Gå til innhold

– Hackere bruker ikke Mac


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Apple er dritgode på produktplassering og reklame. Det er sikkert og visst.

 

Men ja. En hacker vil stort sett være nevrotisk paranoid for å bli hacket selv.

 

- "Hei jeg er en hacker"

- **oo han kan vi hacke for å teste noe, for han løper ikke til politiet**

 

Da kjører de ikke mac som totalt mangler sikkerhetsfunksjonalitet. Derfor mener også noen at opera er pop hos denne gjengen. Ingen som bryr seg om å hacke lille opera.

Lenke til kommentar

Antakelig har forfatter en egen Apple Powerbook og så har han bare beskrevet det som var rett foran seg.

 

Når jeg ser for meg hvordan en "hacker" har det i leiligheten ser jeg for meg masse pc deler som er berget fra den sikre død, utrangerte servere som har fått nytt liv og minst 4-5 skjermer av ulik størrelse koblet sammen i et virrvarr av ledninger, skrot og tom matemballasje.

 

Nå skal det sies at jeg ikke har sett filmene så jeg aner ikke hvordan dette er fremstilt i filmen.

Lenke til kommentar

Det funker jo helt fett å installere andre operativsystem enn OS X på en mac, og hvis dette er en hacker det er snakk om så bør det jo ikke det være et problem. Kanskje hackeren likte maskinvaren og byggekvaliteten til apple men heller bruker en eller annen linux eller bsd distro som operativsystem?

 

Kanskje det til og med funker som en slags forkledning, dumme journalister ville åpenbart aldri kjenne igjen en hacker som drasser på en powerbook istedenfor en thinkpad.

Lenke til kommentar

Tja, vis man kjører et Linux OS på Mac med en tila vindus behandler, så er det 1337 nok(12 terminaler som tabbes mellom? O.o).

Selve maskina er uber lekker i design og tåler en li,ten støyt.

Så det er ikke maskina men OS'et, heller ikke glemmes at hacking med Windows er en ren spøk da. Man trenger noe uber 1337 Unix system med en uber vindus behandler, ikke mer.

Lenke til kommentar
Et OS basert på BSD er ikke 1337 nok for mr. Journalist?

QFT

 

Jeg synes det er fantastisk at fordi noen ikke vet at OSX er basert på BSD(Broren til linux) så kan det ikke brukes til hacking.

Mac er mer troverdig alternativ til hacking enn for eksempel windows..

 

Alt du trenger er jo et shell og alt som medfølger..

Endret av Steinmann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...