Gå til innhold

Hvorfor liker ingen EA?


Anbefalte innlegg

Har inntrykk av at det er svært mange som misliker EA. Jeg lurer på hvorfor?

 

Jeg synes personlig at de lager mange gode spill, det eneste jeg kan se som et argument mot de er at de kan virke litt monopolistiske i det at de prøver å kjøpe opp det meste som er av utviklere og utgivere..

 

De er vel likevel ikke alene om den praksisen? Er det noe annet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg liker ikke Ea fordi de lager for mange lisensspill og fordi de melker serie navn i flere tiår, jeg husker jo faktisk at de 2 - 3 første Need for speed spilla var spillbare. Men etter Ea tok over har det bare vært melking. Syns også at Ea burde prøve å lage litt mer spill selv enn å kjøpe opp firmaer som gjør det. Alt faller jo inn under Ea. Eneste jeg kan si jeg har likt av dem er Lord of the rings battle for middle earth serien.

Lenke til kommentar

Trur hovedgrunnen til at folk misliker EA er pga melking av produkter og dårlig oppfølging. (patching ect)

 

Folk glemmer at EA er en av de som gir ut flest nye titler og innovative titler og. Typ Spore og Mirrors edge som er akutelle nå til dags.

 

Om EA skulle slutta seriene sine hadde jeg blitt trist og lei. jeg digger fifa hvert år. skikkelig koslig. jeg ser også alltid fram til nye burnout spill. Og jeg klager heller ikke på mass effect 2 och 3:)

Lenke til kommentar

EA er ikke utviklere lenger (trur eg?), så jeg skjønner ikke det helt selv. Det er så mange forskjellige utviklere under EAs navn...

 

Jeg får likevel inntrykk på at de pusher sine utviklere til å gi ut mest mulig på kortest tid mulig, fremfor å ta seg god tid til å lage skikkelig gjennomførte spill... eller å lage patch til allerede utgitte spill. Kvantitet og penger fremfor kvalitet.

Lenke til kommentar

Fordi de tar snarveien til "ferdig spill" og gir generelt spill et dårlig rykte. Flesteparten av alle lisensspill basert på filmer og serier de siste 5 årene har vært EA, og ALLE har vært grusomme. Disse spillene kjøpes av foreldre og besteforeldre til barn og barnebarn til bursdager og høytider. Hvis vi sammenligner disse spillene med et spill fra for eksempel Take Two, Bioware eller Blizzard er det en verden av forskjell, men spillene koster likevel det samme.

Mange uteforstående "ser på alle spill som like", og derav gir EA spill et dårlig rykte.

 

Videre har det vært mange dårlige rapporter og fortellinger om hvordan de behandler ansatte, og arbeidet innad generelt.

 

Det mange her på forumene tenker på er derimot deres nådeløse strategi om å kjøpe opp alt av alt som har med spill å gjøre. På grunn av deres strategi om å bruke minst mulig tid, energi og evne på å produsere spill (les: rene kopier av spill (bilserier, sportserier) og lisens-tull (Spiderman, Superman, osv..)) har de TONNEVIS med penger. Disse pengene går med på å kjøpe opp utviklere og lisenser. Da tjener de ENDA mer penger, og kjøper opp ENDA mer..

 

Jeg har ikke sagt mye stygt om EA i det siste, ikke siden de byttet sjef og tok over Bioware. Om Biowares neste spill Dragon Age blir bra, selv under komplett EA-kontroll, så vil jeg endre mitt syn. Om de derimot ødelegger en av de beste utviklerstudioene i vår tid så vil jeg aldri tilgi dem.

 

 

Vi er nå i en tid hvor jeg anbefaler alle å se på EA en gang til før de dømmer. Min dom blir basert på hva Bioware kan gjøre under EA.

Endret av LuggagE
Lenke til kommentar

Aldri likt EA, før i tiden var på grunn av "EA to the game, EA ditt og datt" intro scene men nå til dags på grunn av de lager middelmådige spill eller dritt spill og de melker alt ved og bare lage ett nytt spill uten nytt innhold men bare ny title.

 

Og nå har de begynt og kjøpe opp alle de gode spill utviklere så jeg ser for meg masse melking av nå tidens gode titler elns.

 

Du kan jo også ta en kikk her (kan hende det er litt offtopic men jaja)

Lenke til kommentar
Rett og slett fordi dei leverer dårligere og dårligere spill for kvart år som går.... :roll:

 

Det er vel nokså subjektivt. Jeg for min del er veldig spent på det nye systemet i NHL 09, og Madden NFL 09 har jo fått strålende kritikker. Du har sikkert rett når det gjelder en del titler, men de har mye bra på rullebladet også.

Lenke til kommentar

skjønner ikke hva folk flipper ut for, selv om de melker navn og spill så har de fortsatt bra underholdning? hvem bryr seg vel om det står 30 need for speed spill i hylla? mer å velge i det, de som bruker penger på å gi ut en hau av spill, la dem gjøre som dem vil. for min del liker jeg need for speed, må si most wanted var et ganske bra spill! og mirrors edge som kommer nå ser meeeeget nice ut

Lenke til kommentar
skjønner ikke hva folk flipper ut for, selv om de melker navn og spill så har de fortsatt bra underholdning? hvem bryr seg vel om det står 30 need for speed spill i hylla? mer å velge i det

 

At det er mer å velge mellom betyr nødvendigvis ikke at det er bra underholdning. Heller én flaske vann enn 30 bøtter med bæsj.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...