Gå til innhold

Metallica - Death Magnetic: hva mener du?


Marbash

Anbefalte innlegg

Etter å ha hørt Cyanid og The Day That Never Comes så tror jeg dette kommer til å bli et konge album det er helt klart...

 

Slutten på The Day That Never Comes er jo som snytt ut av Justice skiva, minner meg vel ikke så reint lite om slutten på One når jeg tenker meg om :)

 

Tallica is back baby :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

The Day that Never Comes er gørr kjedelig og en møkkasang. Og de klippene jeg har hørt av de andre nye sangene var ikke særlig mye å rope hurra for heller. Enda et Metallica-album som suger - color me unsurprised. Jeg trodde virkelig de skulle komme med noe brukbart denne gangen, men det ser ut til at det blir et skrotalbum. Igjen.

Lenke til kommentar
The Day that Never Comes er gørr kjedelig og en møkkasang. Og de klippene jeg har hørt av de andre nye sangene var ikke særlig mye å rope hurra for heller. Enda et Metallica-album som suger - color me unsurprised. Jeg trodde virkelig de skulle komme med noe brukbart denne gangen, men det ser ut til at det blir et skrotalbum. Igjen.

 

:!: Gørr kjedelig og en møkkasang faktisk.... da er du ikke fan av musikken til Metallica du.... hvorfor gidder du i det hele tatt å skrive i denne tråden om jeg tør spørre? Er jo selvsagt lov å syns hva man vil om et album eller musikk generelt.... men den der kommentaren din var vel på en måte å kaste stein i glasshus....

 

Det minner meg litt om slike angry fans kommentarer på midten av 90 tallet når metallica tok sveisen og påsto de aldri kom til å rocke igjen fordi håret var blitt kort...

 

Lite tips til deg: Sett deg ned å slapp av... hør sangen 2-3 ganger og vær imøtekommende mot det du hører... så skal du få se at den bare blir bedre og bedre!

Endret av AudiPowha
Lenke til kommentar
The Day that Never Comes er gørr kjedelig og en møkkasang. Og de klippene jeg har hørt av de andre nye sangene var ikke særlig mye å rope hurra for heller. Enda et Metallica-album som suger - color me unsurprised. Jeg trodde virkelig de skulle komme med noe brukbart denne gangen, men det ser ut til at det blir et skrotalbum. Igjen.

 

:!: Gørr kjedelig og en møkkasang faktisk.... da er du ikke fan av musikken til Metallica du.... hvorfor gidder du i det hele tatt å skrive i denne tråden om jeg tør spørre? Er jo selvsagt lov å syns hva man vil om et album eller musikk generelt.... men den der kommentaren din var vel på en måte å kaste stein i glasshus....

 

Det minner meg litt om slike angry fans kommentarer på midten av 90 tallet når metallica tok sveisen og påsto de aldri kom til å rocke igjen fordi håret var blitt kort...

 

Lite tips til deg: Sett deg ned å slapp av... hør sangen 2-3 ganger og vær imøtekommende mot det du hører... så skal du få se at den bare blir bedre og bedre!

 

Jeg liker Metallica, for all del (og ang. kommentaren om 90-tallsfansen, så anser jeg faktisk Load og ReLoad for å være to av de beste albumene de har spilt inn ;) ), men The Day.. er rett og slett bare ikke en bra sang IMO. Den er kort og godt kjedelig. Selve stilen i seg selv er slett ikke verst, den minner litt om en slags mellomting mellom det selvtitulerte sorte albumet og Load-albumene, men utførelsen står til stryk. Men Hetfield synger i det minste bedre enn han gjorde på St. Anger, det skal han ha. Utifra det jeg har hørt fra det nye albumet deres har jeg gitt opp håpet om at det er et album jeg kommer til å like. Synd men sant.

Lenke til kommentar
Ja vi er forskjellige alle sammen.... heldigvis... ellers hadde verden blitt en kjedelig plass ;)

 

Sant nok ;)

 

Håper de har spilt inn noen coverversjoner som B-sider til singlene. Akkurat der har Metallica alltid vært cream of the crop.

 

Kunne vært spennende om det hadde kommet noen kule cover sanger ja. :)

Lenke til kommentar
Håper de har spilt inn noen coverversjoner som B-sider til singlene. Akkurat der har Metallica alltid vært cream of the crop.

 

Tviiiiiiler meget sterkt på at det blir tilfelle!

 

Skal det bli noe på en singel B-side blir det nok kun Remember Tomorrow av Iron Maiden.

Endret av AudiPowha
Lenke til kommentar
The Day that Never Comes er gørr kjedelig og en møkkasang. Og de klippene jeg har hørt av de andre nye sangene var ikke særlig mye å rope hurra for heller. Enda et Metallica-album som suger - color me unsurprised. Jeg trodde virkelig de skulle komme med noe brukbart denne gangen, men det ser ut til at det blir et skrotalbum. Igjen.

 

:!: Gørr kjedelig og en møkkasang faktisk.... da er du ikke fan av musikken til Metallica du.... hvorfor gidder du i det hele tatt å skrive i denne tråden om jeg tør spørre? Er jo selvsagt lov å syns hva man vil om et album eller musikk generelt.... men den der kommentaren din var vel på en måte å kaste stein i glasshus....

 

Det minner meg litt om slike angry fans kommentarer på midten av 90 tallet når metallica tok sveisen og påsto de aldri kom til å rocke igjen fordi håret var blitt kort...

 

Lite tips til deg: Sett deg ned å slapp av... hør sangen 2-3 ganger og vær imøtekommende mot det du hører... så skal du få se at den bare blir bedre og bedre!

 

Jeg liker Metallica, for all del (og ang. kommentaren om 90-tallsfansen, så anser jeg faktisk Load og ReLoad for å være to av de beste albumene de har spilt inn ;) ), men The Day.. er rett og slett bare ikke en bra sang IMO. Den er kort og godt kjedelig. Selve stilen i seg selv er slett ikke verst, den minner litt om en slags mellomting mellom det selvtitulerte sorte albumet og Load-albumene, men utførelsen står til stryk. Men Hetfield synger i det minste bedre enn han gjorde på St. Anger, det skal han ha. Utifra det jeg har hørt fra det nye albumet deres har jeg gitt opp håpet om at det er et album jeg kommer til å like. Synd men sant.

 

Greit med smakg/behag osv men å skrive at de 2 dårlige albumene dems(bassert på en herskare med fans) er det beste, er langt ut på vidda.

 

blasfemi

Lenke til kommentar
The Day that Never Comes er gørr kjedelig og en møkkasang. Og de klippene jeg har hørt av de andre nye sangene var ikke særlig mye å rope hurra for heller. Enda et Metallica-album som suger - color me unsurprised. Jeg trodde virkelig de skulle komme med noe brukbart denne gangen, men det ser ut til at det blir et skrotalbum. Igjen.

 

:!: Gørr kjedelig og en møkkasang faktisk.... da er du ikke fan av musikken til Metallica du.... hvorfor gidder du i det hele tatt å skrive i denne tråden om jeg tør spørre? Er jo selvsagt lov å syns hva man vil om et album eller musikk generelt.... men den der kommentaren din var vel på en måte å kaste stein i glasshus....

 

Det minner meg litt om slike angry fans kommentarer på midten av 90 tallet når metallica tok sveisen og påsto de aldri kom til å rocke igjen fordi håret var blitt kort...

 

Lite tips til deg: Sett deg ned å slapp av... hør sangen 2-3 ganger og vær imøtekommende mot det du hører... så skal du få se at den bare blir bedre og bedre!

 

Jeg liker Metallica, for all del (og ang. kommentaren om 90-tallsfansen, så anser jeg faktisk Load og ReLoad for å være to av de beste albumene de har spilt inn ;) ), men The Day.. er rett og slett bare ikke en bra sang IMO. Den er kort og godt kjedelig. Selve stilen i seg selv er slett ikke verst, den minner litt om en slags mellomting mellom det selvtitulerte sorte albumet og Load-albumene, men utførelsen står til stryk. Men Hetfield synger i det minste bedre enn han gjorde på St. Anger, det skal han ha. Utifra det jeg har hørt fra det nye albumet deres har jeg gitt opp håpet om at det er et album jeg kommer til å like. Synd men sant.

 

Greit med smakg/behag osv men å skrive at de 2 dårlige albumene dems(bassert på en herskare med fans) er det beste, er langt ut på vidda.

 

blasfemi

 

Hva Metallica-fansen måtte mene om Load og ReLoad er meg knakende likegyldig. Majoriteten av Metallica-fansen elsker jo AJFA, som er et av de kjedeligste albumene jeg noen gang har hørt, så..

Lenke til kommentar

Hadde litt forhåpninger til denne skiva, men må si de låtene som har blitt sluppet til nå har vært noe skuffende. The Day har fin intro og vers-riff, men synes det ikke helt henger godt sammen med slutten. Ja, jeg vet at rolige låter godt kan gå over til å bli heavy, men det er liksom ikke en helt logisk overgang slik de har gjort det i denne låta. Mulig jeg overanalyserer, men det føles i alle fall ikke helt "rett" på meg. Vokalen har forbedret seg noe fra St.Anger (men fortsatt ikke i nærheten av Hetfield sine glansdager) og melodilinjene er utvilsomt bedre, men største nedturen er trommene. Herregud så simpel tromming. Trodde dette var for det meste en live-ting med Lars, han har alltid vist litt mer tegn på kreativitet i studio tidligere. Trodde han aldri kom til å synke så dypt som dette... Ignorerer jeg trommene, så er dette en ganske hørbar låt. Men er lettere sagt enn gjort, spesielt for en som spiller trommer selv.

 

Når det er sagt, kan det godt hende jeg liker de resterende låtene veldig godt, har til og med forhåndsbestilt. Men om resten går i samme fotsporene som disse to, så blir det nok et album jeg ikke kommer til å høre mye på...

 

(skrevet av en long-time Metallica fan (siden '91)

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Jeg stiller meg i skaren av skuffa fans. Fra jeg var ca 10 til jeg var 18 var jeg beinhard Metallica-fan, har roet seg en del etter det, men jeg liker da Metallica veldig godt fremdeles.

Men "The Day ..." var usammenhengende, dårlig produsert, mye dårlig gitarlyd og rett og slett ikke noe i nærheten av One som noen nærmer. Jeg ser hvorfor den sammenligningen brukes, men det blir som å si at Lada og Ferrari begge er biler og derfor ligner de på hverandre.

Mulig vil den vokse litt på meg, men en knallåt trenger ikke å vokse seg stor, den slår deg rett ned fra første lytting.

 

Uansett har jeg troa på at Death Magnetic blir et OK album, men det vil mest sannsynlig forankre en plass i sjiktet til St. Anger og S&M som et av de middelmådige albumene.

 

Null tro på at det kommer på nivå med Kill 'Em All, MOP og Load, som kanskje er de sterkeste albumene.

Lenke til kommentar
Ikke? Da hører ikke vi det samme. I mine ører høres mye likt ut på de to skivene.

 

Dessuten vil jeg påpeke at jeg ikke har noenting imot Metallica. Jeg har ikke valgt den avataren jeg har fordi jeg ikke liker Metallica.

 

Du er sikker på at det er Justice og St. Anger du har hørt på? :hmm:

 

:tease:

 

For meg er de to platene totalt forskjellig, det kunne vore to forskjellige band.

 

Kan ikke akkurat si at jeg hører noen likheter mellom disse to albumene, AJFA er en helt annen type musikk og spillestil enn slik gutta spiller på St. Anger. Men, det kommer vel kanskje ann på øret som hører? :)

 

Hoppsann, nå ser jeg at folk har misforstått. Jeg mente ikke at AJFA ligner på St. Anger, men at sangene i AJFA ligner på hverandre, og det gjør også sangene i St. Anger. Get it?

Endret av Tatt av vinen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...