Gå til innhold

Metallica - Death Magnetic: hva mener du?


Marbash

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg var veldig skeptisk etter å ha hørt Cyanide og "The Day", men etter å ha hørt My Apocalypse, må jeg innrømme at det kan være noe håp for denne platen allikevel (for meg altså). Savner fortsatt litt mer kreativ tromming, men av en eller annen grunn var det mer overkommelig i den nye låta enn, spesielt, "The Day". Synes MA hang mye bedre sammen, og tok meg selv i å faktisk ville høre den igjen, i motsetning til de to forrige. Vokalen overrasket meg også positivt her...

 

Uten tvil, nærmeste låta jeg har hørt fra de som kan sammenlignes noenlunde stilmessig med de gamle 80-talls bragdene (av låter fra nyere tid). Fikk litt Slayer-vibber av denne, kanskje til og med mer enn gammel Metallica. Mulig det har med vokalstilen å gjøre...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Jeg var veldig skeptisk etter å ha hørt Cyanide og "The Day", men etter å ha hørt My Apocalypse, må jeg innrømme at det kan være noe håp for denne platen allikevel (for meg altså). Savner fortsatt litt mer kreativ tromming, men av en eller annen grunn var det mer overkommelig i den nye låta enn, spesielt, "The Day". Synes MA hang mye bedre sammen, og tok meg selv i å faktisk ville høre den igjen, i motsetning til de to forrige. Vokalen overrasket meg også positivt her...

 

Uten tvil, nærmeste låta jeg har hørt fra de som kan sammenlignes noenlunde stilmessig med de gamle 80-talls bragdene (av låter fra nyere tid).

 

Jeg må også si at jeg savner litt av Lars' spillemåte fra AJFA albumet. Greit at han fortsatt bruker begge pedalene til tider, men det blir liksom for ensformig til tider.

Lenke til kommentar
Ulrich er ikke akkurat kjent for sine tekniske ferdigheter.

Sant som du sier, men jeg mener uansett at han nådde et nytt lavmål med The Day... Samme fills om igjen og om igjen, åttendeler på skarp, samme kjedelige tam-nedgang. Som jeg kjenner han igjen fra live-konserter, i grunn, trodde aldri han ville finne på å synke så dypt i studio. Tidligere prøvde han i hvertfall å være litt kreativ, finne på nye tam-brekk osv, gjøre trommingen interessant. Selv på Load/Reload. Her virker det mest som han bare ville komme seg i gjennom låta enklest og kjappest mulig, for å komme seg til middag eller noe. Kan av og til aksepteres live, men de har da all verdens tid til å være kreative i studio... (snakker nå mest om "The Day...", MA var ikke fullt så ille, og Cyanide vil jeg ikke si noe om før jeg hører studio-opptaket).

Lenke til kommentar

Han overasket meg veldig på Cyanide, Lars altså. Her måtte han jobbe hele tiden. Har bare hørt LiveMetallica-klippet, som er ganske bra. Men det blir enda bedre på DM selvsagt :)

 

Ellers er jeg ganske glad for at jeg ikke er musiker selv, som deg Mario. Jeg liker Lars veldig godt, og jeg er selvsagt klar over at han på langt nær ikke er den beste tromissen i verden, men jeg liker spillestilen hans veldig godt. Han spiller så det passer veldig inn i sangen.

 

Lars på AJFA er faktisk kanonbra. Elsker trommelyden på AJFA, hvertfall den click-lyden de fikk ved å feste mynter på trommene, tror jeg?

 

Hilsen en som kan lufttromme til hele AJFA :new_woot:

Lenke til kommentar
Dette hørres ut som en mellomting av ReLoad og StA.

 

 

Godt folk er forskjellige da.

 

 

Du påstår virkelig at andre halvdel av "The Day..." høres ut som en mellomting av ReLoad og St.Anger?

 

 

Første halvdel ReLoad: Yoazz vokal, kib melodi.

Andre halvdel StAnger: Meningsløst bråk.

Lenke til kommentar
Dette hørres ut som en mellomting av ReLoad og StA.

 

 

Godt folk er forskjellige da.

 

 

Du påstår virkelig at andre halvdel av "The Day..." høres ut som en mellomting av ReLoad og St.Anger?

 

 

Første halvdel ReLoad: Yoazz vokal, kib melodi.

Andre halvdel StAnger: Meningsløst bråk.

 

Okei, du har tydeligvis ikke skjønt dette. Siste halvdel er thrashmetal.

 

Jeg anbefaler deg å sjekke hørselen din.

Lenke til kommentar
Haha, at andre halvdel av TDTNC er meningsløst bråk er det teiteste jeg har hørt noen gang. Det er jo melodisk som bare det! Hvis du seriøst mener det, er du bare ute etter å hate. Sånn som mange av blabbermouth-tullingene :p

 

 

Hva bråk er, er jo subjektiv.

 

Skjønner det, men hvis han synes det er bråk, er jeg interessert i å høre hva han liker av Metallica. Hvis TDTNC er bråk kan han jo umulig like sanger som Fight Fire, Damage, Dyers Eve, som alle er klassikere! Venter i spenning

Endret av Arsenal89
Lenke til kommentar
Nei jeg skal innrømme at partiet på The Day som begnner på 4:05 er nesten kult.

Men så komme James inn og ødelegger alt igjen.

 

Tenker du på "Love is a four letter word"?

 

 

Du skjønner vel at James Hetfield ikke kan synge som han gjorde på 80-tallet? Han ødela stemmen siden under innspillingen av den sorte skiva, og må synge på en helt annen måte, fyren er tross alt 45. Bare se på Tom Araya...

Lenke til kommentar
Nei jeg skal innrømme at partiet på The Day som begnner på 4:05 er nesten kult.

Men så komme James inn og ødelegger alt igjen.

 

Tenker du på "Love is a four letter word"?

 

 

Du skjønner vel at James Hetfield ikke kan synge som han gjorde på 80-tallet? Han ødela stemmen siden under innspillingen av den sorte skiva, og må synge på en helt annen måte, fyren er tross alt 45. Bare se på Tom Araya...

 

Må si at jeg savner litt av stemmen som han hadde før det svarte albumet, men har egnelitg blitt litt "glad" i den stemmen som har bruker nå også. Han har fortsatt kjennetegene der. Man hører fort at det er James som synger for å si det sånn. :)

Lenke til kommentar

Alle vil vel at metallica skal være evigunge, men realiteten er at de begynner å dra litt på åra. Sier ikke at de er inntørka og udugelige, men f.eks. stemmen til James er jeg fortsatt veldig glad i :) At den ikke høres ut som før er en liten kamel å svelge.

 

Men virker som skuffende mange er litt tatt av bølgen med bra metallica sanger (højdare) og derfor er "fans". Jeg var der selv en gang, og vet at det er bedre å faktisk kunne bandes musikalske historie og ikke bare like black album + master of puppets osv. Tror svært få faktisk har hørt igjennom Kill em All, hele jævla plata, hvert eneste sekund. Er jo der metallica "kommer ifra".

Tror mange hadde fått sjokk når de gjør det og holder kjeft. Håper ihvertfall på det :p

Lenke til kommentar
Alle vil vel at metallica skal være evigunge, men realiteten er at de begynner å dra litt på åra. Sier ikke at de er inntørka og udugelige, men f.eks. stemmen til James er jeg fortsatt veldig glad i :) At den ikke høres ut som før er en liten kamel å svelge.

 

Men virker som skuffende mange er litt tatt av bølgen med bra metallica sanger (højdare) og derfor er "fans". Jeg var der selv en gang, og vet at det er bedre å faktisk kunne bandes musikalske historie og ikke bare like black album + master of puppets osv. Tror svært få faktisk har hørt igjennom Kill em All, hele jævla plata, hvert eneste sekund. Er jo der metallica "kommer ifra".

Tror mange hadde fått sjokk når de gjør det og holder kjeft. Håper ihvertfall på det :p

 

Så, man er ikke fan om man ikke liker Kill 'em all?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...