Gå til innhold

Metallica - Death Magnetic: hva mener du?


Marbash

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så, man er ikke fan om man ikke liker Kill 'em all?

Vil tro han heller mente at man ikke kan kalle seg ordentlig fan hvis man ikke har hørt igjennom hele albumet.

Er man skikkelig fan så liker man en eller annen sang fra Kill `em All - er jo mange godbiter der!

 

Hit The Lights

The Four Horsemen

Motorbreath

Jump In The Fire

Pulling Teeth

Whiplash

Panthom Lord

No Remorse

Seek & Destroy

Metal Militia

 

Lenke til kommentar
Eg har lese mange som skriv stort om Kill'em All, men for meg når ikkje det albumet så høgt opp på favorittlista. Eg har ikkje diskografien i hovudet, men ...And Justice For All er nok eit av dei som kjem høgast.

Synes AJFA går litt seint, men albumet har sine høydepunkter ;)

Master of Puppets synes jeg er det beste.

 

Th day that never comes er stygg! Den er så homofil for å være metallica.

Jeg lurer på hvordan homofil musikk høres ut... Hvordan kom legning inn i bildet?

Endret av -drugiS-
Lenke til kommentar
Th day that never comes er stygg! Den er så homofil for å være metallica.

 

Vel, de prøvde å oppnå en mer black album/garage inc sjanger over den sangen, noe som imo er det beste som eksisterer av metallica. Men hvis du er en av de nye kidsa som foretrekker st. anger og det andre nye tullet de har driti seg ut med, så greit :)

På tide at de rettet opp skaden syns jeg!

Lenke til kommentar
Th day that never comes er stygg! Den er så homofil for å være metallica.

 

Vel, de prøvde å oppnå en mer black album/garage inc sjanger over den sangen, noe som imo er det beste som eksisterer av metallica. Men hvis du er en av de nye kidsa som foretrekker st. anger og det andre nye tullet de har driti seg ut med, så greit :)

På tide at de rettet opp skaden syns jeg!

 

Liker ikke St.Anger Garagei Inc eller Black Album, for meg er Master of Puppets, Ride The Lightning og And Justice for all de diggeste, men Black Album er grei.

Lenke til kommentar

Ok, nå har jeg lest gjennom mer eller mindre hele tråden.

Om meg: Jeg er superfan av Metallica, har alle albumer, , alle(offisielle!) DVDene, mange singler og en drøss med Live shows, vært på konsert 2 ganger(kanskje ikke mye, men det er så...), medlem av fanklubben i 5-6år - stooor fan med andre ord. Jeg hører på Metallica nesten hver dag.

 

Meningene om Metallica er mange, det respekterer jeg. Selv mener jeg de har mange gode og en del mindre bra låter. Men når det gjelder Metallica før og etter "Metallica"("The Black Album"), må jeg si at jeg ble storfan en del år etter at den kom ut, mer mellom den og Load. Det kom et relativt markant skille med "Metallica"(black..) og en del gamle fans ble nok skuffet og det kan jeg relatere til. Har en lignende følelse ovenfor Nightwish, men det er en helt annen diskusjon. Gutta skaffet seg en proff producer ved navn Bob Rock som mente de spilte mye bedre live, noe Metallica reagerte på omtrent slik: "Hvem i huleste er du?" (sagt på en veldig pen måte). Det er kjent at gutta ikke likte så mye basslyd(kommer frem på "Classic Albums" DVDen "Metallica", hvor James sier det rett ut) tidligere og siden James og Lars styrte Metallica ble det sik. Og det kan virke som om de har påvirket prosessen nå og. Jeg sier meg enig i det Findus skriver om dårlig gitarlyd, se forøvrig denne nyheten i VG - Håper ikke albumet blir likedan.

Greit nok, "Load" og "ReLoad" er nok ikke blandt de sterkeste eller beste albumene til Metallica og mange av sangene holder ikke helt mål, men noen få er da bra nok til at de spiller de live. Dessuten likte jeg St. Anger, er utmerket når jeg skal kjøre fort med bil :p Men der og er det sterke og svakere sanger. Sånn er det på mange.

Merker meg også at flere disser "S & M", jeg liker det og syntes det er tøft! Er også de som beskylder Metallica for idètørke siden de lagde "S&M" og "Garage Inc.", la de mene det. Selv digger jeg det når Metallica spiller noe annet

enn sitt eget matriale. Metallica akustisk høres slett ikke værst ut i mine ører.

 

Tilbake til de 2 sangene som nå er ute(jeg lastet de ned fra MissionMetallica.com), så synes jeg "My Apocalypse" er hakket hardere enn "The Day That Never Comes", men starten på "The Day..." er litt kul, minner litt om "Mama Said", bare litt hardere, og jeg gleder meg til å høre den live når de har fått spilt den en del ganger. Synes liksom ikke gitarene "flyter" helt. Sangen kan minne en smule om "One" fra ca 5min og utover ja, men bare delvis.

Blir resten av sangene noe likt "My Apocalypse" er det håp, denne er råtøff og kommer til å bli spilt om og om igjen. En miks av gode gamle riff og et hint av små riff fra andre..Også en sang jeg gleder meg til å se og høre live, tror nok den kan lage litt liv og røre.

 

Der var pinadø Ozzfest også tilgjengelig på MissionMetallica, får høre litt på den. Cyanide ble jo spilt der...

Lenke til kommentar
Så, man er ikke fan om man ikke liker Kill 'em all?

Vil tro han heller mente at man ikke kan kalle seg ordentlig fan hvis man ikke har hørt igjennom hele albumet.

Er man skikkelig fan så liker man en eller annen sang fra Kill `em All - er jo mange godbiter der!

 

Hit The Lights

The Four Horsemen

Motorbreath

Jump In The Fire

Pulling Teeth

Whiplash

Panthom Lord

No Remorse

Seek & Destroy

Metal Militia

 

Hele plata er knall!

Lenke til kommentar
Så, man er ikke fan om man ikke liker Kill 'em all?

Vil tro han heller mente at man ikke kan kalle seg ordentlig fan hvis man ikke har hørt igjennom hele albumet.

Er man skikkelig fan så liker man en eller annen sang fra Kill `em All - er jo mange godbiter der!

 

Hit The Lights

The Four Horsemen

Motorbreath

Jump In The Fire

Pulling Teeth

Whiplash

Panthom Lord

No Remorse

Seek & Destroy

Metal Militia

 

Hele plata er knall!

Ikke hele MEtal Milita er ikke så digg som de andre:D

Lenke til kommentar

Fortsatt ikke helt sikker på hva jeg synes om TDTNC, men har akkurat hørt My Apocalypse, og er rett og slett i humør.

Dette er noe av det desidert kuleste jeg har hørt av Metallica på mange år, og dersom skiva fortsetter i samme fotspor som dette, blir det en gladhøst i vente.

 

Musikkhegemoniet whiner som vanlig på stakkars Ulrikkern, men gubben har jo omtrent satt standarden for hvordan en haug av metalltrommiser spiller i dag, så gi den gamle, lille mannen en pause.

En subjektiv greie selvsagt, men jeg synes han svinger bra på My Apocalypse.

Lenke til kommentar
Dette blir jo bare bedre og bedre

 

http://www.vg.no/musikk/artikkel.php?artid=529165

 

 

Ja helt enig, og slutt å krangle om alt slags drit, jeg er fan av metallica men, jeg lar metallica lage hvilke sanger de vil for jeg liker nesten alt de har og The Day That Never Comes is pretty good and My Apocalypse er jo skambra er jo TRASH!!!!!

 

 

 

 

 

 

PS: Jeg får album digitalt 12:01 pm og albumet i posten med fullt i spesial effekter YEAH!!!

Lenke til kommentar
My Apocalypse er hakket bedre, men noe har skjedd med stemmen til James, og noen har tukla med Trommene til Lars, Stemmen er så stygg og Trommene er nasty.

Cyanide er grei, men stemmen til James er mongo.

 

På dette albumet har de stemt opp gitarene til standard tuning, og ikke en halv tone ned som de gjorde på de siste albumene, og som de gjør live.

Det er tyngre for hetfield å synge da, siden det krever mer av stemmen og etter at han bristet den under innspillingen av black album så har de gjort de sånn.

 

at de nå gjør det er egentlig ikke veldig overraskene, for de sier selv de vil gjøre mer av ting de gjorde før. og med å stemme gitarene til standard tuning så får lyden et mye mer thrash, speedmetal preg enn hva de har hatt på en stund.

 

og personlig synes jeg at stemmen til james er mye råer nå enn hva den har vært på de siste skivene!

Lenke til kommentar

Trommene er dårlege i My Apocalypse, dei ødelegg låta litt for min del. Soloen er grei, litt keisame trommer. Refreng og vers er og prega av trommene, i negativ favør for min del. Synest ikkje dei har klart refrenget så bra heller, det er noko som ikkje stemmer heilt.

 

Skarptromma får meg til å tenke St. Anger heile tida.

 

James er grei nok, riffene er nok det beste med låta. Passer fint for meg som skal kjøpe Death Magnetic til Guitar Hero 3. :w00t:

 

The Day That Never Comes er favoritten så langt. Det er noko feil med dei to andre, heng ikkje heilt saman.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...