Gå til innhold

Tidenes mest undervurderte spill?


Anbefalte innlegg

Som regel stemmer spillanmeldelser ganske godt overens med hvordan jeg selv opplever spillet. I motsetning til filmer, musikk og bøker er anmeldelsene en god rettledning for hvordan spillet faktisk er.

 

Hvis det er interesse for det skulle jeg gjerne likt å vite hva du opplever som et undervurdert spill, basert på anmeldelser fra for eksempel Gamer.no, og begrunnelsen for dette.

 

Her har jeg tre eksempler:

 

Blacksite Area 51: Denne fikk dårlige kritikker, men jeg mener det er undervurdert. Historien er god, grafikken er god, den kunstige intelligensen fungerer greit nok, og det er ikke så mange bugs som anmelderne skal ha det til. Dessuten har spillet en god ironisk undertone, som gjennomsyrer hele spillet

 

FEAR Perseus Mandate: Denne fikk dårlige kritikker, og ble regnet for å være dårligere enn orginalen FEAR. Jeg mener imidlertid at dette er den beste hittil i FEAR serien. Man hadde mer varierte våpen og fiender. Den kunstige intelligensen holdt samme nivå som orginalen, og historien var mer konkret.

 

Infernal: Et spill som fikk lite oppmerksomhet, og haldgode kritikker. Spillet var imidlertid svært vakkert grafisk, som skapte en "riktig" stemning. Fysikksimuleringen var svært god. Historien var engasjerende, men noe klisjeaktig. Hovedpersonen var både ironisk og selvironisk og ikke den standard "helten" man er vant til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vampire : Bloodlines, Psychonauts, Beyond good and evil, Gladius, Call of Cthulhu : Dark corners of the earth, Phantom Crash, Gabriel Knight serien, The Nomad Soul og Startopia.

 

Alle er spill som jeg syntes var fantastisk bra, men tror ikke noen av de solgte veldig bra. Noen av de fikk relativt gode karakterer, men det hjalp vel ikke på salget.

Lenke til kommentar

Jeg får slå ett slag for "Hidden and Dangerous 2" som av mange \ altfor mange ble forbigått, etter all sannsynlighet p.g.a en release tett opptil det første COD.

 

Stor variasjon i oppdragene, bra level design etc.

Kontrollene kunne være litt for keitete for mange, men jeg hadde ingen problemer når man først kom seg inn i det.

Nå skal det sies at jeg selv godt kunne ønske de var bedre selv men det tok ikke bort mye av den totale opplevelsen for min del.

Lenke til kommentar
Jeg får slå ett slag for "Hidden and Dangerous 2" som av mange \ altfor mange ble forbigått, etter all sannsynlighet p.g.a en release tett opptil det første COD.

 

Stor variasjon i oppdragene, bra level design etc.

Kontrollene kunne være litt for keitete for mange, men jeg hadde ingen problemer når man først kom seg inn i det.

Nå skal det sies at jeg selv godt kunne ønske de var bedre selv men det tok ikke bort mye av den totale opplevelsen for min del.

Stemmer for denne. Det beste single player fps spillet jeg noensinne har spilt :D . Håper så jævlig på en oppfølger.

Lenke til kommentar
Mener du spill som solgte dårlig, eller spill som fikk dårlige anmeldelser?

 

Jeg regner kanskje at du mener det siste.... Er en del adventurespill som sikkert har blitt slaktet av FPS-anmeldere. The Dig fikk 4.5/10 av Gamespot en gang i tiden. Et spill jeg synes er helt fantastisk.

 

Jeg tenkte mest på dårlige anmeldelser.

 

Dårlige anmeldelser henger jo ofte nært sammen med salg ettersom anmeldelsene påvirker salget, men ikke alltid. Når et spill har gode anmeldelser, men selger dårlig er det etter min mening ofte overvurdert og ikke undervurdert. Et eksempel på dette er "Age of Conan". Noen ganger kan et spill med gode anmeldelser også selge dårlig som følge av andre årsaker, for eksempel dårlig markedsføring. Et eksempel på dette er vel "Beyond Good and Evil".

Lenke til kommentar
Mener du spill som solgte dårlig, eller spill som fikk dårlige anmeldelser?

 

Jeg regner kanskje at du mener det siste.... Er en del adventurespill som sikkert har blitt slaktet av FPS-anmeldere. The Dig fikk 4.5/10 av Gamespot en gang i tiden. Et spill jeg synes er helt fantastisk.

 

Jeg tenkte mest på dårlige anmeldelser.

 

Dårlige anmeldelser henger jo ofte nært sammen med salg ettersom anmeldelsene påvirker salget, men ikke alltid. Når et spill har gode anmeldelser, men selger dårlig er det etter min mening ofte overvurdert og ikke undervurdert. Et eksempel på dette er "Age of Conan". Noen ganger kan et spill med gode anmeldelser også selge dårlig som følge av andre årsaker, for eksempel dårlig markedsføring. Et eksempel på dette er vel "Beyond Good and Evil".

 

De fleste jeg nevnte har vel ikke nødvendigvis fått dårlige anmeldelser, men solgte relativt dårlig.

 

Kom på noen flere, og disse har vel ikke fått så gode kritikker.

 

Et spill av nyere dato som har fått middelmådige kritikker, men som jeg likte relativt godt er Alone in the Dark, til tross for alle feilene.

 

Shadow of memories likte jeg også godt, tror ikke det fikk så gode kritikker. Broken sword 3 tror jeg fikk middelmådige kritikker, elsket det.

Samme med Postmortem og oppfølgeren Still life.

 

Guild 2 syntes jeg også var genialt, selv om det var bugget som faen.

Lenke til kommentar
Tidenes mest undervurderte spill er "Knagen does 151"

dere har vel ikke hørt om tittelen, men da har dere gått glipp av mange timers moro!

 

Aldri hørt om "Knagen does 151", men jeg har hørt om filmen "Debbie does Dallas". :p

 

Mest undervurderte spill? Psychonauts og Beyond Good & Evil er regnet som to av de aller beste spillene noensinne ingen har spilt. Det sier jo sitt. ;)

 

Ellers har noen personlige favoritter:

 

Doom 3

Freedom Force

ParaWorld

Hidden & Dangerous (likte det mye bedre enn 2'ern)

X-Com 3: Apocalypse

Lego Star Wars II og Lego Indiana Jones

X-Wing Alliance

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...