Gå til innhold

Iphone fra netcom/moobi: fikk to istedet for en!


Anbefalte innlegg

Jeg bestemte meg for noen dager siden å kjøpe en Iphone, og fikk høre at man må stå timevis i kø for å få tak i en. Ringte da istedet til Netcom og dermed var kjøpet gjennomført på 2 minutter pr telefon. Bra!

 

Dette var på onsdsag, og allerede på fredag (i dag) fikk jeg telefonen i postoppkrav. Bra!

 

Avsender var Moobi. Jeg betalte kjøpesummen og pakket opp telefonen:

 

Overraskelse nummer 1: inne i esken var det 2 stk telefoner (Iphone 16gb, sort) - ikke 1 slik jeg hadde bestilt og betalt!

Overraskelse nummer 2: esken inneholdt ikke noe simkort eller informasjon om abonnementet jeg hadde bestilt (smalltalk m. nytt nummer)

 

Altså: 2 telefoner men ikke noe simkort. Pene å se på men kan ikke brukes...

 

Pakkseddelen bekrefter at forsendelsen innholder 2 telefoner, men den siser også at pakken inneholder 2 stk Netcom iTalk Small...

 

Eller har noen erfaring med dette - og kommer simkortene i en egen forsendelse?

 

Til alle som nå klør i fingrene etter å fortelle meg hvor heldig jeg har vært som har fått to telefoner for prisen av en, og at jeg ikke må si i fra om den ekstra telefonen: spar dere!

Jeg gidder ikke å gjøre meg selv til tyv fordi om de har gjort en tabbe, og vil selvsagt returnere den ekstra telefonen. Dessuten vi jeg ha sim-kortet mitt.

 

Jeg forstår bare ikke hvordan slikt går an...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta kontakt med netcom/moobi. Det som har skjedd er nok at et eller annet sted så har det blitt registrert bestillingen dobbelt. Hvis ikke du tar kontakt så risikerer du å bli fakturert for to abo pluss at de kan sende deg regning for den andre telefonen når/hvis de oppdager feilen.

Lenke til kommentar
Siden det på pakkeseddelen står 2 stk iphone så "vet" dem at du har fått tilsendt 2 stk, og du vil da også få 2 stk ab. hvis du ikke sier fra.

 

 

Det høres jo logisk ut. Men pakkseddelen (slik jeg leser den) sier at abonnementene følger med i den pakken jeg har fått. Dette er jo feil siden den ikke inneholdt noen simkort eller annen infor om abonnementet. Har noen erfaring med dette når man bestiller nytt telefonbnummer? Kommer sim-kort i egen forsendelse?

 

Uansett har jeg tenkt å bryte abonnementet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...