Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den mest sexy dialekten!


Anbefalte innlegg

Bergensk (så lenge jentene ikke snakker som han derre steinfeldt på nrk) (Er bergenser selv også) , ellers så blir det kristiansand dialekten. (Tenk hun julie strømsvåg i tv2 sporten). Kristiansand dialekten er den mest sexye dialekten i norge på damer.. uten tvil.

 

dirtytalk på bergensk er ikke så kult :

 

ta f.eks "who's your daddy?" : "Kem é pappaen din!!?" Det er et eller annet som bare blir helt feil, haha!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest mandalitten

>> Æ e ude å ede, e du å ude å ede?

>> Ska mi bage ei kage ellår?

>> Æ vil au!

 

 

hehe Mandal ftw!

(Norges sørligste by for dere som ikke visste det)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

dirtytalk på bergensk er ikke så kult :

 

ta f.eks "who's your daddy?" : "Kem é pappaen din!!?" Det er et eller annet som bare blir helt feil, haha!

Hahaha, nå hører jeg denne linja på repeat i hodet mitt, hahahah! Ikke spesielt sexy, nei. :!:

 

Jeg liker trøndersk og finnmarksdialekt, men det er vel fordi jeg er vant til dem (kommer fra Finnmark og bor i Trøndelag). Sånn ellers er sørlandsdialekt ganske hett! :love:

Lenke til kommentar

Kristiansand dialekten er utrolig sexy! Bare hør på Kathrine Sørland.

 

Kathrine Sørland er fra Stavanger da og har ikke Kristiansand-dialekt ;).

 

Dialekt kommer ofte mye an på personen, men sånn generelt liker jeg godt Bergensk. Etter å ha bodd et år på østlandet liker jeg også veldig godt østlandsk, som jeg før syntes var litt kjedelig.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 år senere...

Sogndal.

 

Oslo (ikke kebabnorsk/øst).

 

Østkant som i godt vokabulær, riktig uttale og ingen ord som ''ass'' o.l, eller sammenligner du østkantdialekta med kebabnorsk? Østkantens dialekt baserer seg på veldig lite ''ei'' bruk og mye a-endinger. Kebabnorsken derimot bygger på Arabisk, Kurdisk o.l, med litt østkantdialekt blandet inn.

 

Pinlig om jeg som bor på Østkanten og snakker godt norsk, men med østkantdialekt blir sammenligna med de som har kebabnorsk som ''dialekt''.

Lenke til kommentar

Ækte nordlæning. :love:

Nu e æ førrbainna, ailtså. Fy faen, førr nokka førrbainnade skjit. Kem hælvette e det som har fuinne opp det herre satans makkverket? Det går da fan-steike-hælvete ikkje ant å hoilde på å kuke med det herre i vekkesvis… Mainn har da førr faen ainner ting å gjøre, einn å sette å fettle og baille med den satans musejævelen. Kainn du innst inni tykjeræva førrtelle ka som e vitsen med nokka jernskrammel som står der og gneill og hyle med en masse hælvetes lyda og blinke og blafre uta fan, og passord og ledninge og knotta som tyt ut som han tykjen overalt. Æ måtte berre ha fådd tak i en av dokker, dokker hælvetes kuklæsta av nån support-gakkgakka, så skuill æ vel fansøkki ha rævkjørt dokker dit dokker høre heime, satans utvrengte fette av nån hestkuka. Kom fan ikkje hit å lur mainnskit på folk, å førtælle ka æ ska trøkke, din satans gjeddepeis.

 

En liten smakebit av ekte nordlæning.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Sogndal.

 

Oslo (ikke kebabnorsk/øst).

 

Østkant som i godt vokabulær, riktig uttale og ingen ord som ''ass'' o.l, eller sammenligner du østkantdialekta med kebabnorsk? Østkantens dialekt baserer seg på veldig lite ''ei'' bruk og mye a-endinger. Kebabnorsken derimot bygger på Arabisk, Kurdisk o.l, med litt østkantdialekt blandet inn.

 

Pinlig om jeg som bor på Østkanten og snakker godt norsk, men med østkantdialekt blir sammenligna med de som har kebabnorsk som ''dialekt''.

Sosiolekt :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...