Gå til innhold

Mozilla ser inn i fremtiden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Haha holder meg til IE eg og, ingen annen søkemotor så viser sider mer korret siden de fleste er kodet til den :p

Det er det fjerneste jeg har hørt på lenge.

 

Det må understrekes at dette er et konsept. Har noen av dere sett bilder av for eksempel konsept biler og så den endelige versjonen på markedet? Det er snakk om å gjette seg frem til hvordan ting kan bli lagt opp i fremtiden, ikke hva som kommer i Firefox 3.2

Edit: God forklaring på det av Thlom over.

 

Dere som kommer til feil forumpost kan legge inn et innlegg her. :)

 

Nei, dette har vel ikke noe med Firefox 3.2 å gjøre i det hele tatt, ser ut til at de skal lage Aurora i tillegg til Firefox(hvis det blir noe av).

 

Kan godt hende av Firefox fremdeles lever og oppdateres etter Mozilla Aurora kommer ; )

Lenke til kommentar
Litt merkelig at så mange "forguder" IE.. IE har jo bare kopiert det Opera og FX hadde for mange år siden. Legg til litt sloppy sikkerhet og så har du IE... IE6 skal jeg ikke begynne på engang..

 

Tror du ikke folk mener det som ironi? Vel, jeg gjorde det i alle fall. Litt synd å drive med ironi i diskusjonstråder iom. at det er litt unødvendig, men for å være teit var det nødvendig i snakk om IE.

Lenke til kommentar

Konseptet ser spennende ut, videreutvilker de det så blir det virkelig interesangt. Jeg kan tenke meg f.eks hvis du surfer deg inn på en side, så får du linkene som kompisene dine legger ut litt "blurry" i bakgrunnen ol. konseptet er interesangt, om enn så tviler jeg på at "den store brukermassen" er klar for en så radikal overgang.

Lenke til kommentar
Litt merkelig at så mange "forguder" IE.. IE har jo bare kopiert det Opera og FX hadde for mange år siden. Legg til litt sloppy sikkerhet og så har du IE... IE6 skal jeg ikke begynne på engang..

 

Tror du ikke folk mener det som ironi? Vel, jeg gjorde det i alle fall. Litt synd å drive med ironi i diskusjonstråder iom. at det er litt unødvendig, men for å være teit var det nødvendig i snakk om IE.

 

Kanskje de mente det ironisk ...mens jeg ble blendet av browserskjellsordet IE.. .:p

 

[edit]typo:

Endret av idos
Lenke til kommentar
Nei, dette har vel ikke noe med Firefox 3.2 å gjøre i det hele tatt, ser ut til at de skal lage Aurora i tillegg til Firefox(hvis det blir noe av).

 

Kan godt hende av Firefox fremdeles lever og oppdateres etter Mozilla Aurora kommer ; )

Har aldri hørt om at Aurora skal bli et eget produkt. Kilde? :)

Lenke til kommentar

Alle som tror at dette blir nye FF er jo litt rare. Hvor mange konseptideer er det som blir gjennomført per dags dato?

 

btw: Dere som kun bruker IE, dere forguder sikkert MS også? Dere har sikkert aldri prøvd en annen nettleser, og dere har sikkert aldri hørt om noe annet enn Windows som OS ...

Lenke til kommentar
På sin plass med "nytenkning" som dette.

Jepp. Hadde ikke nettleserprodusentene våget nytekning, hadde vi da hatt Javascript, Ajax, tabbed browsing, osv? Mozilla må få lov til å eksperimentere litt for å kunne komme frem til et best mulig produkt for fremtiden. Det er uansett lite sannsynlig at Aurora i dagens form blir inkludert i Firefox fremover på noen måte.

Lenke til kommentar

Tiden er overmoden for 3D-grensesnitt for søking og gjenfinning av informasjon på Internett, men jeg tviler på at slikt samarbeid mellom brukere, som vi ser i demonstrasjonsvideoen, er det folk vil ha mest. Da tror jeg heller at folk vil trives i en nettleser der Internett presenteres i et 3D-miljø ala SecondLife, og hvor man så kan lese 2D-dokumenter etter å ha funnet dem i dette 3D-miljøet.

 

Så hvorfor ha et 3D-miljø for å vandre rundt (surfe) på Internett? Fordi det åpner for mange flere muligheter enn i en tradisjonell søkemotor. Bl.a. kan informasjon vises på forskjellige måter, avhengig av type adresse. En lenke til et leksikon som Wikipedia kan se annerledes ut enn en bilauksjon f.eks. Det vil antagelig bli litt mer intuitivt enn en lang lang liste med lenker, slik vi har det i dag.

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...