Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor mye har utseende egentlig å si? Sånn sett bort ifra førsteinntrykket!

 

Hvis en ordentlig kjekk kar, alle de fleste jenter kan ærlig si: Wow, han der var kjekk! Men selvtilliten hans er veldig lav, veldig lav.

 

Også hadde du en average joe, men selvtilliten hans var på topp, han var komfortabel med seg selv, han følte han fortjente det beste i verden.

 

Hvem ville dratt mest damer? Skapt mest mulig relasjoner?

Lenke til kommentar

Hvor mye har utseende egentlig å si? Sånn sett bort ifra førsteinntrykket!

 

Hvis en ordentlig kjekk kar, alle de fleste jenter kan ærlig si: Wow, han der var kjekk! Men selvtilliten hans er veldig lav, veldig lav.

 

Også hadde du en average joe, men selvtilliten hans var på topp, han var komfortabel med seg selv, han følte han fortjente det beste i verden.

 

Hvem ville dratt mest damer? Skapt mest mulig relasjoner?

 

Kan bare snakke for meg selv, men jeg ville helt klart valgt han siste. Lett! :grin: Utstråling har så mye å si.

Lenke til kommentar

Hvor mye har utseende egentlig å si? Sånn sett bort ifra førsteinntrykket!

 

Hvis en ordentlig kjekk kar, alle de fleste jenter kan ærlig si: Wow, han der var kjekk! Men selvtilliten hans er veldig lav, veldig lav.

 

Også hadde du en average joe, men selvtilliten hans var på topp, han var komfortabel med seg selv, han følte han fortjente det beste i verden.

 

Hvem ville dratt mest damer? Skapt mest mulig relasjoner?

 

Et godt utseende gir deg flere AIs(approach invitations) og større rom for å gjøre feil. I tillegg kommer haloeffekten. Det er mye lettere å engasjere seg positivt i sosiale situasjoner når man [vet man] får mye positiv oppmerksomhet fra andre. Ofte er dette det lille ekstra mange trenger for å bli god i stedet for halvgod med damer.

 

Å være kjekk og ha lite emosjonell bagasje er vel noen av de viktigste indikatorene, om ikke de to viktigste, for hvor godt man kan forvente å gjøre det i sjekkemiljøet, så utseende er klart viktig. Det er dog mulig å kompensere med andre kvaliteteter, som "average joe" som du lister opp.

 

Jeg er kompis med en skikkelig hunk, sånn som matcher nesten alle de fineste på tinder, selv når han bare har helt ok bilder. Han får mye gratis sånt sett, men er "passiv" og tar lite kontakt med jenter. Derfor får han ikke så mye fitte, selv om muligheten er der.

Lenke til kommentar

Skjønner, takker for begge deres meninger!

 

Kan jo fortelle hvorfor jeg spør, helt ærlig har jeg ikke den beste selvtilliten. Selvom jeg tror endel jenter anser meg som kjekk, har hørt det mange ganger, og greier som regel hooke en jente/få hun med hjem om jeg går inn for det.

 

Her omdagen skiftet jeg profilbilde på face, i mine øyne var det ett kleint fyllebilde. Var jo "headshot" og alle jeg snakket med sa det var bra bilde, dro vel sånn 44 likes og 10 kommentarer. Flere av disse var rimelig pene jenter! Til og kun ha rundt 380 venner på face så var ratioen ganske bra.

 

Problemet er jo at jeg egentlig ikke innser det selv! Selvom jeg kanskje burde, det meste sitter jo bare i hodet mitt. Der alt egentlig ligger.

 

En annen ting også! Det her er familien min, men min tante hun er ganske spiss! Sånn om det ikke er noe hun liker osv så sier hun ifra. Hun er ikke redd for å tråkke på tærene til folk og snakker rett fra leveren. Hun var innom her omdagen også hilste jeg, så sier hun til min mormor at jeg burde/kunne vært modell. Sånn når jeg kler meg litt ordentlig f.eks. Jeg burde jo ta det her rett til hjerte. Selvom det er familie så blir det noe helt annet når jeg veit tanta mi sier det og hvordan hun er.

Lenke til kommentar

Selvtilitt trener du opp R3pulsive! Bare og begynne og tro på seg selv, ta deg i øret og kjør på. Har det ofte slik med min bestekompiser at vi gir hverandre komplimang når det er på sin plass (no homo). Og sier ofte til min beste sjekkekompis at nå er det 10min med kun fokus på damer, snakkes igjen etter det hvis muligheten er der :p

Lenke til kommentar

 

Selvtilitt trener du opp R3pulsive! Bare og begynne og tro på seg selv, ta deg i øret og kjør på. Har det ofte slik med min bestekompiser at vi gir hverandre komplimang når det er på sin plass (no homo). Og sier ofte til min beste sjekkekompis at nå er det 10min med kun fokus på damer, snakkes igjen etter det hvis muligheten er der :p

På hjemmefest nå med min tidligere oneitis, tror faktisk jentene digger meg. Må bare close hun ene så blir det party!

Selvtilitt trener du opp R3pulsive! Bare og begynne og tro på seg selv, ta deg i øret og kjør på. Har det ofte slik med min bestekompiser at vi gir hverandre komplimang når det er på sin plass (no homo). Og sier ofte til min beste sjekkekompis at nå er det 10min med kun fokus på damer, snakkes igjen etter det hvis muligheten er der :p

På hjemmefest nå med min tidligere oneitis, tror faktisk jentene digger meg. Må bare close hun ene så blir det party!

 

EDIT: konge som faen en kompis av meg som får masse damer syntes hun ene var dritt digg også snakker jeg med hun så sier hun: du er jo ganskje kjekk da!

 

Føler meg så bra av å høre sånn! Sier litt hvor mye jeg undervurderer meg selv!

Endret av R3pulsive
Lenke til kommentar

Morsomt hvor mye fokus det er på "tension" i kroppen om dagen. Mulig fordi jeg har funnet ut av det via denne tråden og da blitt obs på det.

 

Men, det og meditering er nr.1 fokus om dagen, og jeg begynte med code of the natural i påske. Har merket hvor digg det er å gå etter en del av de øvelsene. Problemet mitt er at jeg sjelden står oppreist i løpet av en dag (dette har kommet fram i lyset etter at jeg begynte med disse øvelsene). Sitter på kontoret, og sitter hjemme. Dere som driver med code of the natural her, tar dere de flexibility øvelsene to ganger om dagen? Og jeg har enda ikke skjønt hvor mange repetisjoner man skal ta lunge matrix :hmm:

 

Føler det blir litt mye med det to ganger om dagen(styrkeøvelsene 3 dager i uken i tillegg), styrketrening, trauma release exercise, meditering og nå på våren sykling.

 

 

Og noen som virkelig har merket bedringer med damer fra code of the natural? Vil jo kalle det substitutt til sjekking, men flere som visstnok har påstått at det tenner damer.

Endret av hfthomas
Lenke til kommentar

Etter å ha lest "The Game" kan jeg ikke si at jeg har fått noe særlig mer enn av å ha lest en annen bok, ble litt mer obs på hvor suksess man kan ha med sjekkingen om man virkelig går inn for det. Fikk vite litt mer om diverse teorier og litt mer innblikk i noe av de mest brukte åpnerne i boken. Og generelt mer om bakgrunnen til hele "spillet"

 

Vurderer å bestille "Spillets regler", noen her som har lest den og synes den var nyttig? Hvis ikke så bruker jeg heller pengene på litt mer selvutviklings bøker o.l

Lenke til kommentar

Jeg må bare dele en liten observasjon jeg gjorde hin dagen.

 

Jeg var ute en tur på byn i Bergen, og skulle spille biljard med en venninne på fotballpuben. Fotballpuben er et av 18 års stedene i Bergen, noe som gjør at mesteparten av klientellet er under 20, og denne kvelden var det også en del russ der. Selv er jeg 26, og 18-19 årige jenter er for unge for min del. Men, det jeg la merke til var at det var mange flotte jenter som hadde et kroppspråk som tilsa at de ville ha kontakt med gutter rundt. Dog, guttene som var der, de tørde ikke å ta kontakt. I stedet endte det opp med at mange av de som var der, både gutter og jenter, satt hver sine mobiler i stedet.

 

Jeg var litt nysgjerrig på hva guttene rundt hadde tenkt å gjøre ift jentene. Så mens venninnen min var i baren for å kjøpe en ny runde, spurte jeg et par av de hva planen deres var utover kvelden.

 

Han: - Nei det er vel å bli kjent med noen søte jenter.

Meg: -....

 

Hvorfor sitter det så mange gutter og venter på at det skal falle en jente i fanget på de? Man kan selvsagt snu på problemstillingen og si at jenter likegodt kan ta kontakt, men sjekkekulturen i Norge tilsier at gutter tar(stort sett) det første steget. For øvrig var dette gutter som var hyggelige, så ok ut, og ikke ville hatt noe problem med å få seg nye bekjentskaper dersom de bare hadde prøvd.

 

Egentlig vet jeg jo svaret på det her; at 18-19 år gamle gutter ikke er vant til å bli kjent med nye jenter på byn, men det var likevel interessant (og litt frustrerende :p ) å se forskjellen på dynamikken på et 18 års sted kontra et 20 års sted.

Endret av vebbiiii
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Skulle tro jeg hadde sett den for et par dager siden :wee:

Men ja, er jo helt riktig!

Den har vært viral på Facebook i det minste, men er sikkert noen som har gått glipp av den :)

Var uansett bare for å fremre poenget ditt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...