Gå til innhold

HP-inntreden kan starte priskrig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Apple er en av de få som har bekreftet at de ikke ønsker å gå mot nett-PC-segmentet. Steve Jobs sa for kort tid siden at: "We don't know how to make a $500 computer that's not a piece of junk".

 

Må nesten bare le av denne uttalelsen, så alle de største PC leverandørene leverer "søppel" :p

 

Når det gjelder PC`en så ser det lovende ut! Greit å ha en slik når man er på farten :)

Lenke til kommentar

Kommer i Januar med HPs egen Linux til $379,- Her er det bare å glede seg:

 

"The HP Mini 1000 with MIE (mobile Internet experience): This one comes with an HP interface that’s built on Linux and is designed for digital content–videos, music and video. It also comes with Skype, instant messaging and a dashboard to get to email and browsing. The MIE will start at $379 with availability in January."

 

http://blogs.zdnet.com/BTL/?p=10613

Lenke til kommentar
Steve Jobs sa for kort tid siden at: "We don't know how to make a $500 computer that's not a piece of junk".

For de med hukommelsen i orden så er det ikke så alt for mange år siden Apple lanserte sin 500-dollars maskin: Mac Mini. Prisen ble riktignok justert opp til 599$ men er det så langt unna? Er ikke Steve Jobs farlig nær å prate dritt om egne produkter?

 

Ellers så er det jo kjent at drittslenging om konkurrentenes produkter er både upassende og ødelegger troverdigheten.

 

Kommer i Januar med HPs egen Linux til $379,- Her er det bare å glede seg:

 

"The HP Mini 1000 with MIE (mobile Internet experience): This one comes with an HP interface that’s built on Linux and is designed for digital content–videos, music and video. It also comes with Skype, instant messaging and a dashboard to get to email and browsing. The MIE will start at $379 with availability in January."

 

http://blogs.zdnet.com/BTL/?p=10613

Spennende :) Lurer på hvilken distro de velger?

 

379$ er omtrent 2500 kr for tiden. Veiledende priser er ofte ~25% høyere enn de aller billigste, mens norsk moms legger på 25% og da er prisen tilbake på omtrent 2500 kr likevel.

Lenke til kommentar
Apple er en av de få som har bekreftet at de ikke ønsker å gå mot nett-PC-segmentet. Steve Jobs sa for kort tid siden at: "We don't know how to make a $500 computer that's not a piece of junk".

 

Må nesten bare le av denne uttalelsen, så alle de største PC leverandørene leverer "søppel" :p

 

Når det gjelder PC`en så ser det lovende ut! Greit å ha en slik når man er på farten :)

 

Les skikkelig før du poster "We don't know how to make a $500 computer that's not a piece of junk".

 

altså apple vet ikke hvordan de skal klare å lage en maskin til 500 dollar som ikke er søppel , men sier ingenting om at ingen andre produsenter klarer det.

Lenke til kommentar

http://www.macrumors.com/2008/10/21/jobs-o...ks-not-yet-but/ <-- Ser ut som Apple jobber med saken.

 

Jeg må si at jeg ikke akkurat er imponert over kvaliteten på netbookene på markedet (med et par unntak), virker som plastic-fantastic og lavoppløst skjerm er en fellesnevner på de fleste. Jeg vil ha en ~10 tommer skjerm med god oppløsning og alimuniumskabinett før jeg kjøper. Hvem som lager den har ingen ting å si for meg, Linux funker like godt som OS X til musikkavspilling, nettbruk og en tvserie nå og da.

Lenke til kommentar
Spennende :) Lurer på hvilken distro de velger?

Ubuntu, med et nytt brukervennlig UI som ifølge tester skal fungere svært bra på maskinen. Det interessante er at man for Linux maskinen får tilbud om bedre hardware enn den med XP.

Hjemmesiden her, og test her.

Virker veldig lovende, på tide de fikk inn en bra distro. HP er kanskje raskere med å få ut produkter her enn Dell?

Lenke til kommentar

Ser ut som de kan ha en vinner her. En del vil nok mislike touchpadden, men de gjør jo veldig mye annet riktig. Godt å se noen ta dette markedet (og Linux!) alvorlig.

EDIT: får bare håpe at det er lett å fjerne det nye brukergrensesnittet de har hivi på toppen av Ubuntuen sin.

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

@NorthWave: Selvsagt er det enkelt:-) Og vil tro Ubuntu 8.10 vil fungere uten videre på denne. Nå som det er skamenkelt å få Ubuntu på usb så er det en smal sak og installere selv. Når det gjelder «touchpadden» så er det knapp på undersiden for å skru den av, jeg foretrekker trådløs mus i de fleste tilfeller. Når jeg hører at tastaturet er det beste på dem alle så lytter jeg!

 

@Kahuna

Som du ser på hjemmesiden for denne pcen så står Ubuntu versjonen oppført som «Coming soon», så da er det vel ikke så rart at man i dag ikke kan velge i maskin-konfiguratoren. Se på omtalen jeg linker til for å lære om mulige opsjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...