Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Kjøpte ugyldig Win7 lisens


Misoxeny

Anbefalte innlegg

Hei

 

For noen mnd siden kjøpte jeg en Windows 7 lisens av en dame på Finn. Det hele gikk tilsynelatende helt fint, etter en tlf samtale med henne ble vi enige om at jeg skulle overføre beløpet på 400 kr til nettbank. Deretter ville jeg motta en nøkkel og en nedlastning av operativsystemet. Jeg synes riktig nok prisen var lav, men ettersom nedlastningen kom fra microsoft.com sine servere og nøkkelen gikk fint gjennom WGA regnet jeg med at dette var lovlig.

 

Forrige uke fikk jeg opp at nøkkelen nå er blitt blokkert av Microsoft, og etter å ha kontaktet Microsoft fikk jeg beskjed om at dette var en såkalt MSDN nøkkel som ikke er lovlig å selge. Det som irriterer meg er at de sa de ikke kunne gjøre noe som helst med dette, men anbefalte meg å anmelde det.

 

Har kontaktet selger, men hun svarer ikke. Jeg har navn, nr og adresse, så da lurte jeg på om jeg burde anmelde dette til politiet? Vil de i det hele tatt prioritere dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør anmelde bare for å ha gjort det. Du kommer neppe til å få igjen pengene og saken blir nok henglagt, men det er iallefall registrert et sted.

 

Om du anmelder bør du ha en kvittering på kjøpet, en uttalelse fra Microsoft kan også være en fordel for å bevise at du har blitt lurt.

Lenke til kommentar

[...]Du kommer neppe til å få igjen pengene og saken blir nok henglagt[...]

400,- kroner svindlet fra en person en gang, er selvsagt ikke noe politiet kan bry seg så mye med. Men om politiet har mottatt 127 anmeldelser på samme dama for omtrent samme type svindel, så blir det nok lettere en prioritert sak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...