Gå til innhold

Hvorfor liker ingen EA?


Anbefalte innlegg

Securom anyone?

Second that. Mest irriternende med hele den greia må vel være at vi betalende kunder må lide med slik intrusive software mens pirater ikke har det problemet.

 

Men igjen så har man jo andre utgivere som tar ibruk Starforce, selv om det har blitt mer eller mindre avskaffet etter et ramaskrik fra irriterte brukere. Vil nesten anta at EA kommer til å gjøre noe av det samma eller i allefall bruke en mer vanilla versjon av securom, tidligere versjoner var jo ikke så ille.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skjønner ikke hva folk flipper ut for, selv om de melker navn og spill så har de fortsatt bra underholdning? hvem bryr seg vel om det står 30 need for speed spill i hylla? mer å velge i det

 

At det er mer å velge mellom betyr nødvendigvis ikke at det er bra underholdning. Heller én flaske vann enn 30 bøtter med bæsj.

selv om det er masse betyr det ikke at alt er dårlig.

blir heller som en flaske vann enn 30 falsker vann, hvorav vann er underholdning.

noe kan være bra vann, annet kan være dårlig, alt for enhver person

Lenke til kommentar

igjen vil jeg si at når de kjøper opp en spilleprodusent ønsker EA å lage et nytt spill så fort som mulig, de bryr seg ikke om spillets forventinger at det skal bli bedre en enn tidligere utgitt spill.

har selv ikke spilt alle C&C spillene men det spillet jeg likte best var red alert 2 som var så innholdsrik på humor interessen og spillets mening. EA har klart å ødelegge den spesielle følelsen oss spillere ønsker å få oppleve igjen

Endret av ole_marius
Lenke til kommentar

kan jo ikke akkurat klage over melking da? Er ikke alltid noe negativt..

 

Hører ingen grine over activision..NEI FAEN NÅ KOMMER GUITAR HERO WORLD TOUR og cod 5! asj de spillene vil vi ikke ha.

 

eller asj enda mer tillegg ting til wow? hva skal vi med det kanskje?

 

eller nintendo? zelda,mario, donkey kong? ORHY. aldri sett de før. men er det ikke akkurat twilight princess, supersmash og mario galaxy vi har gledet oss mest til?

 

EA er ikke noe annerledes enn de andre. de er bare så mye større at vi merker konsikvensene mye mer.

 

 

ang filmspill, så snapper EA opp mange av disse nettopp fordi de selger bra. disse blir ofte utviklet av mindre og dårligere selskap. tviler sterkt på at det er EA direkte som er skyld i at de suger.

ta f.eks Hulken eller ironman. Det har ikke blitt slipt ut mange dårligere spill i år:P

 

Og jeg skal være enig i at EA har rusha ut et spill eller to. men dere kan banne på at det er utviklerne som sier seg ferdig tidlig 75% av gangene. eller ikke klare holde deadlines som de selv har blitt enig i.

Det er ikke akkurat som at EA sier til bioware, ehy. dragon age skal ut neste uke. fiks det!

 

skjønner at folk må ha en syndebukk, men det er mye unødvendig grining om ea.

Endret av zellpropell
Lenke til kommentar
Jeg har ikke noe imot EA, dem er kjempe store som selskap og har mange bra spill. Om folk ikke liker EA så ikke kjøp spillene.

 

Og alt det her ang securom etc, skjønner ikke problemet da jeg aldri har hatt noe issue.

Selv om du ikke har problemet, betyr ikke at andre ikke har det.

Lenke til kommentar
Har inntrykk av at det er svært mange som misliker EA. Jeg lurer på hvorfor?

 

Jeg synes personlig at de lager mange gode spill, det eneste jeg kan se som et argument mot de er at de kan virke litt monopolistiske i det at de prøver å kjøpe opp det meste som er av utviklere og utgivere..

 

De er vel likevel ikke alene om den praksisen? Er det noe annet?

 

De melker spillene for mye. Strategien deres er å kjøpe opp spill som selger mye og så pumpe ut expansions til disse spillene helt til folk ikke lenger orker å bruke penger på det.

 

Dette er negativt for de som spiller med en klan, hver gang det kommer expansion splittes klanen. Noen liker den mens andre ikke vil bruke penger på det.

 

Ta Battlefield 2, til der har det kommet Special Forces (får bedre våpen som også kan brukes på vanlige servere for å slakte ned de som ikke har våpen fra Special-Forces pakken), European Forces og Armored Fury. Et spill med hele tre ekstrasett du kan kjøpe. I tillegg lanserte de Battlefield: 2142 som også skapte med splittelse blant den opprinnelige BF2-fansen.

 

Problemet med EA er at de er et stort kommersielt selskap, verken mer eller mindre, verken dårligere eller bedre enn andre selskap på samme størrelse. Slike selskap gir blaffen i alt sålenge det fører til mer profitt.

Lenke til kommentar

Jeg liker Røkke. Men det var ved siden av poenget.

 

Forøvrig BagBiter: jeg tror det ikke før jeg ser det.

 

1. EA har drevet sine ansatte som slaver (det er gjort "opprør" før i den leiren).

2. De rusher spill til release, slik at det leveres buggy, uferdige spill.

3. Atpåtil er de meget slepphente med patching. - Dette har sin naturlige forklaring i at de beveger utviklingsteamet over på neste prosjekt for å pushe mer spill ut fortere enn faen istedet for å supportere spillene sine skikkelig. "Hvorfor lage en fungerende versjon når de bare kan lage en ny versjon som kunden må betale for?"

4. I starten prøvde de seg men en sleip håndvending på EA-Link/EAstore eller hva pokker de kaller online kjøpedelen deres nå (spillene du kjøpte var bare tilgjengelige i 6mnd fra kjøp - det ble fort stormet mot og omvendt, men det faktum at de prøver seg på noe slikt...)

 

 

Grunnen til at vi omtrent ikke kan ungå å kjøpe EA spill er jo at de kjøper opp alt av spillstudio!

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Føler Darker har et poeng. Det har blitt "trendy" å mislike EA. også er det klart EA får skylda for at DICE lager bugga spill.

 

Jeg trur heller ikke EA rusher utviklerne til å gi ut spill. jeg antar det er en kontrakt eller lignende mellom de hvor utvikler har gitt en dato/gått med på en dato hvor de skal ha spillet ferdig. om utvikleren tygger over for mye og ikke klarer lage et fullverdi spill innen den tiden så burde ikke all skyld gå på EA.

 

Men ikke tro at jeg tar alt fra EA med god fisk. De har nok blitt for store for fort og sliter virkelig på kundeservice biten.

Lenke til kommentar

Tror vi skal skille mellom EA som utvikler og utgiver, de siste årene har EA gått over til å nesten bli en ren utgiver. Buggy kode og uferdig spill er utviklerens ansvar MEN EA har hatt en tendens til å prøve å få ut spillet så fort som mulig og legger derfor press på utviklerne .De sitter også på et hav av lisenser som ikke nøvdendighvis har samme utviklere, så mange blir skuffet når oppfølgeren av et spill kommer ut med et helt nytt utviklerteam uten rot i det gamle.

 

Hvis man skal sammenligne mot andre selskap ser man at mindre er faktisk bedre, da kvaliteten på spillen e faktisk betyr noe for salget av et spill og utviklerteamet faktisk må pålage seg å gjøre spillet top notch før det treffer hyllene. Dette er også veldig vanskelig nå til dags da selskaper som Vivendi og EA pumper ut spill og oversvømmer markedet med drittspill (no offence). Dette har skjedd før med med AMIGA på 90tallet og der kollapset markedet fullstendig.

 

Er litt synd, da strategien til for store selskap blir det å spytte ut produkter som er raske å lage for å kunne tjene penger til en ny storsatsning.

Lenke til kommentar
Fordi de tar snarveien til "ferdig spill" og gir generelt spill et dårlig rykte. Flesteparten av alle lisensspill basert på filmer og serier de siste 5 årene har vært EA, og ALLE har vært grusomme. Disse spillene kjøpes av foreldre og besteforeldre til barn og barnebarn til bursdager og høytider. Hvis vi sammenligner disse spillene med et spill fra for eksempel Take Two, Bioware eller Blizzard er det en verden av forskjell, men spillene koster likevel det samme.

Mange uteforstående "ser på alle spill som like", og derav gir EA spill et dårlig rykte.

 

Videre har det vært mange dårlige rapporter og fortellinger om hvordan de behandler ansatte, og arbeidet innad generelt.

 

Det mange her på forumene tenker på er derimot deres nådeløse strategi om å kjøpe opp alt av alt som har med spill å gjøre. På grunn av deres strategi om å bruke minst mulig tid, energi og evne på å produsere spill (les: rene kopier av spill (bilserier, sportserier) og lisens-tull (Spiderman, Superman, osv..)) har de TONNEVIS med penger. Disse pengene går med på å kjøpe opp utviklere og lisenser. Da tjener de ENDA mer penger, og kjøper opp ENDA mer..

 

Jeg har ikke sagt mye stygt om EA i det siste, ikke siden de byttet sjef og tok over Bioware. Om Biowares neste spill Dragon Age blir bra, selv under komplett EA-kontroll, så vil jeg endre mitt syn. Om de derimot ødelegger en av de beste utviklerstudioene i vår tid så vil jeg aldri tilgi dem.

 

 

Vi er nå i en tid hvor jeg anbefaler alle å se på EA en gang til før de dømmer. Min dom blir basert på hva Bioware kan gjøre under EA.

 

 

Dersom de ødelegger BioWare og DragonAge, blir jeg meget, meget sur....

 

Kan til og med hende jeg blir så sur at jeg slutter å spille, blir _meget_ rik i steden, kjøper opp Ea, og stenger ned hele dritten.

 

Så la oss håpe at de ikke ødelegger noe.. Det å tjene såpass mye penger høres slitsomt ut, og det vet jeg ikke om jeg gidder Xp

Lenke til kommentar

Syntes det er et fåtall av EA spill som har "sjel" i seg.

Det virker ikke som at det er lagt noe vi-vil-gi-spilleren-en-best-mulig-opplevelse vilje inn i de.

 

Vet ikke noen er enige å denne, men på noen EA action/skytespill virker det som at man får de "kule" oppgraderingene/våpnene altfor fort. Man trenger liksom ikke legge noe hardt arbied for å låse opp ting..

 

 

 

Håper hvertfall ikke take2 selger seg til ea...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...