Gå til innhold

Nyheter i GTA IV for PC (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor skulle et spill være bedre på Windows enn på Linux dersom spillet lages til begge deler?

 

@ stigfjel; Linux er PC det også ;)

Ja, har jeg sagt noe annet? Mente selvfølgelig i forhold til GTA på konsoll. Vet utmerket godt at en GNU/Linux-maskin (Linux er bare kjernen) også er en PC.

 

Problemet med linux er ganske enkelt at det ikke finnes noen bra drivere for skjermkort, så det er svært vanskelig å få bra grafikk i spill. Men for all del, dagen vi får like bra støtte for grafikk i linux som i windows bytter jeg til linux uten tvil. :)

 

Gleder meg til GTAIV, men må nok oppgradere PCen litt først. Jaja, mat og et sted å bo er overvurdert. :p

 

Det er jo ålreit nok støtte for OpenGL, men det hjelper så lite når 95% av alle spillene bruker DirectX..

 

De spillene som faktisk er laget for og virker på linux, fungerer til gjengjeld bra! Husker når jeg var litt mer "aktiv" gamer og spilte Quake 3 på linux, fikk faktisk en del mer fps enn i Windows.

Lenke til kommentar
PC har alltid bedre grafikk

Hvis du har en dyr nok PC, ja.

og bedre gameplay..

Det synes ikke jeg. Hva mener du med gameplayet Mener du at man bruker mus, altså kontrollsystemet, eller synes du bare det er umåtelig festlig å gå med et tastatur?

 

Han snakker vel om mods o.l, og til informasjon så går det fint å bruke feks joypad på PC, faktisk har PC svært mye bedre utvalg av kontrollere. Noe som jo forsåvidt også kan gjøre gameplayet bedre.

 

En ting jeg håper de fikser er at jeg har inntrykket av at GTAIV har veldig mye like biler, for å spare minne (ihvertfall på PS3), kjører du en kjip bil er det ingen sportsbiler i gata, kjører du en sportsbil er det plutselig riklig med sportsbiler...

 

AtW

Lenke til kommentar
til informasjon så går det fint å bruke feks joypad på PC, faktisk har PC svært mye bedre utvalg av kontrollere. Noe som jo forsåvidt også kan gjøre gameplayet bedre.

Det er jeg fullstendig klar over, men hvis han mente at gameplayet var bedre på PC på grunn av at man styrte med mus og tastatur, ville det være ganske tåpelig å dra inn at man kan bruke samme kontroll som på konsoll.

Lenke til kommentar
Må nesten le litt når jeg leser denne artikkelen, den får meg til å tenke på alle folkene som snakket om at en PC vil aldri klare å spille GTV IV, isåfall måtte det være nedstrupet versjon. :p

 

Haha. Tenker på det samme. Algoritmene var for kompliserte og hva det nå var.

På tide at konsoll-fanboys får seg en liten smekk. :)

Lenke til kommentar
Problemet med linux er ganske enkelt at det ikke finnes noen bra drivere for skjermkort, så det er svært vanskelig å få bra grafikk i spill. Men for all del, dagen vi får like bra støtte for grafikk i linux som i windows bytter jeg til linux uten tvil. :)

Her tar du grundig feil. nVIDIA har alltid vært gode til å lage skjermkort-drivere for GNU/Linux, og de er fullt på høyde med Windows-drivere. ATI/AMD har forbedret Linux-driverne sine kraftig de siste årene. Faktisk gir nVIDIA ut drivere også for FreeBSD og Solaris 10 (UNIX) i tillegg. Det som er problemet er at M$ bestikker spillprodusentene til å bruke DirectX (forbeholdt Windows) og ikke OpenGL (finnes på nær sagt alle plattformer). Det har ingen ting med skjermkort-drivere å gjøre i det hele tatt. Å påstå at det ikke eksisterer gode skjermkort-drivere i GNU/Linux er å snakke mot bedre viten, bare så det er sagt.

 

Men problemet er at jeg mistenker at Rockstar har brukt DirectX i GTA IV, derfor vil ikke dette spillet kjøre så bra i GNU/Linux, i hvert fall ikke enda.

Lenke til kommentar

hmmm. Må faktisk innrømme at jeg ble litt skuffet over GTA4. Vice City er for meg det beste spillet i serien. Det var underholdende, og kartet var passe stort. Etter noen timer var man godt kjent i byen. Syns det har blitt for stort og for krevende. Og så mye dill med venner, telefoner som ringer hele tiden, bowling, dart osv.

 

Kanskje jeg ikke ga det nok tid. Har ikke spilt det på endel mnd nå, siste jeg husker var at jeg mistet leiligheten min og fikk noe slum et annet sted.

Savner flere save-steder og mulighet til å kjøpe leiligheter. Oxo er det vanskelig å bli kvitt politiet!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...