Gå til innhold

Tidenes mest undervurderte spill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De mest undervurderte spilla jeg har spilt er vel stort sett nevnt her allerede:

 

- Call of Cthulhu: Dark corners of the Earth

- Vampire the Masquerade: Bloodlines

 

- Jade Empire er etter min mening et fantastisk spill. Langt bedre enn Oblivion.

 

- Galactic Civilizations, et slags Master Of Orion-aktig ta-over-galaksen spill. Bonus her; spillet har ingen kopibeskyttelser whatsoever.

Lenke til kommentar

Jeg har noen spill som burde gjenlatt et større stempel i historien.

Ever Grace til PS2 var faktisk ganske gjennomført og bra.

Vagrant Story til PS var også knall, og burde definitivt vært mer husket enn det det er nå.

Timeshift til PS3 er også et vanvittig bra skytespill. Faktisk et av de beste jeg har spilt.

 

Alle disse spillene har fått bra anmeldelser, men har feilet å blitt fenomener i media. De blir liksom glemt etter en uke, til fordel for andre titler som har større kommersielle krefter bak seg.

Lenke til kommentar

Her er noen spill jeg føler er undervurdert av andre.

 

Divine Divinity [PC]: Liten/ingen blest om denne. Det er for meg bedre enn BG til og med, da jeg ikke er spesielt glad i "parties" i et rpg (singeplayer). Det har humor, gåter, en enorm verden, god vanskelighetsgrad, og en haug med merkelige events. Elsker det rett og slett, men så og si ingen har hørt om det.

 

Legend of the Dragoon [PS]: Kult japse-rpg som for meg ligger tett opptil FF7. Mangler dog Barret :-)

 

Timeshift [PC]: Lunkne anmeldelser - grisekult. Utrolig lineært, men det fungerer. Innovativt og ikke minst morsomt. Noe kort gjennomkjøring, men flere vanskelighetsgrader gjør at jeg får lysst til å prøve igjen. Eier det til PC, men finnes også til andre plattformer.

 

Constructor [PC]: Kanskje ikke så undervurdert, men det trenger virkelig en verdig oppfølger. Street Wars fikk feil fokus etter min mening. Litt mindre micro og mer macro så vil en oppfølger være instant success den dag i dag.

 

Kommer ikke på flere jeg selv har erfaring med i farten.

Lenke til kommentar
Må bare nevne Sphinx and the Cursed Mummy her. Et veldig undervurdert spill. Fikk vel ganske bra anmeldeser rundt omkring, men solgte vel så å si nesten ingen kopier alikevel. Er for meg nesten like bra som Zelda, og et av de beste spillene jeg har spillt :)

 

Bra spill det ja. Særlig på Xbox hvor det er 60fps.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...