Gå til innhold

D-link kaprer nettoppkoblingen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette er enten utrolig dårlig gjennomtenkt eller en utrolig sleip markedsføring vi kjenner fra heller tvilsomme aktører. Uansett er det utrolig useriøst.

 

Jeg vil tro det første. At man har lagt inn en funksjonalitet som i seg selv ikke er dum, og som kan være interessant for enkelte/mange brukere, men gjort en dårlig (elendig) implementering. Og det er jeg enig i at er useriøst.

 

Slik funksjonalitet bør ikke legges inn på en måte som gir bruker potensielle problemer, men slik at brukeren får reelle valg uten problemer.

 

@tore_v1. Nei jeg synes ikke dette kan sammenlignes med rootkit. Dette er en fullt ut konfigurerbar løsning som faktisk D-Link gir bra informasjon om på egne sider. Det er heller ikke noen direkte dyr løsning, $30 pr år. Faktisk er dette en løsning som for mange kan bidra til å sikre både nettverk og PC-er langt bedre.

 

Dette er også en type løsning man finner i mange dyre/profesjonelle rutere.

 

Tabben (den useriøse biten) er at man har lagt denne som standard firmware oppdatering med funksjonaliteten slått på, og i tillegg ikke lagt inn informasjon knyttet til denne som gir brukeren mulighet til fornuftige valg.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar
Finner ikke noe ny Firmware til Dir655 på de Norske sidene.

 

Nei, man må over på de internasjonale.

 

Ser ut som usb-porten faktisk kan brukes til noe i 1.21

 

 

De er ikke beregnet på de Europeiske versjonene:

 

Attention:

This firmware is engineered for US products only.

Using this firmware on a device outside of the United States will void your warranty and may render the device unusable.

 

Please contact the D-Link office in your region for firmware updates that are compatible with your D-Link product.

Lenke til kommentar
Hvis det eneste dette programmet gjør, er å hindre phising o.l, ville jeg heller brukt opendns...

 

Den har nok langt mer funksjonalitet enn hva openDNS kan tilby. Og det er typisk en løsning som retter seg mot f.eks hjemmenettverk med en del brukere, ikke minst der foreldre vil ha bedre kontroll over nettsurfingen til de yngste i familien.

Lenke til kommentar

Kjøpte ny printer idag. Kobla den til usbporten til Dlink DIR655 med nyeste firmware og installerte programvaren og printeren på en PC. Funket helt fint og ingen problemer under installasjon, har også delt skriveren på nettverket og testet om det funker å skrive ut på enhetene der, det funket også. Dlink vet hvordan :)

Lenke til kommentar

D-Link har mange gode routere når det kommer til maskinvare, men firmwarene fra Ubicom er jaggu ikke mye å skryte av..

De siste firmwarene til min DGL-4500 gjorde slik at jeg ikke kunne gjøre noen endringer på innstillingene i det hele tatt og måtte tving den tilbake til eldre firmware via Windows TFTP flashing.

 

De siste firmwarene til DIR-655 har jo ødelagt Port Forwarding, jeg må kjøre v1.11 for å kunne benytte meg av forwarding, og da mister jeg jo mulighet for printer eller lagrning via USB.

 

DZM har vell aldri fungert slik som det skal med Ubicom firmware?

 

 

Utrolig synd at såpass gode routere skal lide av så dårlige firmwares, og det ser jo ikke ut til å gå i riktig retning når tekniske ansvarlige innrømmer at det er store feil på D-Link sine egne forum og at de ikke kan gjøre noe da de ikke har tilgang på noe som har med firmware å gjøre da det er utelukkende Ubicom som holder på med det. Heldigvis fungerer firmware v1.11 halvveis greit, men DZM funker ikke optimalt og du har ikke noe lagring eller printer via USB.

 

 

Dette med US og EU firmware er overhode ikke noe problem, får til og med kanal 12 og 13 selv med US firmware.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...