Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dere som har hatt E66 en stund nå.

 

Er det ting som irriterer eller bugs som dere venter skal bli fikset i en ny software, eller funker telefonen som "hakka møkk"....?

No e eg tidligere WM-bruker, så det er litt tilvenning med enkelte ting.

Men så langt er jeg veldig fornøyd:-) Eneste som bekymrer meg er at tlfboken er helt på smertegrensn full, men ikke noe å si på hastigheten av den grunn. Har ikke fått satt opp automatisk sync mot outlook enda, men håper jo det går seg til.

Også batterikapasiteten kunne gjerne vært bedre.... men så har eg nok knottet litt ekstra no i begynnelsen.

Lenke til kommentar

Har nå fått denne telefonen, men er noen ting som plager meg endel og som mulig gjør at jeg kommer til å heve kjøpet.

 

1. Lokket som sitter over batteriet knirker når jeg bruker telefonen. Altså der hvor min høyre pekefinger ligger på lokket, sitter ikke lokket helt fast virker det som. På venstre siden er lokket helt inntil, så ikke noe knirkelyd der. Noen som har dette problemet eller det jeg som har fått en blåmandags mobil?

 

2. Når man slår på telefonen ber den om at man går til programmet for å installere programmer fordi den ikke klarte å installere alle programmene fra minnekortet automatisk. Dette skjer hver gang jeg slår på mobilen, nå er ikke dette så ofte men føler at det er liten bug. Noen som har kjennskap til det?

 

3. Når telefonen ligger i sparemodus og ikke blir brukt, så kommer det av og til et lite lys rundt midtknappen, noen som vet hvorfor det kommer og er det mulig å slå det av?

Endret av everlong
Lenke til kommentar

Jeg har så mange kredittkort/ bankkort med forskjellige koder at jeg husker ikke halvparten. Har den i dag bare lagret i tlf boka på mobilen. Kanskje ikke helt smart...

 

Har E66 noe "sikkert" sted en kan putte disse kodene og ikke være redd for at noen kan få tak i dem ved mistet/ stjålet tlf...etc..

Lenke til kommentar

Husker at dette var en relativt normal funksjon på mobiler tidligere. Kan dog ikke finne slik tjeneste på min E71 (tilnærmet nøyaktig lik E66), og har ikke noe minne av å ha det på mine andre E-mobiler heller.

 

Mulig funksjonen er fjernet fra produsent med tanke på hvor farlig utfallet kunne vært for dem om man fant et sikkerhetshull eller lignende.

 

Finnes i hvert fall nok av programvare som gjør dette for deg, men da må du nok betale en femtilapp eller to.

Lenke til kommentar
Husker at dette var en relativt normal funksjon på mobiler tidligere. Kan dog ikke finne slik tjeneste på min E71 (tilnærmet nøyaktig lik E66), og har ikke noe minne av å ha det på mine andre E-mobiler heller.

 

Mulig funksjonen er fjernet fra produsent med tanke på hvor farlig utfallet kunne vært for dem om man fant et sikkerhetshull eller lignende.

 

Finnes i hvert fall nok av programvare som gjør dette for deg, men da må du nok betale en femtilapp eller to.

 

Ikke noe problem å betale for det, hvis det finnes et slikt tredjeparts program som kan lastes ned. OG som er enkelt å bruke... Ikke det at jeg er sånn sinnsykt bekymret.. Man trenger både min mobil, min pengebok og litt i hodet for å finne ut av det....og innen den ting har jeg nok ringt og stengt mine kort...

 

Men jeg kan jo plutselig drite litt på leggen. Plutselig skjer det noe uforutsett...

 

Synes uansett at det er dumt de har tatt vekk denne muligheten...Vel det hvertfall avklart..

Lenke til kommentar

Er det slik at det ikke er mulig å benytte + og - tastene på siden til å skifte sang ved å holde dem inne?

 

Er det kodesafe på telefonen?

 

Trasig at det ikke er 3,5 plugg på den, kun 2,5. Da er man jo strengt tatt like langt i forhold til SE sin løsning.

 

Ørjan...

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

Noen som kan hjelpe med et e-post problem?

 

Jeg fikk telefonen idag, og satt raskt opp to av mine e-postkontoer (ene er hos et webhotell, den andre en gmail). Dette førte til at telefonen ble utrolig treig, spesielt når jeg gikk inn i meldinger - men andre programmer hang også.

 

Jeg fikk etter mye om og men til å slette disse, men problemet kommer tilbake når jeg legger de til på nytt. Dvs. når jeg setter de opp med "automatisk henting".

 

Jeg tror problemet er at "automatisk henting" henter alle e-postene mine som igjen gjør telefonen treg. Når jeg henter e-postene manualt kan jeg begrense dette til et visst antall, men ved "automatisk henting" henter den alltid alt.

 

Det er noe som heter "E-postvarslinger", men den får jeg ikke til å fungere i det hele tatt. (Må støttes fra server kanskje?)

 

Jeg bruker forøvrig imap på begge to fordi jeg vil være trygg på at mobilen ikke fjerner e-postene fra serveren.

 

Noen som har vært borti lignende problem og/eller har forslag til løsning?

Endret av krister461
Lenke til kommentar
Noen som kan hjelpe med et e-post problem?

 

Jeg fikk telefonen idag, og satt raskt opp to av mine e-postkontoer (ene er hos et webhotell, den andre en gmail). Dette førte til at telefonen ble utrolig treig, spesielt når jeg gikk inn i meldinger - men andre programmer hang også.

 

Jeg fikk etter mye om og men til å slette disse, men problemet kommer tilbake når jeg legger de til på nytt. Dvs. når jeg setter de opp med "automatisk henting".

 

Jeg tror problemet er at "automatisk henting" henter alle e-postene mine som igjen gjør telefonen treg. Når jeg henter e-postene manualt kan jeg begrense dette til et visst antall, men ved "automatisk henting" henter den alltid alt.

 

Det er noe som heter "E-postvarslinger", men den får jeg ikke til å fungere i det hele tatt. (Må støttes fra server kanskje?)

 

Jeg bruker forøvrig imap på begge to fordi jeg vil være trygg på at mobilen ikke fjerner e-postene fra serveren.

 

Noen som har vært borti lignende problem og/eller har forslag til løsning?

For hver email-konto kan du spesifisere at du bare skal hente Headers only(meldingshodene?) og bare de x-antall siste mail(default er 30 tror jeg)

 

Hos meg fungerer det utmerket(GMail)

Lenke til kommentar

E-postkontoene er satt til å bare hente headers, og det fungerer greit.

 

Som nevnt så fungerer det å hente et visst antall (f.eks. 30) når jeg kobler til manuelt. Men, i det jeg slår på "automatisk henting" kommer følgende beskjed: "Alle e-postmeldinger hentes til postkassen når automatisk henting er aktivert. Fortsette?"

 

Svarer jeg ja så henter telefonen ned 10.000 e-poster og blir treig som et uvær...

Lenke til kommentar
E-postkontoene er satt til å bare hente headers, og det fungerer greit.

 

Som nevnt så fungerer det å hente et visst antall (f.eks. 30) når jeg kobler til manuelt. Men, i det jeg slår på "automatisk henting" kommer følgende beskjed: "Alle e-postmeldinger hentes til postkassen når automatisk henting er aktivert. Fortsette?"

 

Svarer jeg ja så henter telefonen ned 10.000 e-poster og blir treig som et uvær...

Hvis målet er å få beskjed på mobilen straks du har mottatt ny epost trenger du ikke bruke "automatisk henting" om det er snakk om IMAP. Så lenge du har en forbindelse mot serveren får du vha imap_idle (http://en.wikipedia.org/wiki/IMAP_IDLE) beskjed fra serveren straks det er nye mail. Serveren må selvsagt støtte denne funksjonen, men det tror jeg de fleste gjør.

Lenke til kommentar
Utrolig plagsomt dette. Den ene kontoen fungerer nå etter at jeg flyttet de aller fleste e-postene bort fra innboks.

 

Men, på gmail er det ikke mulig å lage mapper, så der sliter jeg fortsatt.

 

Laroys: Hvor mange e-poster har du på din konto?

I Inboksen har jeg 725 mail, men når jeg bruker GMail i E66'en henter jeg bare headerene til de siste 30 mailene.

 

Hva mener du med at det ikke er mulig å lage mapper? Når du bruker imap tolkes de forskjellige label'ene som mapper og de kan du lese med epost-klienten på E66.

 

Hvis du vil fjerne mail fra inboksen i gmailen kan du bare arkivere(Archive) dem.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...