Gå til innhold

ClamAV for Windows


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

øsj, enda et bidrag i haugen, og enda vanskeligere å velge. holder meg til avast framtil jeg ser et som er vesentlig bedre i beskyttelse/prosessbruk. hvilket vil per dags dato være det beste gratis lettvektsantiviruset hvor man kan skru av "nægging"? har titta litt rundt men aldri funnet et konkret svar;D

Lenke til kommentar

ClamAV er gammel open-source some nevnt, derivert av noe annet jeg ikke husker i farten. Jeg har brukt denne en gang for en del år siden på en 2003 server når alle ble notoriske med å nekte server OSer i sine free editions.

 

Men jeg kan vel si, "Det er en ganske klam antivirus som ikke helt leverer".

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Den hjelper mot virus vel. Jeg vil anbefale de som er negative om å være litt mer saklig. Kjører selv ClamAV på mail-server og har ingen negative erfaringer. En test fra 2008 er oppsummert her:

http://blogs.pcmag.com/securitywatch/Results-2008q1.htm

ClamAV vedlikeholdes aktivt, nye virus signaturer legges til hver dag. Den er flertrådet, støtter de fleste pakkeformater (zip etc.) og trekker lite ressurser.

Lenke til kommentar

øsj, enda et bidrag i haugen, og enda vanskeligere å velge. holder meg til avast framtil jeg ser et som er vesentlig bedre i beskyttelse/prosessbruk. hvilket vil per dags dato være det beste gratis lettvektsantiviruset hvor man kan skru av "nægging"? har titta litt rundt men aldri funnet et konkret svar;D

 

Prøv Avira Antivir, du kommer aldri til å bytte igjen. :thumbup:

Lenke til kommentar

Den hjelper mot virus vel. Jeg vil anbefale de som er negative om å være litt mer saklig. Kjører selv ClamAV på mail-server og har ingen negative erfaringer. En test fra 2008 er oppsummert her:

http://blogs.pcmag.com/securitywatch/Results-2008q1.htm

ClamAV vedlikeholdes aktivt, nye virus signaturer legges til hver dag. Den er flertrådet, støtter de fleste pakkeformater (zip etc.) og trekker lite ressurser.

Jeg sluttet å bruke den når jeg fikk virus på serveren som igjen åpnet bakdører og gjorde den til en del av et botnet (som jeg forøvrig hevnet meg på og sørget for å fjerne noen tusen bots som takk for besøket). Og nei, jeg var ikke og besøkte spesielt skumle internettsider eller installerte "cracked cool utils" osv på den.

 

Men forhåpentligvis har den blitt en del bedre slik at jeg kanskje kan bruke den på 2003 OS igjen. Alle andre free editions har jo låst seg ute fra det. Men det sitter langt inne etter den opplevelsen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Vil bare si at for dere som er Avira supportere så er ikke avira bedre en Avast.

Avira mangler både en smart nett sikring, det er ingen tester på youtube som tyder på at Avira er bedre enn Avast, er nok bare de paid off testene på netter som toptenreview som bruker 20 år gammel malware og justerer detection raten selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...