lenovo ThinkPad Product Marketing here with some more information about where you can buy ThinkPad X120e starting next week. On February 15 it will be available in North America, China and other emerging market count...ries (such as Eastern Europe, Indonesia, Korea). Unfortunately at this time there are no plans to launch X120e in Latin America, Japan, Australia or Western Europe (including Germany and Norway). However, we do still offer the ThinkPad Edge 11" in all of those countries for those customers looking for a well equipped 11" notebook.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...