Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sove med støy rundt seg


Kiiips

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg tenkte at vi kunne dele tips angående soving med støy her.

Etter en del research så har jeg kommet frem til at følgende alternativer kan gjøre det lettere å sovne med støy:

 

-Øreklokker.

-Hibermate

-Diverse søvnlyder som white noise osv.

-Flytte senga.

-Bruke silikonørepropper oppå vanlige ørepropper (?)

-Ørepropper

 

 

Noen flere forslag?

Endret av Kiiips
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv så har jeg ingen problem å sove med konstant støy , i form av viftesus , vind , høylytt rein osv. Har helder ingen problemer med å sove i støy som kommer med faste intervaller , som en høylytt klokke. Det jeg dog overhode ikke tåler er lyd/støy uten et fast mønster , som snorking , fest støy , høylytt musikk i naboleilgheten eller lignende. Dette er vel ganske normalt vil jeg tro , så for min del ville en White noise generator fungert veldi bra om jeg slet med støy når jeg skulle sove.

 

Å ha propper eller lignende i ørene når jeg skal sove er jeg generelt sett skeptisk til. Det kan funke et par netter i året når jeg er på ferie eller lignende, men å gjøre det til en vane hver kveld hadde jeg ikke klart.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Hei.

 

Jeg tenkte at vi kunne dele tips angående soving med støy her.

 

Hvorfor må du sove med støy?

 

Får ikke gjort noe med selve støyen.

 

Romisolering er også en mulighet, men da må det helst en snekker til og det har jeg ikke anledning til.

 

Er det mulg å få redusert støyen ved å eventuelt sette opp matter etc foran veggen?

Lenke til kommentar

Hører ikke noe bråk med vanlige Sov i ro ørepropper da?

 

Dvs dersom du står ved siden av et høytrykkborr så hører du det, men vanlig nabostøy som skriking og slossing smelling med dører hører du ikke.

 

Sov i ro fungerer til en viss grad, men ikke nok.

Den reduserer støyen, men man kan likevel høre den.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

Skulle ønske jeg hadde et godt svar på dette. Selv skal jeg nå snart flytte pga. støy og diverse andre irritasjonsmomenter. Håper jeg får det roligere i den nye leiligheten. Ellers vet jeg ikke hva jeg skal finne på.

Noen konkrete hendelser? Hvorfor ikke gå å be de holde kjeft?

Er en småbarnsfamilie som bor over meg. De er hyggelige nok, men de kan ikke norsk, og snakker veldig gebrokkent engelsk også, så det er vanskelig å kommunisere med dem. Ungene leker og skriker i ganga, og det kommer folk på besøk til dem til alle døgnets tider. De snakker veldig høyt til hverandre og røyker i bunnen av trappa (akkurat i ytterdøråpninga) så det siver inn og stinker inne hos meg også. Jeg har forsøkt å høflig be dem ta noen skritt ut. De gjør det der og da, men neste dag er det samme greia igjen.

 

Det er ikke bare bare å be naboen "holde kjeft". Har prøvd dette med noen andre naboer tidligere, og da ble de bare sure og lagde mer støy. Problemet er jo at det er veldig lytt i huset. Kan også høre snorking fra etasjen over.

 

Sove med støy rundt seg er ikke noe problem om det ikke blir høyt, det er bare å sove det.

Det er nok veldig individuelt. Selv blir jeg utrolig lett irritert av støy, og sliter med å få sove i utgangspunktet.

Endret av Bastard Bobo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...