Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den mest sexy dialekten!


Anbefalte innlegg

Vi minner om reglene for gjesteposting. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sogndal og diverse sunnmøre, deler av grenland, og diverse småbygder i rundt sørlandet.

Bergensk og stavangersk er i 99% av tilfeller turnoff.

 

Selv snakker jeg kav kristiansand(såpass at endel ignorante østlendinger sliter med å forstå meg :p), og får jo høre med jevne mellomrom fra utenbys folk at det er frøktelig sjarmeranes, særlig i kombo med mørk stemme. Må jo si meg enig i det. :cool:

Lenke til kommentar
Klarte ikke å finne en tråd for akkuart dette, så jeg laget en! Hvilken dialekt er den mest sexy? Hvis du kunne velge, hvilken dialekt hadde kjæresten din hatt? Og, ja, det er kjedelig å si at "dama mi har allerede den dialekta som er diggz". Vær ærlige! Det er ikke et krav at man har dame/type.

 

Personlig så har jeg vel en liten fetish for trøndersk. Damer med skikkelig brei trønderdialekt. :dribble:

 

Setesdaldialekta er nydelig. Liker best dialekter som er litt "gammeldagse". Sognedialekta er også flott.

 

Av større byer synes jeg nok Stavanger har ei flott dialekt.

Lenke til kommentar
Måten de sier æ i stedet for e er så kult. :D

Spillær du eller?

Kjørær osv.

 

:D

 

Så vidt jeg veit er det en variant av "kjørar" som vi fant det i eldre norsk, og som vel fortsatt finnes i nynorsk (dersom jeg ikke husker feil). Det samme trekket finner man forresten i Fredrikstad. Husker jeg bodde på kollektiv med ei jente som kom fra Sandefjord. Hun hadde ei dialekt som minte veldig om Fedrikstad. Ganske sjarmerende dialekt det også. Litt søtt!

Lenke til kommentar
Stavanger/småsteder utenfor Oslo er tingen!

 

Småsteder utafor Oslo? Du verden! Jeg kommer fra Askim, men der snakker de fleste omtrent som på østkanten i Oslo. Noen få har vel fortsatt den gamle dialekta. Sjøl synes jeg hele det sentrale Østlandet har kjedelige dialekter. Alt for påvirka og ødelagt av bokmål. Nei, skal en finne flotte dialekter, så må en langt vekk fra Oslo-gryta. Jo mere preg av nynorsk ei dialekt har, desto bedre!

 

Ja, forresten. I tilleggt til de jeg har nevnt tidligere (Setesdal, Sogn, Stavanger), så bør jeg vel også ta med Nordland. Litt pussig. Uansett så høres nordlendinger så glade ut. Man blir i godt humør bare av å høre på. Når det gjelder oss fra det sentrale Østlandet, så kan man jo sovne av det kjedelige talemålet...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...