Gå til innhold

Mozilla ser inn i fremtiden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

da håper jeg at det ikke sjeler for mye resurser av pcene.

 

og at det er et alternativ til nettleseren og ikke en selve nettleseren. hvis alle følger den standarden så tvinger de folk til å opgradere før de ønsker det og det er ikke bra.

 

jeg håper å unngå :

først nærmest tvinges man til vista hvis man skal bruke enkelte programmer.

 

er man ikke påpasselig så må man oppgradere på nytt.

 

kort og god må man kanskje ta ekstra hardt i når man kjøper ny pc. det holder ikke med en pcen man først hadde tenkt seg.

Lenke til kommentar
da håper jeg at det ikke sjeler for mye resurser av pcene.

 

og at det er et alternativ til nettleseren og ikke en selve nettleseren. hvis alle følger den standarden så tvinger de folk til å opgradere før de ønsker det og det er ikke bra.

Dette er et konsept! En tanke, en løs ide om hvordan ting kan utvikle seg i fremtiden. Innen en nettleser ligner Aurora har du byttet pc både en og to ganger, og din oppfattelse av ressurser er ikke lenger den samme.

Lenke til kommentar
da håper jeg at det ikke sjeler for mye resurser av pcene.

 

og at det er et alternativ til nettleseren og ikke en selve nettleseren. hvis alle følger den standarden så tvinger de folk til å opgradere før de ønsker det og det er ikke bra.

Dette er et konsept! En tanke, en løs ide om hvordan ting kan utvikle seg i fremtiden. Innen en nettleser ligner Aurora har du byttet pc både en og to ganger, og din oppfattelse av ressurser er ikke lenger den samme.

 

innen en 10 år tid altså ?

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar

Dette er et konsept! En tanke, en løs ide om hvordan ting kan utvikle seg i fremtiden. Innen en nettleser ligner Aurora har du byttet pc både en og to ganger, og din oppfattelse av ressurser er ikke lenger den samme.

 

innen en 10 år tid altså ?

Det er umulig å si, men jeg tror 10 år er et minimum. Det er også mulig at løsningene om 10-20 år blir noe helt annet enn Aurora.

Lenke til kommentar

Å mene at IE er bedre til noe som helst er fakta feil. Kanskje IE 7 > Opera 6.0, men i dag (Opera 9.5 og FF3+) er det ikke engang et spørsmål. At dere foretrekker IE fordi dere er vant med det er jo "greit nok", selv om det er direkte tåpelig.

Endret av Zappy
Lenke til kommentar
Sammen med en stor touchscreen og stemmegjenkjenning som funker kan dette bli bra.

 

Så lenge vi må holde oss til mus og tastatur blir det tabs på meg.

 

Brukbart store touch skjermer har da allerede begynnt å dukke opp mer og mer.

 

Stemmegjenkjenning er på et fullt brukelig stadium, bare ikke implementert i en vanlig pc.. Men det finnes løsninger, de er bare beregnet på funksjonshemmede og koster mer enn mannen i gate vil bruke på noe bare for å slippe å bevege seg så "mye" for å flytte en mus...

Lenke til kommentar

Fremtidens nettleser...

 

Er et skall, men som kan laste og kjøre applikasjoner i nettleseren og unngå at den koden beveger seg ut av tråden den kjøres i og tukler med brukerens pc.

 

...slik javascript er i dag.

 

Problemet med javascript er at det er treigt og dårligt. Html og css som basis for å lage gui er sinnsvakt dårligt. For å kunne benytte ajax (javascript, xml, html, css) og gjerne for å hente rådata fra server, så manipulere til fancy html/css side er ikke godt nok slik det er idag. Verktøy mangler, testing mangler, store hull etc etc.

 

I morgen kan jeg forhåpentligvis lage apps i andre språk som kan kjøres i browsermiljøet.

 

Det er firmaer idag som leker med å lage avansert "windows" gui bibliotek som er ment å brukes i browser apps. De er idag laget med javascript, og de er sykt treige. Hovedsaklig fordi variabler i javascript er tekst. Skal du ta 2,5 + 3,56 i javascript så må hver verdi konverteres fra tekst til tall, så legges sammen, så omformes til tekst igjen.

De med litt kunnskap om 3D vet at dette ikke er særlig optimalt.

 

Flash og Silverlight er i dag de som forsøker å være et alternativ idag, og man kan lage mye gøy med de.

 

Men det er utfordringer. Man må ha en mulighet for at Google skal kunne søke og indexere applikasjonen din f.eks. Det er greit så lenge siden kan leses og man kan skille ut tekst og url'er. Hvordan vil det bli når websidene blir enda mer applikasjonifisert?? Eller serveren er kun en svær web-service med heimalaga api??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...