Gå til innhold

Svarer du med et grynt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg svarer kun med "Hallo". Dette fordi at folk som kjenner meg allerede vet hva jeg heter og de som ikke kjenner meg godt kan presentere seg selv og hvorfor de ringer før de får mitt navn.

 

Spør de "hvor har jeg kommet?" så sier jeg "hvem er det som ringer? og hva gjelder det?". Personlig mener jeg at det er normal folkeskikk at den som ringer presenterer seg selv først og hvorfor man ringer.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg skjønner jeg er mer avansert. Jeg sier faktisk Hei + navn på den som ringer :)

 

 

 

En ting jeg har merket med litt moderne utstyr er at det faktisk kan ta ett sekund eller to fra du oppfatter at noen har svart til lydoverføringen begynner. Så har opplevd at folk har sagt hei eller noe slikt, men du ikke får det med deg, og da har du den herlige kleine stillheten mens man venter på at den andre skal si noe. Mulig problemet kun er med IP-telefoni, men mener jeg har opplevd dette med mobiltelefoner også.

Lenke til kommentar

Når venner ringer så sier jeg "Ke!?" og "Ææh?" mens når noen andre, eldre og ukjente mennesker ringer blir det "God dag god dag!".

 

Hvorfor jeg kun sier "Ke" og "Ææh"? Fordi at jeg i mine 11 år med mobil, er lei av å si noe a la "God dagen! Jeg heter Steffen, hva heter du?!", så med årene har det gått fra høflighet til "Ke/Ææh" som kort betyr "Hva vil du?".

Lenke til kommentar

Hvis jeg vet hvem som ringer, pleier jeg å bruke dems navn:

 

"Hei Kenneth!" for eksempel. For jeg vet jo hvem som ringer! Det står med store tydelige bokstaver på displayet, og da blir det jo helt teit å bare si. "Hei", for da svarer den andre naturlig "Hei Irene, det er Kenneth" og det er TOTALT unødvendig.

 

"Hei mamma, så koselig at du ringer!" sier jeg hvis det er mamma.

 

Ingen andre som sier sånn? :)

Lenke til kommentar

Det kommer egentlig an på hvem som ringer.

Forstår ikke hvorfor folk skal presentere seg med fornavnet når innringer en kjent.

 

Ringer noen kjente, sier jeg:

"Halla"

 

Ringer samboer, sier jeg:

"Snakk"

 

Ringer noen ukjente, sier jeg:

"FIRMANAVN, du snakker med NAVN". Det er fordi jeg bruker mobilen privat og til jobb.

 

-

 

Det som irriterer meg litt når det gjelder innringere, er at man sier gjerne Hei, Hallo eller noe i den duren når man tar telefonen. Innringer sier også gjerne det samme tilbake. Så holder jeg kjeft fordi innringer har vel en grunn til å ringe meg og har noe å fortelle men ofte blir det en pinelig stillhet på telefon, akkurat som at det er forventet at jeg skal si noe mer. Hva er dealen med den egentlig?

Lenke til kommentar

Tenk at denne posten handler om hva folk sier når de tar telefonen. Det blir tilomed diskutert!

 

Det som er morsomst syntes jeg er at når jeg hører folk ta telefonen er det andre de alltid en opplysning hvor de er. Sagt på en annen måte er alltid det første spørsmålet til den som ringer: Hvor er du? I fasttelefonens dager var jo dette en selvfølge.

Lenke til kommentar

Hehe. Eg har ein sjef som alltid svarte med Hei *mitt navn@ det er *hans navn* Så det vart "Hei Vidar det er Sigbjørn"

Etter ei stund vart eg lei av det. Eg veit jo kven eg er og eg reknar med det er han som svarar når eg ringer han.

Det eg byrja med då var at med ein gong han tok telefonen sa eg "Hei Sigbjørn det er Vidar" Dei første gongane vart han heilt satt ut og svarte med "Hei Vidar det er ææææ øøø, ja"

No seier han berre "hallo" når eg ringer:D

 

Eg sjølv prøver å svara noko nytt kvar gong eg veit kven som ringer. "Geriatrisk avdeling ver så god", "Akkar og sprengstoff AS" eller liknande.

Om eg ikkje veit kven som ringer, eit nummer eg ikkje kjenner eller med handsfree svarar eg med etternamnet mitt.

Lenke til kommentar

@Navyshark:

 

Hehe, jeg er veldig glad i å si "Hei du er nå kommet til SOS Barnebyer, du snakker med Nils. Hva kan jeg hjelpe deg med?" ganske ofte. (Spesielt etter et "par" øl, og med en annen dialekt) - Dette forvirrer personen i den andre enden.

 

Det er også underholdende å leke sørlending når noen ringer (Jeg er bergenser). Dette resulterer ofte at samtalen avsluttes raskt siden folk tror de har ringt feil.

Endret av Steffen Moss
Lenke til kommentar
Du kan faktisk risikere å bli møtt med dette svaret når du ringer til noen. Vi har samlet sammen litt festlig statistikk fra Netcom.

 

Les mer

 

 

 

Når 0,1% av 1001 personer sier at de svarer med et grynt, så er det egentlig bare 1 person som har svart dette? Blir litt vel tabloid å bruke "gryntesvaret" som overskrift da?

Lenke til kommentar

Varier litt:

 

På jobb og jeg vet hvem det er så:

Ja, du snakker med direktøren <--- Jeg jobber bare som deltidsansatt, bare tull :p

 

På jobb og jeg vet ikke hvem det er:

- Firmanavn, du snakker med *mittnavn*

 

Min private mobiltelefon varier det veldig med. Er det mamma eller pappa så går det ofte, i jaaaa?!?! Synes de ringer heletiden.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...