Gå til innhold

Warhammer-MMO neste måned (PC)


Anbefalte innlegg

Personlig har jeg ingen tro på at WAR kan slå WOW, men som dem fleste andre er jeg bittelitt smålei wow.

 

Tror heller ikke de kommer til å "slå"(få 10 millioner spillere) WoW, men de behøver de ikke for å bli et vellykket spill. Det jeg tror skjer er at bedre og nyere spill blir å ta deler av massene som spiller WoW, slik at det sakte går ned etter som nye spill kommer, så blir det hele å jevne seg ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror WAR kommer til å ta mange WoW veteraner og endel AoC spillere. Det er ikke til å skyve under teppet av WoW har tapt seg voldsomt for mmo veteraner der ute.

 

Så si alle jeg kjenner ivertfall skriker etter noe nytt, AoC skulle være det nye men dem har ikke helt truffet spikeren på hode og nå er spikern skeiv og kan kanskje ikke rettes opp helt igjen.

 

WAR derimot er nytt territorie og om dem har fått til å skape den atmosfæren som det ser ut som dem har så blir nok WAR stort.

 

Men spekulasjoner er like mye verdt papiret jeg har tørka meg i ræva med så vi får bare vente å se hvordan det hele ender. Men skal uansett bli morro å se alle WoW barna skrike neste mnd om at WoW er kongen og at WAR er piss...

Lenke til kommentar

Selv håper jeg WAR ikke blir i nærheten av WoW på godt og vondt. Jeg likte ikke all grindingen i WoW, så jeg håper WAR blir bedre der. På den annen side håper jeg WoW fortsatt blir regnet som kongen hos alle fjortisene, så de holder seg langt unna WAR. :p

 

Men for meg personlig er det likegyldig hva som regnet som det "beste" MMORPG'et. Jeg spiller LotRO veldig mye og stortrives der, så hvorfor skal jeg bry meg om folk krangler om hva som er best av WoW, AoC, WAR og LotRO? Jeg vet hva jeg liker best. Alt annet er uinteressant.

Lenke til kommentar
Jeg tror WAR kommer til å ta mange WoW veteraner og endel AoC spillere. Det er ikke til å skyve under teppet av WoW har tapt seg voldsomt for mmo veteraner der ute.

 

Så si alle jeg kjenner ivertfall skriker etter noe nytt, AoC skulle være det nye men dem har ikke helt truffet spikeren på hode og nå er spikern skeiv og kan kanskje ikke rettes opp helt igjen.

 

Du prøver å være kul med at alle barna skriker om at WoW er konge blabla, men så prøver du allikevel å snike inn billige cheapshots selv? Jaja, sånn kan det gå.

 

Forøvrig så er det også en del WoW veteraner, og AoC spillere som ser at Wrath of the Lich King kanskje går mer tilbake til hva Vanilla var, og blir dermed interesserte igjen. Personlig vet jeg ikke helt hva jeg synes enda, men avventer og ser både AoC, War og Wotlk før jeg kommer med noen bastante kommentarer om hva som er best.

Lenke til kommentar

Jeg tror konkurransen kan være sunn i dette markedet. WoW:WotLK og WAR har knivet om å ta kontroll over de siste månedene i 2008 (Q4 2008) lenge nå, og det ser ut som om begge har måttet ta avgjørelser om å stoppe nyutvikling og polishe isteden, noe AoC kunne gjort mer av. (Jeg klarer ikke å la være å tenke på curling-spillere som koster som GALE rett før målstreken :p)

 

Jeg håper at ved utgangen av 2008 så har vi 4 gode spill å velge mellom:

WoW: Wrath of the Lich King

Warhammer Online: Age of Reckoning

Age of Conan (forhåpentligvis "ute av beta" ;))

Lord of the Rings Online: Mines of Moria

 

Mye å glede seg til, vi får bare håpe at polishen på alt sammen blir god nok til at vi kan velge ut i fra stil og gameplay, istedenfor å velge bort den som har flest bugs...

Endret av LuggagE
Lenke til kommentar

Enig med den lista, men husk at både LotRO og WoW har vært ute en stund og har mange aktive spillere. For min del er jeg mest interessert i Mines of Moria og WAR. Problemet her er at jeg allerede har spilt LotRO veldig mye og elsker det, så jeg vil mer enn gjerne ha mer.

 

WAR er også veldig interessant, spesielt siden det er Warhammer. Problemet med WAR er at det er helt nytt, så jeg aner ikke hva jeg går til. Bør jeg fortsette et spill jeg elsker siden det blir enda bedre, eller skal jeg ta sjansen på å droppe det og prøve et spill jeg aldri har spilt i stedet?

 

Selvsagt kjøper jeg jo begge to og fortsetter det jeg liker mest, men det blir et vanskelig valg. ;)

Lenke til kommentar

Tror nok 90% av WOW-spillerne aldri har tatt i andre warcraft-spill før, så det at loren er relativt ukjent er ikke noe problem, så lenge utviklerne gjør startområdene spennende og atmosfæriske nok til å holde på en helt ny spiller. LOTR er jo en mye mere kjent Lore, men det spillet har jo bare en brøkdel av spillere sammenlignet med WOW. Svært mange bryr seg heller ikke om lore, og bare gjør quest objectives og går videre til neste quest uten å lese særlig mye.

 

Såvidt jeg har lest i PCGamer UK, er nettopp startområdene det store problemet i WAR foreløpig. Det er så generiske kjedelige "kill 10 donkeys, kill 20 lions" quester at de fikk et dårlig førsteinntrykk.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

gi pokker i lore og questlesning i begynnelsen....Jeg er ihugga wow-lore fan, men jeg gidder jo ikke lese questtekst for det...

 

Det er "stemningen" som teller...Stemningen er det grafiske grensesnittet og hvordan charren din og npc'er oppfører seg rent animasjonistisk..musikken...lydene etc..

 

Lore og quester er noe som man kan bry seg om senere..

 

Når jeg startet Wow, så husker jeg svært lite av warcraft spillene og leste heller ikke noe særlig på questtekst...men dæven jeg fikk inntrykk av stemningen etter et par levler:)

Lenke til kommentar

Lore er veldig viktig for meg, enten det er en gammel sliter som LotRO eller noe helt nytt. Spilte Vanguard ganske mye en stund og elsket det, men etter en stund begynte jeg å lure på hva jeg egentlig drev med. Jeg gikk stort sett fra sted til sted uten mål og mening og gjorde quester jeg ikke hadde noe interesse av. Så han fyren ville ha meg til å banke noen monstre, hva så? Jeg gjorde det, gikk belønning og gikk til en annen fyr. Han forrige så jeg aldri igjen. Dette gjentok seg hele tiden, så det ble for meningsløst for meg.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...