Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Einar (AMOBIL), du burde da viste forskjell på en typisk kamera telefon og en proff telefon. Skulle du ikke?

 

"Terningkastene" som Amobil gir er helt ubrukelig. Disse kan ikke og MÅ ikke brukes som pekepinne, for de som skal kjøpe seg ny telefon. I denne testen trekkes Nokia E66, som er en 100% profftelefon, for dårlig kamera! Hallo, kamera er jo ikke direkte dårlig, men klarer seg ikke mot N95, K850 og C902. Telefoner som er rettet mot helt annet marked og brukere!

 

Ang. tastatur. E66 velges nok av de som ikke vil ha fult tastatur. Denne telefonen passer de som vil ha en normalt stor telefon, med proff funksjoner.

 

Denne testen viser nok en gang at Amobil ikke klarer å kategorisere telefonene de tester. At det finnes forskjellige telfoner og utforming vet alle. Å gi dårlig "ternigkast" grunnet ikke fult tastatur er håribelt. Dette kunne heller vært nevnt i konklusjonen, at dersom man må ha fult tastatur,bør man se på andre modeller.

 

Synes www.mobilen.no har mere nyanserte syn og karakterer i sine tester. Kan anbefale disse fremfor Amobil, inntil amobil gjør noe med sine tester!

 

Folk henger seg så sykt opp i karakteren, greit.. vist man nesten kun skal se på karakteren så hva om en kar med lite peiling på mobiler fikk rotet seg inn på amobil for han var på jakt etter en ny mobil, han var ikke så interessert i og lese testen men så mer på karakteren.. Også finner han en telefon som har fått 6er og kjøper den.. Så når han får den ser han at den er mildt sagt elendig til musikk og har ett dårlig kamera men som er en råbra email/business telefon.. Da er det vell bedre at en telefon som får 6 ikke er laget for en spesiell målgruppe men er gjevt over fullt med teknologi og er bra på flere områder..

 

Skal man bruke karakteren som pekepinne så må den være sammenlignbar, skal man bruke testen som pekepinne så LESER man faktisk testen og da ser man om telefonen er god på de områdene som er interessant for kjøperen.. og da driter man vell i selve karakteren..

 

poenget er bare at jeg syntes ikke terningkastene til amobil er ubrukelige.. pga de tar ikke helt hensyn til målgruppen.. Eller de tar litt hensyn målgruppen, men ikke så alt for mye..

Lenke til kommentar
Synes www.mobilen.no har mere nyanserte syn og karakterer i sine tester. Kan anbefale disse fremfor Amobil, inntil amobil gjør noe med sine tester!

 

Mobilen.no sine tester er slik: "Kameraet er bra, skjermen er god, og batteriet holder i ca. 2 dager ved avansert bruk.. Njaa.." The End. Er det noe de ikke kan, så er det å gå i dybden.

 

Og går du inn på mobilen.no nå, og sjekker de siste testene, så ser du fort hvor løs de er med terningen. Det er så og si kun femmere og seksere. Da blir det fort dumt.

 

Nå skal jeg ikke kritisere mobilen.no for mye. De er gode på noen punkter, men det er mange områder de kan bli mye bedre.

Lenke til kommentar

Interessant å lese innleggene her, for jeg hadde egentlig droppet telefonen ut fra anmeldelsen. Nå er aktuell igjen ut fra tilbakemeldingene deres...

 

Men jeg lurer på en ting til dere som har tatt E66 i bruk. Er den treg i reaksjonen eller responderer den bra når man trykker på menyen etc... Og har den en slik hurtigliste til dem man sender masse sms til? slik som enkelte nokia, kalt "brukt nylig"?

Lenke til kommentar
Interessant å lese innleggene her, for jeg hadde egentlig droppet telefonen ut fra anmeldelsen. Nå er aktuell igjen ut fra tilbakemeldingene deres...

 

Men jeg lurer på en ting til dere som har tatt E66 i bruk. Er den treg i reaksjonen eller responderer den bra når man trykker på menyen etc... Og har den en slik hurtigliste til dem man sender masse sms til? slik som enkelte nokia, kalt "brukt nylig"?

 

Man trenger egentlig ikke "brukt nylig", når man kan taste inn navnet på mottakeren.

Lenke til kommentar
Mobilen er rask i navigering i menyer, om menyen har vært åpnet en gang tidligere mens telefonen er på.

 

"Brukt nylig" liste har den ikke fra SMS-programmet, men du kan selvfølgelig sende sms direkte fra anropslogg eller nettverkslogg.

 

Flott!

 

Hvordan er det på synkronisering mot outlooken? Der synes jeg N73 var bra og fanget opp gjentagende avtaler på kryss og tvers av alternativene som telefonen gir (jeg jobber turnus). Regner med denne er enda bedre, eller like god på dette...

Lenke til kommentar

E66 belager seg på samme operativsystem og plattform som N73, med noen mindre endringer i grensesnitt og bedre støtte for nye teknologier og formater.

 

Outlook-støtten vil være, som du antar, like god eller bedre som på N73.

 

Medfølgende program på E66 vil også overføre alt du har av meldinger, kontakter, bilder, kalender-hendelser osv. osv. fra din gamle til din nye enhet :)

Endret av arehei
Lenke til kommentar
E66 belager seg på samme operativsystem og plattform som N73, med noen mindre endringer i grensesnitt og bedre støtte for nye teknologier og formater.

 

Outlook-støtten vil være, som du antar, like god eller bedre som på N73.

 

Medfølgende program på E66 vil også overføre alt du har av meldinger, kontakter, bilder, kalender-hendelser osv. osv. fra din gamle til din nye enhet :)

 

Takk for svar!

 

Ser ut til at jeg kanskje skal gå for denne. Bruker for tiden en gammel N6280, da min sønn tok knekken på N73, E66 er vel bedre på det meste, selv om kamera og MP3 ikke er helt topp...så det vel bedre enn N6280/ N73.. (N73 var forresten for meg irriterende treig i menysystemet og sånn sett liker jeg bedre N6280 selv om den ikke er symbian)...

Endret av Reggy
Lenke til kommentar

Etter å ha lest i tråd på forumet her, samt i denne diskusjon mener jeg karakteren Amobil har gitt E66 er feil. Den burde i det minste fått en "5" med "mobilanbefalt".

 

Jeg hadde egentlig gitt opp E66 pga av testen og karakteren den fikk, men skal kjøpe meg denne nå, takket være all den positive respons den har fått av brukere her på forumet som virker superfornøyd.

 

Det burde være mulig for Amobil å endre sin karakter i testen - - de skryter jo egentlig selv av telefonen så å si gjennom hele testen, men når karakteren kommer så får den 4.

 

Skjerpings...

Lenke til kommentar
Jeg hadde egentlig gitt opp E66 pga av testen og karakteren den fikk, men skal kjøpe meg denne nå, takket være all den positive respons den har fått av brukere her på forumet som virker superfornøyd.

Om du skal til butikken så ta en kikk på E71 også.

 

Primærforskjellen er formfaktoren. E66 er en lekker slider, E71 er lekker og med fulltastatur. Etter selv å ha vendt meg til E71 sine taster blir det vanskelig å gå tilbake til T9-systemet.

 

E71 har videre langt kraftigere batteri, men E66 har menyanimasjoner og aksellerometer.

Lenke til kommentar
Jeg hadde egentlig gitt opp E66 pga av testen og karakteren den fikk, men skal kjøpe meg denne nå, takket være all den positive respons den har fått av brukere her på forumet som virker superfornøyd.

Om du skal til butikken så ta en kikk på E71 også.

 

Primærforskjellen er formfaktoren. E66 er en lekker slider, E71 er lekker og med fulltastatur. Etter selv å ha vendt meg til E71 sine taster blir det vanskelig å gå tilbake til T9-systemet.

 

E71 har videre langt kraftigere batteri, men E66 har menyanimasjoner og aksellerometer.

 

Takk for tips!

 

Godt batteri får en aldri nok av...

 

Var i butikken idag og så dem begge for første gang. Lekre begge to. Men synes fulltastatur var litt vanskelig, men kanskje bare en vanesak som du sier...Selv om jeg nok er svar for slide telefoner. E66 virket jo også svært bra og begge oste av kvalitet, lekre detaljer som dra den lille vekten litt høyere, men virker absolutt å være verd det.

 

Det var en positiv overraskelse at E66 hadde skjermbilde som forandret seg, alt etter om en holdt den vannrett eller loddrett. Det står sikkert omtalt i testen, men jeg vet ikke hva det kalles på faguttrykket...så derfor var det nytt for meg...

 

Fulltastatur betyr at en skriver ordene rett ut, ikke sant. Det er ikke noe hokus pokus smart løsning der...Men du mener etter å ha tilvendt deg så går dette fortere for deg enn vanlig tastatur med T9..

Endret av Reggy
Lenke til kommentar

Reggy, ja akkurat slik jeg mener. Du har, som hobgobling påpeker, et tastatur med alle norske bokstaver.

 

Tastene er noe små, men man venner seg godt til det. Den har også et relativt velfungerende automatisk retteprogram som ordner biffen om du har bommet på en tast eller to :)

 

Og ja, ingen tvil om at jeg skriver fortere på E71 enn noen annen mobil jeg har hatt tidligere.

Lenke til kommentar
spesifikk norske vet jeg ikke, mer vanlig er vel å ha æøå og andre spesialbokstaver som faller utenfor klassisk a-z som to eller tre tast komboer? eller har det skjedd noe på den fronten siste åra?

Tastaturet har egne æ- og ø-knapper. Å er på samme knapp som P, men i kombinasjon med stavekontroll er det svært sjelden jeg må trykke funksjonsknappen for å få korrekt bokstav.

Lenke til kommentar
Reggy, ja akkurat slik jeg mener. Du har, som hobgobling påpeker, et tastatur med alle norske bokstaver.

 

Tastene er noe små, men man venner seg godt til det. Den har også et relativt velfungerende automatisk retteprogram som ordner biffen om du har bommet på en tast eller to :)

 

Og ja, ingen tvil om at jeg skriver fortere på E71 enn noen annen mobil jeg har hatt tidligere.

 

Stillig!

 

Får teste dette retteprogramet i butikken engang. Det ligner kanskje på stavekontroll i Word...

Lenke til kommentar
spesifikk norske vet jeg ikke, mer vanlig er vel å ha æøå og andre spesialbokstaver som faller utenfor klassisk a-z som to eller tre tast komboer? eller har det skjedd noe på den fronten siste åra?

Tastaturet har egne æ- og ø-knapper. Å er på samme knapp som P, men i kombinasjon med stavekontroll er det svært sjelden jeg må trykke funksjonsknappen for å få korrekt bokstav.

 

med andre ord så har jeg ikke sett nøye nok etter på tastatur den siste tiden, takker for den :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...