Gå til innhold

Dealextreme verdens billigste nettbutikk! GRATIS FRAKT!


Er du fornøyd med dealextreme ?  

1 683 stemmer

  1. 1. Hvor fornøyd er du med DX ?

    • Alt bortsett fra fornøyd
      122
    • Relativt bra nettbutikk
      173
    • Både ups and downs
      386
    • Meget fornøyd med DX!
      696
    • Jeg elsker DX mer enn jeg elsker mor og far !
      322


Anbefalte innlegg

Hei, har noen kjøpt prosessor på dx.com før?

 

Intel Core Dual-core P8700 SLGFE 25W 3MB 1066 2.53GHz GM45 PM45 PGA CPU

 

Har en Asus V1V laptop jeg vurder å oppgradere.

 

Intel Intel Core i3-350M

 

Har noen peling hvordan dx.com klarer å selge slike CPU ny uten å gå i tap? Prosessorene må vel være dyrere å produsere en det?

 

 

Ennda billigere på Ebay:

 

http://www.ebay.com/itm/Intel-Core-i3-350M-2-26GHz-3M-2-5GT-Slbpk-OEM-/141199080490

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DX kan jo ikke garantere for funksjonaliteten til Asus V1V. De garanterer jo bare for selve prosessoren og lar det forbli opp til kunden å bruke den i et kompatibelt system.

 

Asus V1V selges med P8600, som har samme TDP, sokkel og andre egenskaper. Det er bare prosessorens interne multiplier som er ulik og jeg kan ikke skjønne at det skulle skape noen problemer. Jeg hadde glatt kjøpt derfra om jeg trengte en.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men det er jo litt kritikkverdi å gi feil informasjon:

 

Intel Core Dual-core P8700

 

Series FX-Series CPU Socket Type Socket 478 Processor Speed 2.53GHz Core Llano Multi-Core Dual-Core L2 3MB L3 2MB Manufacturing Tech 65nm Integrated Graphics Yes Cooling Device Yes Power 25W

 

Intel Intel Core i3-350M LGA1155

 

Series FX-Series CPU Socket Type

LGA 1155

 

Legg merke til den røde skrifttypen, for meg virker det nesten slik at DX.com ikke vet hva de selger, FX serien til AMD og LGA 1155 (i3 350M)? I følge intel burde den ha sokkel BGA1288, PGA988.

 

For meg hjelper ikke åpenkjøp eller returrett siden uansett vil jeg tape nesten 200 kr uansett.

Den P8700 prosessoren leveres i både BGA479, PGA478 og det viktig jeg får den riktige platformen.

Finner ikke noe informasjon om det finnes noe intel skjermkort i denne, uansett vil ytelsen være dårlig.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hmm, jeg ser at spesifikasjonene er veldig forvirrende. SLGFE er PGA-varianten (ikke BGA til fastlodding) Bildet bekrefter SLGFE og at dette er PGA-varianten.

 

P8600: BGA479 og PGA478

P8700: BGA479 og PGA478

 

Jeg har ikke sjekket rundt Asus V1V, men hvis den har utskiftbar prosessor (PGA) så vil den passe. Hvis det er BGA så er prosessoren fastloddet. Hvis du vurderer å oppgradere en Asus V1V, ta en kikk under "panseret" og se om prosessoren er fastloddet eller ikke.

 

Legg merke til at Wikipedia også roter med spesifikasjonene. Der det står at P8600 SLB4N og SLGDZ er FC-PGA478 så skal det stå FC-BGA479.

Lenke til kommentar

Har tatt ut prosessoren, så den er ikke fastloddet. Det jeg er usikker på er hva slags sokkel det er og chipset. http://www.lapspecs.com/detail/Asus+V1V om den informasjonen er riktig, Mobile Intel PM45 Express Chipset burde oppgradering gå lett. Men om det er PM45 så fikk jeg mere lyst på T9600 eller høyere siden man har da prosessorkraft nok til flere oppgaver. 2 kjerner er jo ikke mye i dag. Men kjøleren vil nok jobbe på fullt.

 

478 (not to be confused with the new Socket P that also uses 478-pins)

 

Slik informasjon blir jeg bare forvirret. Siden det finnes hvit og rosa sokkel, i den laptopen finner jeg på internett.

Lenke til kommentar

T9600 er også bare dobbetkjerne, men den har mer L2 cache og litt høyere klokkehastigheter. Ellers ganske likt. Jeg tror ikke du vil merke nevneverdig forskjell på P8600 (2-kjerne, 2,4 GHz 3MB) og T9900 (2-kjerne, 3,07 GHz 6MB). P8700 gir ennå mindre forskjell. Jeg ville heller lagt de 175 kronene på sparebøssa til ny PC. Eventuelt SSD hvis du har HDD i den. SSD kan du ta med til neste PC. Eller mer ram hvis du har mulighet.

Lenke til kommentar

DDR2 ram, vet du hvor dyrt det er? Så nei vil si prosessoroppgradering er langt billigere. Hovedkortet støtter heller ikke mere en 4 GB.

SSD disk har jeg nydig byttet til 500 GB egentlig bortkastet det og, siden AHCI finnes ikke i bios så får kun 250 MB/S lesehastighet ut av en Samsung 840 SSD. Hadde håpet DX kunne selge hovedkort også, ikke kun CPU billigere, for meg kan jeg klare meg fint med i3-350M er ganske stor oppgradering det.

 

Har råd til en ny laptop ja, fikk mest lyst på en multicom maskin, men ut fra ryktet dems tror jeg heller bruker pengene på oppgradering.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

DDR-2-minne er dyrt, enkelt og greit. Jeg gjetter at det er billigest på eBay, som er det beste valget på pris (og noen ganger utvalg) - som regel.

 

Det er vel ikke S-ATA II du tenker på - imotsetning til AHCI?

 

 

Skal du ha maskinvare, ikke kjøp det fra DX. Du finner mye bra der, men visse ting skal man handle andre steder. eBay, utenlandske nettsider eller norske nettsider. Brukt er også et alternativ (derhvor eBay isåfall er et bra alternativ, helst med tanke på tilgjengelighet ettersom importkostnader kan forekomme).

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Begynner å bli en stund siden noen postet her:

 

Vil selv være septisk til slike tvilsome produkter:

Og konvertere signalene på den måten kan i noen tilfeller risikere man kjøper et produkt som ikke virker.

 

De er nesten ubrukelige til noe, PCI-E 16 til 1x er vel bedre i så fall, om man skal bruke low profile skjermkort, eller Thunderbolt for den skyld.

 

Disse

4A E27 Adapter w/ Flexible Tube - White + Silver

Kan være farlige om det er dårlig issolert kabel på innsiden.

 

ZHISHUNJIA E27 8W 680lm 3000K 16 x SMD 5630 LED Warm White Light Bulb - (85~265V)

Leser mye negativ med metall rund pæren siden om en inverter er på innsiden uten noen form for avskjerming fra metallet, kan man få støt:

 

 

Hvor stort problem er dette? Noen som er oppdatert her?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Se på f.eks:

 

5V 2A EU Plug Power Adapter w/ Charging + Data Cable for Samsung Galaxy S5 - White til kun 4$

 

AOB 1.2V 500mAh Rechargeable Li-ion Battery for Razor - Yellow

 

Tro man skal være veldig forsiktig å kjøpe slike ting på dx.com siden man risikerer brann eventuelt korslutting. Hvorfor kan ikke DX.com begynne å innføre bedre kvalitetskontroll? De ville tjent mere på det, en å selge søppel.

Lenke til kommentar

Selv bruker jeg regelen: kobles den til 230V, blir det ikke kjøp.

Noen unntak gjør jeg, som f.eks. en 18650-lader som skal være original og en sata usb3 docking. Disse brukes kun når jeg er i rommet og jeg følger med at de ikke blir for varme.

 

Nå skal det sies at jeg har hatt flere originale ladere til laptoper som har blitt så varme at jeg valgte å ta de ut.

Opplevde også at det luktet brent på datarommet når jeg skulle legge meg en gang, da var adapteret til en Dlink router i ferd med å ta fyr. Dette var originalt adapter.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Noen fler som opplever at hver eneste pakke blir omdirigert av sikkerhetssjekk om dagen?

Får en slik mail for hver bestilling:

 

We’re writing to inform you that the package RI123456CN from your order
123456 has failed to pass the airline security check as it contains lithium
batteries/knives or products that contain liquid which are now under extra
scrutiny in world air cargo services.

We therefore have switched it to another delivery channel to ensure the order is
sent to you as soon as possible.

Pakken inneholder to høyttalere...
Fikk det også for en pakke som inneholdt et nett til å feste ting bakpå sykler med... Ikke akkurat de farligste materialene jeg kan tenke meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja jeg har fått 3-4 slike eposter denne måneden, så må si det irriterer meg ekstra leveringstid på grunn av dette, håper kineserne lærer seg å sende dette riktig.

 

Har også fått svensk sporingsnummer med siste tall SE i sporingsnummeret, så dermed må pakken først til sverige også til norge.

 

Det gjelder høytaller elementer og Subwoolfer Amp (Forsterker) og LED lamper i metall.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...