Gå til innhold

Politiet på Iphone-raid hos Gizmodo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"All PR is good PR"... ?

 

Beklageligvis er det mye sant i det utsagnet - folk glemmer med tid de negative assosiasjonene, men de husker merkenavnet.

 

Må dog innrømme at mitt inntrykk av Eplet ikke akkurat er forbedret etter dette.

Helt enig, mitt inntrykk av "Eplet" er heller ikke forbedret etter dette. Ikke forverret heller. Faktisk så er ikke inntrykket forandret i det hele tatt, og er fortsatt relativt godt. ;)

Derimot er inntrykket av Gizmodo kraftig forverret, ettersom jeg ikke har spesielt mye sans for deres opptreden i denne saken. Heleri, offentliggjøring av industrihemmeligheter, krenkelse av privatliv gjennom å offentliggjøre navnet på den stakkars fyren som mistet eller fikk stjålet prototypen...ikke bra.

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Det stinker apple pr piss lang vei...

Apple kan to ting.

 

Lage pene gadgets og er en satan på gratis PR. Hvor mye hype har det ikke blitt rundt iphone 4? Og det har ikke betalt en krone. Det samme skjedde med iphone 1,2,3 Ipad osv.

 

Bare synd at aviser som gizmondo og hvor norske ITavisen faller fem på.

Endret av Crimar
Lenke til kommentar

Angående Apple og det med "gratis PR" etc: Kan jo sitere fra artikkelkommentarene i forbindelse med en artikkel vedrørende nye MacBook Pro i ITAvisen, hvor redaktør Tore Neset svarer på et spørsmål relatert til dette:

 

HawkMan skrev:

Jeg savner litt like bra dekning over nye HP og Dell modeller. Som den største PC leverandøren så burde vel i det minste HP dekke like bra som en lilleputt som Apple?

tore skrev:

Apples produkter har en helt spesiell posisjon i markedet. Det merker vi på lesertallene. Det hender vi nevner en ny laptop fra Dell eller HP, men da blir artiklene knapt lest. En Apple-artikkel gir oss svært god trafikk - det er ingen hemmelighet. Hvorfor vet jeg egentlig ikke. For interessen står absolutt ikke i forhold til markedsandelen.

 

Kilde

 

Dersom lesernes interesse for Apples produkter er såpass stor som det Neset her gir inntrykk av, er det ikke rart diverse nyhetsmedier skriver side opp og side ned om Apples produkter heller.

 

Dersom leserne ønsker å lese om Apple-produkter til stadighet, synes jeg absolutt nyhetsmediene bør tilby leserne det de vil ha. :)

Lenke til kommentar

Må si det er svært rart at det vart Razzia mot journalisten med tanke på "Shield Laws" som skal beskytte journalistene sine kilder. Men med Apple veit man aldri.

 

Så det er greit at journalister kjøper tyvegods?

 

Har ikke Apple innrømmet at Gray Powell mistet den?

 

Loven i California er slik at hvis man finner noe, er man pliktig til å forsøke å levere det tilbake til eier eller levere den til politiet( alternativ levere den til innehaver av lokal der det blir funnet). Siden mannen som fant den ikke leverte den til innehaver eller politi, men solgte den, regnes det som tyveri. Siden verdien av gjenstanden er over $950( Gizmodo betalte $5000 for den), regnes det som "Grand Theft"( usikker på hva det kalles på norsk).

 

Nå er det også slik at det er Gizmodo som har sagt at Gray Powell mistet den. Det kan godt hende den ble stjålet, men det er uvesentlig, siden i forhold til lover er det tyveri uansett da finneren ikke leverte den til Powell, innehaver av lokalet eller til politiet.

 

For å si det slikt, det er en grunn til av Engadget, som tyven kontaktet først, nektet å kjøpe telefonen fra han.

Endret av buitre
Lenke til kommentar

Er så pisslei de jævla råtne eplene at det er til å grine av :dontgetit:

Fortsett å kommentere i flest mulig artikler som har med Apple å gjøre, og du vil få mer å grine av :p

Saken er enkel: hvis ingen leser og kommenterer disse artiklene, så blir det slutt på dem. Redaksjonen er ikke dummere enn at de ser hva som genererer sidevisninger og reklameinntekter, skjønner du... ;)

Lenke til kommentar

Har ikke Apple innrømmet at Gray Powell mistet den?

Tror ikke det.

http://gizmodo.com/5...ret-iphone-back

 

Det står jo ingenting om den er stjålet eller mistet i det brevet. Bare at Apple vil ha den tilbake. ;)

Det står heller ikke noe om at Powell mistet den, og det var jo det som var spørsmålet.

Les også hva Gizmodo svarer til Apple:

"Happy to have you pick this thing up. Was burning a hole in our pockets. Just so you know, we didn't know this was stolen [as they might have claimed. meaning, real and truly from Apple. It was found, and to be of unproven origin] when we bought it."

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...