Gå til innhold

Fotodugnad #8: Analog uke I


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri påstått at chimping er noe som gjelder portrettfotografering. Tvert imot. Jeg mener at de som tar bilder av fjord og fjell må chimpe så mye de vil. Det gjør faktisk jeg også i noen tilfeller, og det er når lyset må sitte helt perfekt. Når lyset er det jeg fotograferer, for å si det slik.

 

Marius: Jeg bare mobber deg litt. Det passet så godt, siden dine best kjente modeller tilhører en annen art enn oss. Dessuten tror jeg ikke de er så enkle å flørte med heller, siden jeg som kjent ikke tenner på andre skapninger enn menneske-hunndyr. Du er heller neppe mer bevisst på eksponeringen enn meg (og de fleste andre som kan fotografere), for jeg chimper også hver gang jeg skifter mellom to forskjellige lysforhold. Men da kaller jeg det sjekking.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Så fordeg erikkechimping og sjekking det samme? :dontgetit:

 

Tenk deg en makroserie på 10 bilder, alle tatt med 1/8sek mellomrom... Hvor mange tror du er skarp?

 

svaret er: ingen...

 

Tenk deg 4 makroserier hver serie tatt på 1/8sek mellomrom, 2-3 sek mellomrom mellom seriene, hvor mange tror du er skarpe?

 

svaret er: ett, om du er heldig.

 

Hvor mange skarpe bilder trenger du?

 

Svaret er ett...

 

Hvor viktig blir det da å sjekke skjermen for skarphet på ALLE bildene?

 

Svaret er: Svært viktig ;)

 

 

Å komme hjem fra en 2 timers shoot uten noe resultat er vanlig kost, men det har begynt å endre seg. Derfor, vær sikker på at du har noe som duger, ellers blir det ikke morro.

Lenke til kommentar
Hmmm, jeg fikk hentemelding på filmen nå, var ikke det litt i tidligste laget? Jeg sa i fra at det skulle være felles fremkalling, og at det var akam-utfordring, osv, og det hørtes ut som de fortstod hva det dreide seg om (JP Byporten).

 

Fikk også filmen min på fredag. Håpet egentlig på at det var kamerahuset som var kommet tilbake fra service; men det var bildene fra analog utfordring istedet. Har kun tatt et raskt gjennomblikk, har vært på kanotur, så det blir en bedre gjennongang i kveld.

 

Tom

Lenke til kommentar
Enig med muffin - det er ikkeno' moro å bla seg gjennom tråden slik den er nå, og det er umulig å se når det eventuelt kommer inn nye bilder.
Jeg foreslår at jeg lager en ny galleritråd, så kan jeg flytte over alle postene med bilder som er lagt inn i den opprinnelige tråden. Dersom noen skulle glemme seg, og poste bilder i den opprinnelige tråden i ettertid, rapportér gjerne innlegget, så vil det bli flyttet av moderator.

 

Innspill?

Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar
Enig med muffin - det er ikkeno' moro å bla seg gjennom tråden slik den er nå, og det er umulig å se når det eventuelt kommer inn nye bilder.
Jeg foreslår at jeg lager en ny galleritråd, så kan jeg flytte over alle postene med bilder som er lagt inn i den opprinnelige tråden. Dersom noen skulle glemme seg, og poste bilder i den opprinnelige tråden i ettertid, rapportér gjerne innlegget, så vil det bli flyttet av moderator.

 

Innspill?

Det må du gjerne gjøre. Men da må vi passe på, for det kommer til å komme en del spørsmål. Husk å annonsere i den andre tråden også.

 

Tom

Lenke til kommentar
Minner om at det er opprettet en egen galleritråd, og at påmeldingstråden nå er helt stengt. Bildene som lå i påmeldingstråden er flyttet, og så du trenger ikke legge dem inn dobbelt.

 

Galleritråd for denne utfordringen

Galleritrådens førstepost er ikke helt entydig i med sin referanse til "samme post". Meneingen er vel å poste på nytt i den nye tråden slik jeg har gjort? Du vil kanskje se over teksten en gang til k-ryeng?

 

- R

Endret av RamsFoto
Lenke til kommentar
Galleritrådens førstepost er ikke helt entydig i med sin referanse til "samme post".
Har presisert ytterligere, men "samme post" refererer til at alle bildene skal i samme innlegg, ikke egentlig "samme post som du meldte deg på med". Har forandret det til "(...)så velger du ett til tre bilder som du legger inn i ett og samme innlegg.".
Lenke til kommentar
Galleritrådens førstepost er ikke helt entydig i med sin referanse til "samme post".
Har presisert ytterligere, men "samme post" refererer til at alle bildene skal i samme innlegg, ikke egentlig "samme post som du meldte deg på med". Har forandret det til "(...)så velger du ett til tre bilder som du legger inn i ett og samme innlegg.".

Det høres greit ut...men jeg har enda ikke fått bildene. Ringte i dag, de var ikke inne enda, tar vel litt ulik tid alt etter geografisk sted.. :yes:

RandiA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...