Gå til innhold

Hvorfor er MSI HD 4870 så billig? (1459,-)


Epp

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvorfor MSI HD 4870 er så billig? Den koster jo bare 1459,- i følge prisguiden. Er det noen som har funnet en test av dette kortet. Vurderer ATI kort igjen på grunn av Linux støtten, men ønsker også noe som evt kan kobles i crossfire senere for spilling i Windows.

 

Skal ellers gå for P45 hovedkort og sannsynligvis en Q9550 CPU når jeg skal bygge PCen.

 

Har 4870 også varmeproblemer som 4850?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som vet hvorfor MSI HD 4870 er så billig? Den koster jo bare 1459,- i følge prisguiden. Er det noen som har funnet en test av dette kortet. Vurderer ATI kort igjen på grunn av Linux støtten, men ønsker også noe som evt kan kobles i crossfire senere for spilling i Windows.

 

Skal ellers gå for P45 hovedkort og sannsynligvis en Q9550 CPU når jeg skal bygge PCen.

 

Har 4870 også varmeproblemer som 4850?

 

Har lurt litt på det samme, aner ikke hva det kommer av. Står at det er OC modell å, de pleier somregel å være dyrere enn gjennomsnittet. Det er uansett ikke på lager da men. Og angående "varmeproblemene" så er det egtetlig ikke et problem det er bare viftene som går for lavt. Den går på 13% eller no. De satsa heller lavt støynivå enn kald GPU :S

Og skal du kjøre crossfire bør du vurdere X38-48 for de har 16x hastighet på begge portene under crossfire. P45 har bare 8 ganger og det kan bli flaskehals for et kort som 4870.

Lenke til kommentar
Har lurt litt på det samme, aner ikke hva det kommer av. Står at det er OC modell å, de pleier somregel å være dyrere enn gjennomsnittet. Det er uansett ikke på lager da men. Og angående "varmeproblemene" så er det egtetlig ikke et problem det er bare viftene som går for lavt. Den går på 13% eller no. De satsa heller lavt støynivå enn kald GPU :S

Og skal du kjøre crossfire bør du vurdere X38-48 for de har 16x hastighet på begge portene under crossfire. P45 har bare 8 ganger og det kan bli flaskehals for et kort som 4870.

 

Sært at P45 er dårligere enn X38. HD 4870 kortene har PCI 2.0 grensesnitt, så det må jeg ha. Når jeg ser på Gigabyte P45 kort så står det da 2 stk PIC-E x16 på dem, så hvorfor har P45 da bare 8 ganger?

Endret av Epp
Lenke til kommentar
Har lurt litt på det samme, aner ikke hva det kommer av. Står at det er OC modell å, de pleier somregel å være dyrere enn gjennomsnittet. Det er uansett ikke på lager da men. Og angående "varmeproblemene" så er det egtetlig ikke et problem det er bare viftene som går for lavt. Den går på 13% eller no. De satsa heller lavt støynivå enn kald GPU :S

Og skal du kjøre crossfire bør du vurdere X38-48 for de har 16x hastighet på begge portene under crossfire. P45 har bare 8 ganger og det kan bli flaskehals for et kort som 4870.

 

Sært at P45 er dårligere enn X38. HD 4870 kortene har PCI 2.0 grensesnitt, så det må jeg ha. Når jeg ser på Gigabyte P45 kort så står det da 2 stk PIC-E x16 på dem, så hvorfor har P45 da bare 8 ganger?

 

X serien har alltid vært flaggskipet

Lenke til kommentar
Min står at er ferdig behandlet, altså orderen har jo blitt godkjent får det er punkt 1....Spennende å se på mandag da om det skjer noe med den, men pr. nå så ser det lovende ut :)

Haha.. Lev i håpet du :)

 

Eg bestilte COD 4 til ca. 200 kr. av Amentio. Nokre dagar seinare dukka det opp ei kameraveske i postkassa mi. Sjølvsagt sendte eg mail til Amentio og lurte på dette her. Der fekk eg til svar at eg hadde bestilt denne kameraveska. Til mi store undring sjekkar eg varenummeret på siden deira, og faktisk ligg det ei kameraveske ute til den same prisen/produktnummeret. Men i ordrebekreftelsen eg fekk av Amentio står det vitterleg at eg har bestilt COD 4 :p Etter litt og og men tar Amentio det på deira kappe, og eg retunerer veska, får igjen pengane og fortset med livet mitt.. Eg TVILAR på at noko annleis vil skje med deg Goodall :p

Lenke til kommentar
Så lenge prisen er åpentbart feil slik det er her nå, så kan amentio når som helst kansellere din ordre :).

 

Det er nok ikke feilprising.

Datakjedens webshop har samme kort til 1506,-

Begge to speiler samme grossistens lager og grossistens pris + kalkulert fortjeneste hos de selv. Derfor kan begge ha feil pris uten problemer.

 

Begge to butikkene (og en hel haug andre) benytter en automatisk webshop som rett og slett bare fungerer av seg selv. Jeg kunne hatt oppe en tilsvarende butikk med tilsvarende priser og utvalg på under en uke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...