Gå til innhold

Vista SP2 klar i april?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hensikten er å motivere etternølerne til å oppgradere til Vista i stedet for å vente på Windows 7.

Jeg tviler sterkt på at disse nyhetene er det som vil frelse kritikerne.

 

Ifølge Mike Nash har Vista SP2 beta blant annet følgende forbedringer/nyheter:

* Støtte for Sony DRM-maniac

* Gamle Bluetooth 2.1 -drivere følger nå med windows. Du slipper å laste ned siste versjon.

* Windows Hjelp for ustrukturerte rotehoder 4.0

* Windows WiFi N00B-mode som skal forenkle trådløse forbindelser i Vista ved å fjerne valgmuligheter.

* Mulighet for bugfiks av filsystemer som ikke klarer å gi riktig filsynkronisering mellom ulike tidssoner.

En lettere modifisert liste, renvasket for markedsføringsspråk. :p

Lenke til kommentar

Synes egentlig ikke Vista er så altfor dårlig etter at SP1 kom. Bruker det på laptopen, og opplever egentlig ingen vesentlige store problemer. Windows XP ble ikke bra etter min mening før vi fikk SP2. Så hopper vel først for fult på Vista bølgen, med den stasjonære, når jeg kan installere SP2 til Vista.

Lenke til kommentar
Klarer ikke windows å lese Bluerayplater hvis man hekter på en Blueraystasjon og putter inn en film? Eller dreier det seg om støtte for å lese bluerayfilm i Windowsmediaplayer? (Codec og DRM)

Media Player har ikke nødvendige codec for å spille av Blu-ray nei. Vi får håpe at det kommer i Windows 7.

 

Jeg har Blu-ray leser på min stue PC, den har et helt standard oppsett med Vista SP1, GeForce 9600GT og LCD-TV koblet til med DVI. Windows har ikke noen problemer med å lese data fra platene. Bruker PowerDVD 8 for å spille av Blu-ray.

 

Edit: Som jeg har skrevet over så vil SP2 gjøre at Vista kan brenne data på tomme BD-R og BD-RW plater. Dette er ikke mulig idag uten 3. parts programmer

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar
Hensikten er å motivere etternølerne til å oppgradere til Vista i stedet for å vente på Windows 7.

 

Ikke F#¤% om jeg installerer vista. Maskinen funker MEGET bra med XP. Det er ikke et eneste program/spill jeg bruker som har en anelse problem.

 

Alt er tip top.

 

Det som ikke er tip top på XP, er antagelig ikke særlig tip top på vista heller. F.eks om disken tryner etc.

 

Eneste vista har som jeg kommer på, som ikke XP har, er vel en fancy versjon av DX... som så godt som ingen spill har, eller gjør spillet særlig bedre, uten å ha en brutal maskin.

Jo åsså er det bedre sikkerhet... men jeg gidder ikke bruke rullestol før jeg må.

Lenke til kommentar
Bruker Vista Utimate SP1 64-bit nå. Så kommer nok til å bruke SP2. Men når Windows 7 kommer, så er det "bye bye" Vista

 

sikker på at Windows 7 umiddelbart vil være bedre da? :)

 

Med 2 stk. servicepack innabords er vel mye rettet i Vista, mens W7 for alt vi vet vil ha sine barnesykdommer. Men mulig de "for en gangs skyld" har greid å lage et 100% perfekt OS på lanseringsdagen, dog tviler jeg vel på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...