Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den mest sexy dialekten!


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+56132

Sørlandsk eller enten stavangersk/bergensk/ålesundsk. Noen som kan en kombinasjon er jo også greit da, fint om dem kan bytte mellom dialekt ettersom man vil :p

 

Har en kamerat som er slik, fryktelig irriterende til tider egentlig. Vi er en vennegjeng fra Kristiansand, Bergen, Ålesund, Oslo og diverse andre steder rundtom i Norge og han kameraten min bytter dialekt ettersom hver person er fra. Så, snakker han med meg og han fra Bergen så snakker han sørnorsk til meg og bergensk til kameraten min, flytende. Haha, når man ikke kjenner oss så blir det fort litt snålt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er fra Bergen, synes det er en helt ok dialekt.

 

Dialekten jeg liker best er stavanger-dialekten, men som en annen sa er det fint om den ikke er for kraftig - det kan bli stygt. Men stavanger/egersund dialekt er utrolig sexy. Jeg synes rett og slett det er turn-on. Og tonefallet! De som snakker høres glad ut hele tiden, uansett hva de sier. Jeg håper kvinnen i mitt liv har egersund-dialekt :D

 

Oslo-dialekt kan brenne. For de av dere som ikke har hørt en vennegjeng bestående av jenter snakke med oslo-dialekt.....: Jeg misunner dere. Det får deg til å få lyst til å kutte deg i armen, eller spise opp foten din. Det er så ultimat masete og samtlige av jentene høres ut som de har 50- i iq. Gutter er ikke like ille, men kan fint greie meg uten.

Lenke til kommentar
Jeg er fra Bergen, synes det er en helt ok dialekt.

 

Dialekten jeg liker best er stavanger-dialekten, men som en annen sa er det fint om den ikke er for kraftig - det kan bli stygt. Men stavanger/egersund dialekt er utrolig sexy. Jeg synes rett og slett det er turn-on. Og tonefallet! De som snakker høres glad ut hele tiden, uansett hva de sier. Jeg håper kvinnen i mitt liv har egersund-dialekt :D

 

Oslo-dialekt kan brenne. For de av dere som ikke har hørt en vennegjeng bestående av jenter snakke med oslo-dialekt.....: Jeg misunner dere. Det får deg til å få lyst til å kutte deg i armen, eller spise opp foten din. Det er så ultimat masete og samtlige av jentene høres ut som de har 50- i iq. Gutter er ikke like ille, men kan fint greie meg uten.

Hah, jeg er fra stavanger, og liker bergensk (som jeg skrev) :D

Og enig, oslo-dialekt er noe av det verste jeg vet :p

Lenke til kommentar

Synes egentlig at oslo-dialekt ikke er noen dialekt i det hele tatt. Er jo bare rent bokmål? Vet det fins noe som heter riksmål, som liksom ikke er noen spesiell dialekt - har to onkler som snakker sånn. Men samtidig er oslo-dialekt litt på samme måten.

 

F.eks. i Bergen sier vi jo "eg, ikkje, koffor" osv, på lik linje som andre dialekter har egne særegenheter, men hva har oslo-dialekten? Ikke en shait!

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...