Gå til innhold

Fornyer Aspire One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det må da være mulig å få litt bedre oppløsning på disse skjermene. Var veldig ivrig på å skulle ha meg netbook, men slik som valutaen har blitt den siste tiden venter jeg litt. Blir spennende å se hva amd får til med sin ultraportable cpu og hva intel kontrer med, gjør meg ingenting å ha 11"-12" skjerm så lenge vekten ikke blir mer enn 1,5 kg og designet blir mer slim enn netbooks har i dag.

Lenke til kommentar
Til multitouch flate å være, kunne museflaten gjerne vært litt større. Så litt trangt ut.

På Asus Eee 1000H er den nok ikke noe særlig større, men det er absolutt ikke noe problem. Når folk hører ”multitouch” så er det nok mange av dem som ser for seg store ekstravagante bevegelser, men det er virkelig ikke så avansert. Multitouch merker om du ’tapper’ med én, to eller tre fingre, og du kan ha forskjellige funksjoner bundet til dette. På samme måte bruker man én finger til å bevege markøren og to fingre til å scrolle. Dette synes i hvert fall jeg er smart, for da slipper du å ofre deler av museflaten (høyre side og bunn) til scrolleområde. Det finnes naturligvis flere fingerkombinasjoner man kan benytte seg av, og ingen av disse stiller store krav til fysisk bevegelsesområde.

Lenke til kommentar

Med mindre Acer skriver under på at de har begynt å kjøpe vifter av høyere kvalitet enn normalt, not going to happen. Jeg har fremdeles til gode å lese om mer enn 3-4 personer som *ikke* synes sin AA1 vifte gir hodepine etter kort tids bruk. Heldigvis finnes det programvare for å skru av viften til det virkelig er behov for den, men da blir også deler av maskinen i varmeste laget. Må vel påregne at holdbarheten blir noe dårligere også.

 

Støyende vifter ser ut til å være et generelt Acer problem. Vi hadde Acer bærbare noen år her på jobben. Drift meldte at de i løpet av et år eller to hadde byttet vifte på godt over halvparten.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er synd de ikke levere med SSD og Linux. Jeg har lenge vurdert A110, men ventet pga. dårlig SSD-hastighet og det faktum at 2. genereasjons nett-pcer er rett rundt hjørnet. Må si jeg blir skuffet når en av de største alternativene kommer med sin 2. genereasjon, og da uten både Linux og SSD (som skulle vært forbedret).

Håper det slippes flere modeller i nærmeste fremtid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...