Gå til innhold

Lyst til å bli moderator?


Anbefalte innlegg

Er du en av forumentusiastene som virkelig kunne ønske å ha litt mer innflytelse til å gjøre et av Norges største og beste forum enda litt bedre? Da kan dette være muligheten for deg.

 

Hvem bør søke?

De som er jevnlig aktive på forumet, med en over gjennomsnittet entusiasme. Om du har erfaring med media, eller ønsker å jobbe i media kan det være en god erfaring å få med seg.

 

Hva får du ut av det?

Det er en lærerik erfaring å få med seg og alle som ønsker det vil få jobben man gjør attestert. Vi setter ikke noe krav om at man må moderere x-antall timer i uken, vi satser på at man tar og modererer når man er aktiv. Men det er mange søkere og du bør være en som ligger over snittet og som virkelig ønsker å bidra. Som moderator vil man også få en gylden mulighet til å påvirke beslutninger internt. Det kan også være et springbrett til videre karriere innen Edda Media.

 

Arbeidsoppgaver

Flytting og stenging av tråder, veilede brukere, hjelpe til med avstemninger og sørge for at brukerne holder seg til forumets retningslinjer. Du er en vokter av den gode diskusjonen.

 

Kravene for å søke er:

  • Du er fylt 18 år, eller fyller 18 innen et par måneder
  • Regelmessig aktiv på forumet og bør helst ha minst et par hundre innlegg slik at vi har mulighet til å bedømme engasjement og saklighet.
  • Engasjert og opptatt av forumet.
  • Medlem av forumet i minst 6 måneder.

 

Søknaden må inneholde:

  • Kort om hvorfor du mener du passer som moderator (ikke overdriv med tekst).
  • Hvor i forumet du er mest aktiv og generelt hvor mye tid du pleier å bruke på forumet.
  • Hva du kan bidra med for å gjøre forumet bedre.
  • Brukernavn og fullt navn.
  • Eventuelt arbeidssted.

Dette er snakk om frivillig, ulønnet arbeid. Vær kort og konsis og ikke minst ærlig i søknaden. Vi er ute etter seriøse personer som klarer å holde forumbena godt plantet på jorden når man inntar en mer autoritær stilling. Dette er ikke en stilling for dem som vil løpe rundt med pisken og vise hvem som er sjef.

 

Er det noen spørsmål så er det bare til å stille i denne tråden, på e-post ([email protected]) eller PM.

 

Søknad sendes pr e-post ([email protected]). Bruke "*nick* - moderatorsøknad" i emnefeltet. Det er ingen søknadsfrist, vi tar inn fortløpende etter behov.

 

Søkt før?

Alle som har søkt før 1. januar 2009 må sende ny søknad. Søknader vil, om ikke annet blir oppgitt i søknaden, bli arkivert ut året.

 

Du kan lese mer om forumet her: http://wiki.diskusjon.no/index.php/Diskusjon.no

 

Lykke til for alle interesserte :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får håpe dette bringer med seg noen gode sjeler til å holde styr på forumet, noe det sikkert gjør siden jeg har stor tro på at forumstyret klarer å velge ut de rette hendene til denne jobben. Skulle selv søkt hvis det ikke hadde vært for at jeg fortsatt er 16, 17 snart nå vel å merke.

Lenke til kommentar
Får håpe dette bringer med seg noen gode sjeler til å holde styr på forumet, noe det sikkert gjør siden jeg har stor tro på at forumstyret klarer å velge ut de rette hendene til denne jobben. Skulle selv søkt hvis det ikke hadde vært for at jeg fortsatt er 16, 17 snart nå vel å merke.

Det er vel ikke et forumstyre lenger, men jeg er helt enig i essensen av det du sier.

 

Med de personlighetene som sitter i bakgrunnen og velger ut, er jeg sikker på at de gjør riktige valg for forumet :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Håper i det minste at vi får noen moderatorer som har vært noen år på forumet og har litt erfaring. :)

Hadde nok vært morro å søke, men kan vel si jeg ikke har tid nok. Jaja, kommer nok flere muligheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...