Gå til innhold

Warhammer-MMO neste måned (PC)


Anbefalte innlegg

Grafikken ser da heller ikke ut til å være særlig '2.0' i forhold til WoW.

 

Hva er det WAR har som WOW ikke har?

Lat som om du skal selge spillet til en (meg) som er lei WoW!

 

Joda, grafikken ser faktisk langt bedre enn WoW i den siste patchen der de introduserte nytt lys-system, desverre er de fleste filmene fra youtube, og ikke i HD, 3.2 screenshots er det også en mangel på.

 

Du burde nok sette deg inn i spillet, mye rart å forklare angående hvorfor det er ikke det samme som WoW, men kan forklare det litt raskt:

 

- Public Quests(300+ slike quests): Store quests i sonene der alle som kommer kan hoppe inn for å delta på dem. Har flere faser, forteller en historie, involverer store bosser. Når du har drept bossen på siste fase(kan variere fra 3-5 faser) får du loot ut ifra hvor aktiv du var.

 

- Gjemte dungeons: Rundt i verden støter du på hemmelige dungeons som du kan dra tilbake en senere tid for å sjekke ut, da de er for høy lvl.

 

- Tome of Knowledge: Bok som holder all mulig informasjon om alt mulig.

 

- Achievements: Belønner de som vil oppdage alt mulig i WAR, med flere tusen hemmelige ting du kan unlocke for å få titler/xp. Henger sammen med ToK.

 

- Capital Cities: Enorme byer i hver faction som inneholder hemmelige dungeons, bosser og PQ's. Hver by har flere faser, alt fra en fattig by til en rik. Hvis byen din(faction) er fattig så har den ikke tilgang til alt mulig ekstra som en rik by har. Du gjør byen din rikere ved å vinne i RvR, hele din faction må stå på for å klare dette.

 

RvR: Hvis du er Order så er det Destruction som prøver på det samme som deg, å få byen rikere slik at de kan få tilgang til mer items og hemmelige ting som er låst vekk fra en fattig by. Destruction og Order sloss mot hverandre i alle mulige battlegrounds og vanlig PvP/pve for å kunne rive ned din by. Hvis du taper så kan Destruction dra inn i byen din, brenne ned bygninger og kjempe seg fram til kongen i byen din for å drepe han for å få tak loot. Du prøver selvsagt det samme som dem.

 

Derimot du må nok desverre lese om spillet for å få bedre forståelse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det slik at en by kan permanent raseres, og bli satt tilbake til utgangspunktet med jevne mellomrom (seks måneder, f.eks., mener de gjør noe tilsvarende i PoTBS), eller er hele siege/burn-rape-pillage-greiene høyst midlertidig?

 

Ellers lurer jeg veldig på hvordan klassene egentlig spilles, det er jo plent umulig å få noe skikkelig overblikk av å lese informasjonen om dem på den offisielle spillsiden - bare PR-vissvass, ingen faktisk informasjon.

Lenke til kommentar

20 klasser som kan spilles. Hver av klassene har en slags "speil klasse" på andre side, men som i et speil så blir de litt vridd, Discipel er debuffer mens Warrior Priest som er dens "speil" er en buffer f.eks.

 

Byer blir ikke permanent tatt brent ned osv, når man "tar over en by" så får man muligheten til å raide sjefen hos motsat faction og få rewards bare han gir ut. Aner ikke helt hvordan tidsrommene det er snakk om ser ut, men kan ikke helt så for meg at man skal klare å ta over en by på mye under en dag. Må tross alt ha kontroll på 2/3 av de "contested area" i Tier 4 av krigsområdene(for å bruke noe kjent fra wow) for å få mulighet til å prøve seg på hovedbyen. Så vil nå tru at det er rimelig lukrativt gear som droppes av sjefen sjøl på hver sin side :)

 

En guild kan holde på et Keep så lenge de orker selv. Hovedstadene/Byene blir resatt til nivå 1(dette var vist feil, se posten under) når de blir tatt over, de får status "Poor" eller "Proserous" og alt som kommer i mellom mener jeg å huske. Nivå 1 vil ikke ha tilgang til alt av godene en by på f.eks Nivå 5 har, så man får goder av å holde på sin egen hovedstad så lenge som mulig og, dette gir da grunn til å gidde å forsvare.

 

Håper det var svar på spørsmålet.

Endret av kvitrafn
Lenke til kommentar

I den nyeste podcasten forklarer de hvordan man invaderer en by: http://mythicmktg.fileburst.com/war/us/hom...07_podcast.html

 

Hvis motstanderene klarer å drepe kongen og ta over byen så vil den etter det jeg husker bli satt helt tilbake, men jeg kan ta feil, kanskje det er slik at den går et steg ned i stigen, så hvis byen var 4/5 fra å være 100% komplett med alt man kan få, så går den ned til 3/5 og mister enkelte PQ, rabatter, dungeons osv.

 

Som podcasten viser så er det å ta over en by nokså krevende, har derimot ikke sett noen offentlige anslag på tider det tar for å ta over en by, mener å huske et par uker, men som sagt jeg vet ikke, vent til nærmere release.

 

Når NDA blir fjernet så kommer masse info om klassene, og tro meg, klassene er svært forskjellig. Litt kort om et par:

 

Shaman: Hvis man gjør dmg så styrker det heals, hvis man healer så styrker det dmg. Etter tilbakemeldingen jeg har sett så styrker dette motivasjonen til å gjøre skade og heale, siden den blir kraftigere på begge feltene.

 

Sorc: Spells bygger opp mørk magi som gjør at sorcen får +crit, men kan også få skade fra sine spells.

 

Chosen: Auras som gjør forskjellige ting, motiverer veldig motstanderene til å få ned tanken fordi den har auras som er irriterende.

 

Ironbreaker: Får rage(grudge?) bare ved å bli slått, abilities bruker rage. Har derimot også en spell som han kan slenge på allies, noe som gjør at han får rage hver gang den personen får skade, dette gjør classen farlig hvis den spilles riktig.

Lenke til kommentar

For å ta den grafiske stilen i korte trekk:

 

Først hadde vi brettspillet Warhammer, komplett med tegninger av skapningene, miniatyrer og alt det der.

 

Deretter kom WarCraft og kopierte den grafiske stilen litt vel mye.

 

Etterhvert kom World of Warcraft og behold selvsagt den grafiske stilen.

 

Til slutt kom(mer) Warhammer Online og beholder den grafiske stilen Warhammer har hatt helt fra begynnelsen.

 

Med andre ord har Warcraft lånt veldig mye av den grafiske stilen til Warhammer, men Warhammeer Online har lånt mye av spillestilen til World of Warcraft. Skjønner det kan være litt mye å holde styr på for dere unge som tror Warhammer startet med Dawn of War. :p

Lenke til kommentar
20 klasser som kan spilles. Hver av klassene har en slags "speil klasse" på andre side, men som i et speil så blir de litt vridd, Discipel er debuffer mens Warrior Priest som er dens "speil" er en buffer f.eks.

 

Håper det var svar på spørsmålet.

 

Ikke egentlig. Antall klasser og hva de gjør fant jeg i grunn ut på egen hånd, det er bare de fargerike beskrivelsene av hvordan klassene fungerer i praksis som ikke sier meg så mye. Informasjon om Witch Hunter, hentet fra http://www.warhammeronline.com/armiesofWAR...WitchHunter.php:

 

Altså. Mesteparten av det de skriver om klassene er veldig vagt og stort sett meningsløs in-universe-informasjon som jeg bryr meg veldig lite om når jeg skal velge en klasse med tanke på hvordan den faktisk fungerer i praksis - slik de har laget den i spillet, ikke slik hvem det nå var først så for seg konseptet. Det irriterer meg når jeg må oversette devbabble.

 

Witch Hunter Specialty

 

The Witch Hunter's sole motivation is rooting out and destroying corruption. Ok!

 

To that end, they use the various tools and tactics available to them to weaken their opponents' strength and resolve via Interrogation before meting out final Judgment. Fint. Og hvordan foregår så for eksempel denne avhørsvirksomheten i praksis, inne i spillet? Standardopplegg med spells, skills (dog med kreative avhørsrelaterte navn), noe helt annet? Det er det jeg vil vite.

 

Fast and agile, the Witch Hunter is dangerous in close-quarters, especially when approaching an unsuspecting or startled target from behind. Med andre ord, Witch Hunter er en rogue-type (man får heller unnskylde at jeg bruker D&D-begreper)?

 

The Witch Hunter will frequently employ holy water, chrisoms, blessed ashes and other relics to further increase the suffering inflicted upon their foes. Hvilket betyr hva? At man bærer dem med seg? At disse tingene tilsvarer skills man legger på en hotbar og bruker?

 

 

Playing as a Witch Hunter

 

Whether you're positioning yourself for a devastating strike against an unwary enemy or going toe-to-toe in the thick of the fight, there are few places on the battlefield where a Witch Hunter does not belong. Jeg tolker dette som det reneste markedsvissvass. Alle kan ikke gjøre alt.

 

In the face of your tireless assaults and interrogation, your enemies quickly wither and fall – be it by blade, bullet or torch. Så man gjør skade primært med pistoler, sverd, og fakler. Greit nok.

 

While your pistol can be a powerful and devastating weapon under the right circumstances, it is slow and awkward to reload in close-quarters. As such, you will make frequent use of the deadly speed and effectiveness of rapiers, knives, stakes, torches and daggers. Pistolskudd er altså angrep med høy skade og lang cooldown, som fungerer best utenfor melee range. Nærkamp er hovedområdet for klassen.

 

You will also find it useful to anoint your weapons before a fight to dispatch your unholy enemies with even greater efficiency. With Hunters kan altså bruke en eller annen form for temporary enchantments på våpnene sine?

Lenke til kommentar
blablabla

 

Skjønner hva du mener. Vil tro det er såpass vagt beskrevet fordi de ikke var klasser som var 100% ferdige når det der ble skrevet og lagt ut som informasjon på sidene, og det som står der er det de har jobbet ut ifra og vil lage klassen rundt og fordi beskrivelsen skal dekke de 3 "masteries" som en hver klasse kan ha og som sikkert vil gjøre noe av det som eventuelt ville blitt skrevet om de var mer detaljerte i beskrivelsene til ubetydelig. Og fra et rollespills perspektiv er det kjedelig om din klasse blir liksom spikret fast til en oppgave/en vei og gå på nettsiden.

 

Om det kommer mer konkrete beskrivelser etter NDA er kommet ut, ja det vil jeg tru. Men kanskje ikke fra noen offisielle hold.

Endret av kvitrafn
Lenke til kommentar

Dette blir bra ja:)

 

Jeg ber på mine knær at jeg kommer til å like grafikken....Jeg er uhyre kresen på at grafikken skal ha den "rette stemningen". Wow har perfekt stemning med sin grafikk. Aoc har veldig teknisk bra grafikk, men den suger på stemning.

 

Og charsene våre må for all del se digg ut...jeg er en utpreget "look's-hore", ser jeg ikke kul ut vil jeg heller ikke spille spillet, så enkelt er det.

Lenke til kommentar
Noen som vet når open beta starter? En kompis har kjøpt pre-order pakken, som bl.a skal gi tilgang til betaen..

 

Open beta starter 15 august.

 

Nå er det en god stund siden jeg prøvde meg i betaen, og såvidt jeg har forstått på venner som fortsatte med testingen så har ting forbedret seg relativt mye...Men jeg klarer ikke helt å unngå å tenke "Orker jeg å bli Funcomed en gang til?". Fjerning av byer, og klasser er liksom en indikasjon på at noe ikke er som det skal nå, og faktumet at de fjernet choppa....Irriterer >.< Tipper det er endel mer enn meg som tenkte "Neeeeei" når det skjedde.

 

Men, skal selvfølgelig gi spillet en sjanse, selv om det igrunnen føltes mye som når jeg prøvde meg på LOTR. "WoW" i en hobbitverden.

 

De har i det minste skikkelige orker da, så det må jo være positivt. Litt skeptisk til EA backingen av spillet kan jeg vel legge til.

 

Men håpet er der...Jeg orker bare ikke bli like jævla skuffa som jeg ble av aoc.

Lenke til kommentar
For å ta den grafiske stilen i korte trekk:

 

Først hadde vi brettspillet Warhammer, komplett med tegninger av skapningene, miniatyrer og alt det der.

 

Deretter kom WarCraft og kopierte den grafiske stilen litt vel mye.

 

Etterhvert kom World of Warcraft og behold selvsagt den grafiske stilen.

 

Til slutt kom(mer) Warhammer Online og beholder den grafiske stilen Warhammer har hatt helt fra begynnelsen.

 

Med andre ord har Warcraft lånt veldig mye av den grafiske stilen til Warhammer, men Warhammeer Online har lånt mye av spillestilen til World of Warcraft. Skjønner det kan være litt mye å holde styr på for dere unge som tror Warhammer startet med Dawn of War. :p

 

 

Det jeg har hørt er at orginalt var Warcraft et forsøk på et Warahmmer spill men GW likte ikke det resultatet det tilslutt fikk, så de trakk seg ut av hele prosjektet. Blizzard bestemte seg for å gå videre me prosjektet og forandre bare litt her og der. Så i teorien (hvis dette er sant det jeg har hørt) så kan du faktisk takke GW for at warcraft universet ble til. (du kan faktisk se visse likheter de foskjellige stedene, f.eks. Nightelves å High Elves historie har faktisk ganske store likhets trekk)

Lenke til kommentar
For å ta den grafiske stilen i korte trekk:

 

Først hadde vi brettspillet Warhammer (...) Deretter kom WarCraft (...) Etterhvert kom World of Warcraft (...)Til slutt kom(mer) Warhammer Online

 

Du har rekkefølgen helt korrekt. Men for å gi litt mer kjøtt på beinet med en artig tilleggsopplysning:

 

Det aller første Warcraft spillet som ble laget skulle egentlig ha vært et Warhammer spill. Men Games Workshop trakk seg fra prosjektet midt i utviklingsfasen så Blizzard måtte endre navn på prosjektet og endte opp med å lage sitt Warcraft isteden. (Tror nok GW muligens har angret litt på å trekke seg fra det prosjektet i ettertid ;) )

 

Med andre ord:

Hele Warcraft Universet er faktisk en kopi av Warhammer universet, så det er ingen bombe at når Warhammer online spillet dukker opp så likner både grafikken og alle rasene du kan velge mellom veldig på WoW. Men markedet for denslags er nok mettet tror jeg, så WAR blir aldri like stort som WoW. (På den annen side: Et evt Warcraft bordspill kommer nok heller aldri til å komme i nærheten av å bli like stort som Warhammer bordspillet er, også det fordi markedet er "mettet" av Warhammer og andre liknende spill allerede.)

Lenke til kommentar

Rent lore-messig og konsept-messig så er Warhammer like godt, om ikke bedre enn warcraft lore og konsept. Men det spørs bare om mythic klarer å gjøre WAR like fengende som Blizzard klarte med wow. "Hvem det nå var" feilet med LOTRO, Funcom feilet med AoC. Når WOTLK kommer tror jeg med all sannsynlighet at alt annet blir lagt bort til fordel for wow:). Planen er følgende; Spille WAR frem til WOTLK, så spille WOW et par års tid...så får vi se om det blir WAR igjen etter det. Om WAR viser seg å bli bra kan jeg kanskje klare å spille både wow og war. Personlig har jeg ingen tro på at WAR kan slå WOW, men som dem fleste andre er jeg bittelitt smålei wow.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...