Gå til innhold

Fotodugnad #8: Analog uke I


Anbefalte innlegg

Da vil jeg levere filmen i butikk, og så hente den når jeg får beskjed av JP, eller kan jeg få den fremkalt der og da?

Du kan ikke hente den der og da, da filmen sendes til labben i Tyskland. Der fremkalles alle i løpet av en og samme dag, slik at filmene får noenlunde lik behandling. Det er en del av hele stuntet. Du kan jo sitte utenfor å vente hvis du absolutt vil ;)

 

Jeg tror ikke det er noen JP butikker som har timefremkalling lenger.

 

Tom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skikkelig dårlig timing på denne utfordringa. Har ikke hatt tid til fotorunder en eneste ettermiddag hele uka og i dag regner det. typisk. Liker ikke farte rundt med kamera i regnvær selvom det ikke pøser. men får se hva det blir til utover dagen. har fåt knipsa 3 bilder. Men det er en kjepefin utfordring. Jeg vet at det å lete etter motiver ikke er mitt store tallent, så det er bra å få jobba med det. Jeg vurderer å ikke kipse bare for å få tatt ut filmen, men bruke tid fremmover til å finne gode motiver, så får jeg heller gå glipp av gratisfremkallinga.

Lenke til kommentar

Innlevering av film.

 

Du kan enten levere inn filmen på nærmeste Japan Photo butikk, eller så kan du sende den inn til Japan Photo.

 

Leverer du filmen i en butikk, så ber du de merke posen plart og tydelig med "AKAM". Alle Japan Photo ansatte skal ha fått mail om hva dette gjelder. Er de usikre, så kan de kontakte Stephan Stein for å få en bekreftelse at dette er OK.

 

Ønsker du å sende inn filmen, så send filmen i en solid (gjerne polstret) konvolutt til:

 

Japan Photo

v/Christine, kundeservice

Postboks 113

1416 Oppegård

 

Også her er det viktig å merke forsendelsen med "AKAM". Husk også å legge ved navn og adresse, slik at de kan sende filmen tilbake.

 

Du må passe på å få levert inn/sendt filmen i løpet av onsdag 10.09.08, hvis du skal ha filmen med på felles-fremkallingen. Rekker du ikke denne fristen, så vil du fortsatt få gratis fremkalling såfremt du leverer inn filmen i rimelig tid (8-10 dager).

 

MVH,

Tom

Lenke til kommentar

jeg fikk 36 eller 37 bilder, litt usikker. Stikker innom en japan photo sjappe i dag, blir spennende å se resultatet!

 

Merker at jeg fotograferer på en helt annen måte med analog film, kjører veldig safe siden jeg ikke kan sjekke resultatet og siden jeg har begrenset med bilder. Jeg var mindre begeistret for kameraet, litt frustrerende å ha så lite kontroll over blender og lukkertid... Søkeren var også problematisk for min del, siden jeg bruker briller var det vanskelig å se hele søkerbildet.

Lenke til kommentar
Jeg er dritsur, for jeg ble selvsagt dødssjuk i forrige uke. Spørsmålet er om jeg kanskje får lov til å ta det igjen tidlig denne uka, eller om jeg bare må kassere hele prosjektet...

Det kan dere gjøre. Tilbudet om gratis fremkalling vil gjelde til ut i neste uke. Det eneste er at du ikke får med filmen på felles-fremkallingen.

 

Tom

Lenke til kommentar
jeg fikk 36 eller 37 bilder, litt usikker. Stikker innom en japan photo sjappe i dag, blir spennende å se resultatet!

 

Merker at jeg fotograferer på en helt annen måte med analog film, kjører veldig safe siden jeg ikke kan sjekke resultatet og siden jeg har begrenset med bilder. Jeg var mindre begeistret for kameraet, litt frustrerende å ha så lite kontroll over blender og lukkertid... Søkeren var også problematisk for min del, siden jeg bruker briller var det vanskelig å se hele søkerbildet.

 

Kameraet er vel ikke av de beste akkurat. Var nå lett å drasse rundt på i allefall. En smule uvant å bruke dette kameraet når jeg er vant til F5. Kjentes litt ut som et leketøy i forhold. Men moro var det uansett. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...