Gå til innhold

2 TB Black Series kommer snart


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si min 1TB WD Black yter veldig bra. Nesten 150MB read/write vis jeg ikke husker feil. Godt alternativ til SSD, i forhold til ytelse og pris.

 

Da blir det en slik på meg.

Må få bort noen 320 gb disker.

1 disk på 2tb skulle nok tilsi mindre støy samt mindre varme enn 3stk mindre disker.

 

Kan du ikke sette dem i raid?

Lenke til kommentar
Må si min 1TB WD Black yter veldig bra. Nesten 150MB read/write vis jeg ikke husker feil. Godt alternativ til SSD, i forhold til ytelse og pris.

Her bommer du grovt. En SSD til samme prisen vil grisebanke WD-disken i bruksområder som OS-disk, programdisk, nedlastingsdisk, spilldisk og mye annet. Grunnen til at SSD yter så mye bedre er aksesstiden. Skal man lese eller skrive random småfiler så vil WD-disken toppe ut på ca 100 filer per sekund, mens en SSD kan klare rundt 10-50 ganger så mye avhengig av modell. Hvis det f.eks er snakk om 4 kB filer så vil en SSD i den prisklassen klare 10-50 MB/s mens WD-disken bare vil klare rundt 0,4 MB/s.

Lenke til kommentar

Hmm... skeptiiiiisk.

 

Er det 100% sikkert at disse FAKTISK ER 7200rpm? GP-diskene bruker jo enten å være oppført som "luremushastighet" og mange 5400 disker har blitt oppført som 7200 i nettbutikker.

 

Edit: ser det er black series ... da er det kanskje håp likevell da.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
Hmm... skeptiiiiisk.

 

Er det 100% sikkert at disse FAKTISK ER 7200rpm? GP-diskene bruker jo enten å være oppført som "luremushastighet" og mange 5400 disker har blitt oppført som 7200 i nettbutikker.

 

Edit: ser det er black series ... da er det kanskje håp likevell da.

 

Black Series har vært 7200 hittil, og er vel så godt som garantert (minst) det nå også, det er jo performance-serien til WD.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvor mange plater og hvilken platetetthet snakker vi om her?

Spesifikasjonene til de ulike modellene av WD Green Power tyder på at toppmodellen på 2 TB har 3 plater. Den nye Black Edition har sikkert det samme.

 

"Dualprosessor" i denne sammenhengen er vel bare snake oil? Rent teknisk, er det 2 kontrollere som er "raidet" på samme måte som i cheap ssd's?

Den har nok to prosessorer siden WD skryter av det. Men jeg tviler på at det har noe nevneverdig å si for ytelsen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...