Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for tilbakemeldinger! På grunn av ferie har jeg ikke hatt anledning til å svare i denne tråden før nå, men ser at Marius Valle har vært tilgjengelig i stedet :)

 

det er en skadd tag i konklusjons-oppsummeringen...

Hmm.. Den ser jeg ikke. Overser jeg den eller er den fikset?

 

Når det gjelder gpsen, bruker den alltid mobilnettet for hjelp til å hente posisjonsdata, eller er det mulig å skru av dette så den kun fungerer som en vanlig gps?

Det er mulig å slå den av. Dette er bare for å få raskere posisjonfiks, og for å også se sånn omtrent posisjon også når GPS-dekningen er dårlig (innendørs).

 

Finnes det gps programvare som kan installeres på telefonen, som har navigasjon man slipper betale lisens på?

Ja, det finnes endel Java-programmer som Nav4All og Amaze.

 

Hvilken msn-klient og gps-progranmvare anbefaler dere til denne telefonen?

Har ikke akkruat kjørt noen samletest, men GPS-programmet Nokia Maps er alt man trenger :). Gratisalternativer er nevnt over. Som MSN-klient bruker jeg selv Windows Live Messenger for S60.

http://www.amobil.no/artikler/windows_live...series_60/41238

 

Hvor kan man få tak i bilholderen, CR-105, som er til E66? Har ikke funnet den i noen butikk..

Går du til en spesialforretning (Telehuset, Telebutikken eller lignende) bør de ha alternativer til E66. Om ikke annet kan du gå for en universalløsning, som du finner på for eksempel Clas Ohlson.

Lenke til kommentar

Finnes det en egen tråd for E66 hvor en diskuterer, eller er her rette stedet for slik diskusjon...

 

Jeg kjøper mine telefoner med Tele2 binding. Fant den nå til 1899 kr med binding til Tele2 abb. Det synes jeg var dyrt. Telefonen er jo helt fresk, noen som vet sånn ca hvor lang tid det tar før prisene raser litt..?

Endret av Reggy
Lenke til kommentar

MAC adresse er en unik(?) adresse på hvertenkelt nettverkskort (trådløst og wlan).

Du finner den på pcn ved å skrive ipconfig/all i komandolinja. cmd fra kjør på startmenyen..

 

Trenger å legge til denne for å komme meg på det trådløse nettverket her, da den kun gir tilgang til forhåndsdefinerte mac adresser..

Lenke til kommentar
Noen som har en bilholder som funker bra med E66? Noen som har testa CR-105?

 

Eg gjekk på Telehuset og vart solgt Nokia sin universalholder CR-39. Ladekontakta til E66 er plassert så langt på sida nede at pluggen står litt i veien for haldaren. Lurte på å frese ut litt bedre rom til den med ein Dremel eller noke slikt, men veit ikkje om eg bryr meg. Det fungerer slik det er no også.

 

På Idedata sel dei ein Brodit bilhaldar for E66 med ladar men eg har ikkje sett den og veit ikkje kor god den er.

 

Ottar

Lenke til kommentar
Hvilken msn-klient og gps-progranmvare anbefaler dere til denne telefonen?

Har ikke akkruat kjørt noen samletest, men GPS-programmet Nokia Maps er alt man trenger :). Gratisalternativer er nevnt over.

 

Eg brukte Nokia Maps under eit besøk i Trondheim. Søkte etter Ikea og fekk forslag om næraste IKEA i Stockhom og Stuttgart. Søkte etter fergestader og fekk berre hamnene til ferger til kontinentet. Fann fergestaden eg skulle bruke på kartet, men fekk ikkje definere den som mål for navigering. Nokia Maps er ute som GPS-navigator for meg.

 

Sports tracker programmet som følger med, bruker GPS på ein svært artig måte.

 

Sjekk også http://www.efficasoft.com/gpsutilities/index_sym.html.

 

E66 står ikkje på lista over kompatible telefonar til TomTom sitt navigasjonsprogram for smarttelefonar, men E65 står der så det er kanskje berre eit tidsspørsmål før dei har fått testa det?

 

Ottar

Lenke til kommentar
Jeg hadde egentlig gitt opp E66 pga av testen og karakteren den fikk, men skal kjøpe meg denne nå, takket være all den positive respons den har fått av brukere her på forumet som virker superfornøyd.

Om du skal til butikken så ta en kikk på E71 også.

 

Primærforskjellen er formfaktoren. E66 er en lekker slider, E71 er lekker og med fulltastatur. Etter selv å ha vendt meg til E71 sine taster blir det vanskelig å gå tilbake til T9-systemet.

 

E71 har videre langt kraftigere batteri, men E66 har menyanimasjoner og aksellerometer.

 

Takk for tips!

 

Godt batteri får en aldri nok av...

 

Var i butikken idag og så dem begge for første gang. Lekre begge to. Men synes fulltastatur var litt vanskelig, men kanskje bare en vanesak som du sier...Selv om jeg nok er svar for slide telefoner. E66 virket jo også svært bra og begge oste av kvalitet, lekre detaljer som dra den lille vekten litt høyere, men virker absolutt å være verd det.

 

Det var en positiv overraskelse at E66 hadde skjermbilde som forandret seg, alt etter om en holdt den vannrett eller loddrett. Det står sikkert omtalt i testen, men jeg vet ikke hva det kalles på faguttrykket...så derfor var det nytt for meg...

 

Fulltastatur betyr at en skriver ordene rett ut, ikke sant. Det er ikke noe hokus pokus smart løsning der...Men du mener etter å ha tilvendt deg så går dette fortere for deg enn vanlig tastatur med T9..

 

På E66 kan jeg skrive uten å se på tastaturet, det TROR jeg ikke jeg klarer på E71 med mine klumpfingre. Skal jeg skrive masse så kjøper jeg heller ett bluetooth tastatur å ha liggende i bilen:-)

Jeg har hatt tlf noen dager no, og er strålende fornøyd. At jeg fant den feilpriset gjorde heller ikke noe (under billigste nettbutikk) Så den ::'er terningkastet skjønner eg ikke.

Lenke til kommentar
Jeg hadde egentlig gitt opp E66 pga av testen og karakteren den fikk, men skal kjøpe meg denne nå, takket være all den positive respons den har fått av brukere her på forumet som virker superfornøyd.

Om du skal til butikken så ta en kikk på E71 også.

 

Primærforskjellen er formfaktoren. E66 er en lekker slider, E71 er lekker og med fulltastatur. Etter selv å ha vendt meg til E71 sine taster blir det vanskelig å gå tilbake til T9-systemet.

 

E71 har videre langt kraftigere batteri, men E66 har menyanimasjoner og aksellerometer.

 

Takk for tips!

 

Godt batteri får en aldri nok av...

 

Var i butikken idag og så dem begge for første gang. Lekre begge to. Men synes fulltastatur var litt vanskelig, men kanskje bare en vanesak som du sier...Selv om jeg nok er svar for slide telefoner. E66 virket jo også svært bra og begge oste av kvalitet, lekre detaljer som dra den lille vekten litt høyere, men virker absolutt å være verd det.

 

Det var en positiv overraskelse at E66 hadde skjermbilde som forandret seg, alt etter om en holdt den vannrett eller loddrett. Det står sikkert omtalt i testen, men jeg vet ikke hva det kalles på faguttrykket...så derfor var det nytt for meg...

 

Fulltastatur betyr at en skriver ordene rett ut, ikke sant. Det er ikke noe hokus pokus smart løsning der...Men du mener etter å ha tilvendt deg så går dette fortere for deg enn vanlig tastatur med T9..

 

På E66 kan jeg skrive uten å se på tastaturet, det TROR jeg ikke jeg klarer på E71 med mine klumpfingre. Skal jeg skrive masse så kjøper jeg heller ett bluetooth tastatur å ha liggende i bilen:-)

Jeg har hatt tlf noen dager no, og er strålende fornøyd. At jeg fant den feilpriset gjorde heller ikke noe (under billigste nettbutikk) Så den ::'er terningkastet skjønner eg ikke.

 

Et slikt er sikkert greit dersom en skriver mye ja.

 

Noen som vet om SMS grupperes som en chat dersom en skriver en del frem og tilbake? Kan en da få en liste med sendte og mottatte sms?

Endret av El chico
Lenke til kommentar

Når det gjelder bildevisning i galleriet på E66, er det mulig å få til at ikke alle bilder vises i samme liste, men at man må før gå inn i de forskjellige mappene de ligger for å se de?

 

Og er det mulig å endre tekstfarge i hovedvinduet? Er kun mulig å få hvit og svart ettersom hvilket tema som er valgt etter det jeg finner..Hvor finnes flere temaer eventuelt?

Endret av tommy_sn
Lenke til kommentar
Eg brukte Nokia Maps under eit besøk i Trondheim. Søkte etter Ikea og fekk forslag om næraste IKEA i Stockhom og Stuttgart. Søkte etter fergestader og fekk berre hamnene til ferger til kontinentet. Fann fergestaden eg skulle bruke på kartet, men fekk ikkje definere den som mål for navigering. Nokia Maps er ute som GPS-navigator for meg.

Brukte du GPS'en i frakoblet eller tilkoblet modus? I tilkoblet modus har jeg vært overrasket over alt det utrolige den finner, f.eks. lille brune Rocky's Pub ved Lørenskog.

 

Videre stusser jeg på at du ikke kunne velge målet som navigering. Jeg har aldri vært borti at man ikke kan velge et sted for navigering. Finn stedet, trykk sentertast og trykk Gå eller Kjør til.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...