Gå til innhold

Minecraft-skaper håver inn (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke hørt om dette spillet før og måtte sjekke et par videoer på youtube. Nå sitter jeg bare igjen som et stort spørsmålstegn og lurer på hva som er så facinerende med spillet? Kan dere som spiller det forklare litt om det?

Gamer.no har et par artikkler som du bør lese:

http://www.gamer.no/artikler/66856/kreativ-moro-med-minecraft/

http://www.gamer.no/artikler/67200/slik-overlever-du-i-minecraft/

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hørt om dette spillet før og måtte sjekke et par videoer på youtube. Nå sitter jeg bare igjen som et stort spørsmålstegn og lurer på hva som er så facinerende med spillet? Kan dere som spiller det forklare litt om det?

Gamer.no har et par artikkler som du bør lese:

http://www.gamer.no/artikler/66856/kreativ-moro-med-minecraft/

http://www.gamer.no/artikler/67200/slik-overlever-du-i-minecraft/

Takk for linkene. De beskriver fascinasjonen til artikkelforfatteren ganske bra, selv om jeg selv ikke blir fascinert av det jeg leser. Hele historien mangler liksom innhold. Ja, det er zombier som vil drepe deg, men hvorfor og hva er hensikten med å holde seg i live? Hva skal man utrette i løpet av livet?

 

Jeg liker lego og synes klosseverden er et greit prinsipp, men teksturene på klossene skjærer litt i øynene. Jeg blir sliten av å se på det der. Nesten som å prøve å stirre på en TV med god gammeldags "snø". Hadde de fått rettet på det kunne jeg kanskje holdt ut en stund.

 

Beklager dere fascinerte, jeg synes bare det ser ut som intetsigende tidsfordriv. Nesten like gøy som kabal og minesveiper.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Beklager dere fascinerte, jeg synes bare det ser ut som intetsigende tidsfordriv. Nesten like gøy som kabal og minesveiper.

Synes selv Minecraft er veldig bra, og det som er så bra med det er det faktum at det er så enkelt. Det legger ikke en underlig mengde press på det til å gjør ditt og datt, du er rett og slett fri til å gjøre akkurat hva du vil. Synes ikke alle spill trenger å gi så mye mening for å være gøy. Noe som for øvrig også gjelder kabal og minesveiper, som begge er geniale tidsfordriv :)

 

Men det er nok ikke for alle, men dette spillet har enormt potensiale til å ta en simpel idè å skape timesvis av glede med det(Noe det igrunn klarer allerede i alpha), noe som i seg selv er fascinerende spør du meg. Folk spiller også bejeweled eller hva det heter, selv om jeg personlig synes det er helt meningsløst og gørr kjedelig.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

Selv satt jeg en hel natt før jeg gikk lei av spillet.

 

Men uansett så synest jeg det er glimrende at uavhengige utviklere gjør det veldig bra. Så langt har han solgt 280270 eksemplar, og hvis prisen har vært €9,95 hele tiden betyr det € 2788686,50 (minus gebyr tik PayPal) eller 22.208.271,60 kr etter dagens kurs.

 

Selv om dette er av de beste eksemplene på suksess i senere tid så er det ikke første gang uhavhengige utviklere har gjort et godt levebrød av spill. I mai solgte the huble indie bundle for $1.273.613 i løpet av 11 dager, som resulterte i $176.132 på hver av utviklerne (eller 1.027.817,82 kr etter dagens kurs). Fra før av er det kjent at World of Goo, Lugaru og spill som Ozmos og Mystic Mine har solgt godt.

 

Edit: Jeg kunne godt tenkt meg å vite hvilke dimensjoner det er på serverene til Minecraft.

Endret av efikkan
Lenke til kommentar

Vet noen hva notch har tenkt å gjøre med det studioet sitt, forresten? Innbilte meg noen sa han hyrte inn flere folk for å utvikle noe annet enn minecraft, og jeg må innrømme jeg blir veldig skuffet om dette er tilfelle, men siden det er et max antall kjøp han kan forvente av dette spillet er det vel liten framtid i å kontinuerlig oppdatere det. Isåfall er det bedre å skape noe nytt.

Lenke til kommentar
uten å helt forstå hva folk finner så revlusjonerende.)

 

Med mindre du er Steve Jobs trenger ikke alt å bli beskrevet som "revolusjonerende". Spillet innholder en masse faktorer som har blitt brukt over alt ellers, og når folk spør klarer jeg ikke forklare hva som er så gøy.

 

Det bare er gøy.

Lenke til kommentar
uten å helt forstå hva folk finner så revlusjonerende.)

 

Med mindre du er Steve Jobs trenger ikke alt å bli beskrevet som "revolusjonerende". Spillet innholder en masse faktorer som har blitt brukt over alt ellers, og når folk spør klarer jeg ikke forklare hva som er så gøy.

 

Det bare er gøy.

 

Det er jo konklusjonen ja. Tror ikke mange klarer og sette ord på hva det er med Minecraft.

Lenke til kommentar

Jeg liker lego og synes klosseverden er et greit prinsipp, men teksturene på klossene skjærer litt i øynene. Jeg blir sliten av å se på det der. Nesten som å prøve å stirre på en TV med god gammeldags "snø". Hadde de fått rettet på det kunne jeg kanskje holdt ut en stund.

 

Beklager dere fascinerte, jeg synes bare det ser ut som intetsigende tidsfordriv. Nesten like gøy som kabal og minesveiper.

 

I den grad dataspill kan gi en noe, vil jeg si at Minecraft stiller sterkt. Man kan få utløp for fantasien og på en enkel måte bygge store prosjekter. Man kan få brukt den arkitekten som mange av oss går med i magen, uten å være utdannet arkitekt selv :) Minecraft viser at det å bygge ting sammen med andre kan være minst like gøy som å drepe hverandre med store våpen.

 

 

Vet ikke om det hjelper noe, men her er en video jeg har laget med ting fra servere med mange diskusjon.no folk på.

 

http://www.youtube.com/watch?v=MuP8dFsmUv8

 

 

 

Edit: Jeg kunne godt tenkt meg å vite hvilke dimensjoner det er på serverene til Minecraft.

 

Jeg antar at du mener ingame dimensjoner? I teorien er begrensningen 8 ganger jordens overflate, det vil si uendelig i praksis. Kartet genereres av serveren, der noen utforsker, etter en smart kode, som gjør at alt blir forskjellig.

Endret av Avien
Lenke til kommentar

Jeg har bare prøvd Minecraft en gang eller to (edit: les: en del timer). Likte det veldig godt, men tror det er et spill man kan gå litt lei av, ihvertfall i perioder.

 

Mine tanker om hvorfor det er så gøy:

 


  •  
  • Ubegrenset kreativ utfoldelse. Du kan bygge hva du vil av klossene! Akkurat som med vanlig lego. Mange spill kan være litt mer som Bionics og lignende lego hvor det bare er en eller to måter du kan sette sammen et fåtall store deler på, mye kjedeligere enn vanlig lego, selv om det ser mer fancy ut.
     
  • Eventyrlyst og det ukjente. banen generes tilfeldig hver gang du starter ett nytt spill. Den er også (potensielt) uendelig. Det er ingen som har designet det og bestemt nøyaktig hvordan banen skal se ut. Det blir som å utforske en urskog.
     
  • Enkelt, men allikevel spennende og farlig. Trykk på en blokk og du graver. Enhver idiot klarer det, men etterhvert lærer du mer. Blant annet at hvis du ikke har konstruert noe fornuftig i løpet av dagen vil zombiene komme og drepe deg om natta. Så det er ikke for lett eller uskyldig samtidig.

 

Edit: Lol, var midt i setningen, ble distrahert, kom tilbake og glemte at jeg hadde startet på setningen så jeg bare trykka post.

 

Irriterer meg bare over at 3D i Java er så sinnssykt

ineffektivt at pcen min ikke takler spillet uten å hakke.

Endret av Überadri
Lenke til kommentar

sinnsykt tregt? ....

fullfør setningene dine ellers må vi andre fylle inn det blanke.

 

 

vel minecraft bygger på samme prinsippene som gjorde Garrys Mod populært

det er et sandkassespill rett og slett

du kan bygge ting

spille med andre

så hvis jeg skal gjøre det så har jeg allerede Gmod

han får ikke noen penger av meg rett og slett siden Gmod er mye bedre og mye større. det finnes uendelig mye mer innhold til Gmod enn minecraft. dette kan endre seg men tror neppe minecraft vil forandre seg fra å bestå av blokker. Gmod er mer enn bare blokker. og det har mye bra humor som har skapt en haug med rare youtube videoer.

 

 

kopierte bare fra irc her. gidder ikke omformulere for forumet.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...