Gå til innhold

Mye nedlastbart innhold til Fallout 3 (PC/X360)


Anbefalte innlegg

Morrowind kom også ut på Xbox så Oblivion var ikke det første Elder Scrolls spillet på konsoll. Men Oblivion var nok det første spillet i serien hvor det var stor fokus på konsoller under utviklingen.

 

Jeg er også skeptisk til Fallout 3. Likte Oblivion(Xbox360) veldig når det kom ut, men etter et par måneder havnet det på hylla og der har det blitt siden. Morrowind (Xbox) spilte jeg bortimot et år før jeg ble litt lei. Og selv etter det har jeg tatt det fram og spilt mer. Fallout 1 og 2 har jeg hatt i mange år og spiller de fortsatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Microsoft har vel betalt mye for det.

 

Og? Om de betaler for mer innhold, gjør vel ikke det noe.

Det handler om penger, sånn er det bare.

Ser ingenting galt i at Microsoft benytter pengene til å få spill

eller nedlastbar innhold ekslusivt. Sony burde prøve det.

Endret av gnaling94
Lenke til kommentar
Microsoft sine skitne penger er GARANTERT inne i bildet. Synd at tidenes utvikler (beteshda) pokker ikke kan prioritere litt mer vennlig for sine utviklere :( Et så stort spill kunne ha nytt godt av blu-ray og Cell-prosessoren :)

 

Ja, sony sine penger er rene. Faktisk er det rart at du går ut mot microsoft som bruker penger på å sikre kundene sine (og det er de microsoft skal bry seg om) og ikke er sur på sony fordi de ikke investerer i sine kunder på samme måte.

 

Og, sist jeg sjekket har det ikke kommet ett spill virkelig krever blue-ray (MGS4 er jeg delvis i tvil om, har ikke spilt det enda) og de fleste utviklerne føler der er mer knotete å utvike til PS3. Så, faktisk er det vel lettere for de å utvikle til PC og 360 siden de er mye mer vandt med oppsettet der.

 

Tror jeg kommer til å vite hvordan Rainbow 6 fansen følte når vegas kom ut etter å ha prøvd Fallout 3. Det er ikke nødvendigvis ett dårlig spill, men fallout blir det aldri. Tror ikke det er stor nok kunde gruppe for den slags spill lengre.

Lenke til kommentar
Morrowind kom også ut på Xbox så Oblivion var ikke det første Elder Scrolls spillet på konsoll. Men Oblivion var nok det første spillet i serien hvor det var stor fokus på konsoller under utviklingen.

 

Både og. Ja, Morrowind kom til xbox, men det ble utviklet til både PC og konsoll, ikke "kun" til konsoll som Oblivion. Dessuten kom Tribunal og Bloodmoon opprinnelig kun til PC, før de ble gitt ut i Game Of The Year Edition til xboxen. ;)

 

Men uansett, poenget var at Oblivion fokuserte alt for mye på konsoll. En PC har tastatur og mus, en konsoll har kun en gamepad. Kort sagt betyr det at en konsoll-versjon må ta en rekke "snarveier" for å kunne ha et variert gameplay, mens PC-versjonen kan gjøre alt direkte. Det er lenge siden jeg spilte Oblivion, men ta et tilfeldig spill med magi som eksempel. På konsoll holder man inne "magi" knappen og bruker en spake for å bla seg frem til magien man vil bruke, før man trykker en annen knapp for å kaste den. På PC trykker man ganske enkelt knappen for magien og velger den og kaster den automatisk. På konsoll holder man inne en våpen knapp og blar seg frem til rett våpen. På PC trykker man en enkelt knapp og får med en gang våpenet man vil ha. Det høres banalt ut når man sier det slikt, men det gjør at man kan velge alt mye raskere på PC versjonen og kan utnytte det.

 

Det er på samme måte med FPS-spill. På konsoll har man kun to spaker, så man må tenke på det når man lager levels og fiender. Dere tror nok Halo og slike spill fungerer helt fint, men tenk på plasseringen til fiendene. Hvor ofte ser dere fiender over og under dere samtidig? Selv med auto-aim vil det bli svært vanskelig å sloss mot slike. På PC har man mus og tastatur, så man kan virkelig utnytte hastigheten og presisjonen dens og ha fiender bokstaveligtalt overalt hele tiden uten å gjøre det for kaotisk eller vanskelig. Tenk litt på det neste gang dere prøver et FPS på konsoll. :)

Lenke til kommentar

Sitte å spille et rpg spill på Suseboksen360? Nahhh....da får det heller være med ekstra innholdet så får jeg ivertfall spilt det på en maskin som ikke høres ut som en Kenwood Stavmikser.

 

Spille på pc er uaktuelt for min del, selv med highend hardware velger jeg konsoll. Hvem i huleste vil sitte å rottne forand en liten 20"...

Lenke til kommentar

Hadde planlagt og kjøpe det på PS3'en, fordi jeg har mye bedre lyd koblet til der, og spillene pleier å være mere stabil der.

 

Uheldigvis må jeg vurdere PC-versjonen nå, og se om PS3-versjonen er krøplingversjon, eller om det er skikklig innhold som mangler.

Håper de forklarer om dette er 'horse-armour lignende innhold' dette er snakk om, og ikke lignende som 'Knights of the nine-pakken' som fikk mye skryt, slik at det er verdt å tenke på.

 

PC-versjonen bør vel egentlig falle endel i pris, før nedlastbart innhold blir tilgjengelig uansett. :-/

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Er jeg den eneste som synes det er en utpreget dårlig nyhet at de i det hele tatt kommer til å ha nedlastbart innhold? Slik som de gjorde det med Morrowind var det veldig bra, små, gratis pakker som ikke la til noen enorme forandringer, men som stort sett fungerte som litt ekstra fluff. Største var vel Siege at Firemoth, som var omtrent som en gratis mini-expansion.

 

I Oblivion skulle de plutselig ha deg til å betale for ting som skulle ha vært med i spillet til å begynne med.

 

Jeg regner med at det nedlastbare innholdet i Fallout 3 vil fortsette trenden, slik at man ikke kan fullføre spillet uten å betale en ekstra 10-20 dollar. :)

Lenke til kommentar

Quote:

Spille på pc er uaktuelt for min del, selv med highend hardware velger jeg konsoll. Hvem i huleste vil sitte å rottne forand en liten 20"...

 

Hva er det med folk som ikke skjønner at man kan koble til "hvem som helst" skjerm til pc'en... Jeg har koblet opp både surround anlegg og tv til pc'en og koser meg som bare det.

Lenke til kommentar
Quote:

Spille på pc er uaktuelt for min del, selv med highend hardware velger jeg konsoll. Hvem i huleste vil sitte å rottne forand en liten 20"...

 

Hva er det med folk som ikke skjønner at man kan koble til "hvem som helst" skjerm til pc'en... Jeg har koblet opp både surround anlegg og tv til pc'en og koser meg som bare det.

 

Joda sant så sant. Bare litt mindre praktiskt å ha i stua ;)

Lenke til kommentar
Quote:

Spille på pc er uaktuelt for min del, selv med highend hardware velger jeg konsoll. Hvem i huleste vil sitte å rottne forand en liten 20"...

 

Hva er det med folk som ikke skjønner at man kan koble til "hvem som helst" skjerm til pc'en... Jeg har koblet opp både surround anlegg og tv til pc'en og koser meg som bare det.

 

Joda sant så sant. Bare litt mindre praktiskt å ha i stua ;)

Kjøp deg en skikkelig multimedia PC til å ha i stua. Da får du en maskin som både ser penere ut en dagens konsoller og i tillegg er mye kraftigere.

Lenke til kommentar
Quote:

Spille på pc er uaktuelt for min del, selv med highend hardware velger jeg konsoll. Hvem i huleste vil sitte å rottne forand en liten 20"...

 

Hva er det med folk som ikke skjønner at man kan koble til "hvem som helst" skjerm til pc'en... Jeg har koblet opp både surround anlegg og tv til pc'en og koser meg som bare det.

 

Joda sant så sant. Bare litt mindre praktiskt å ha i stua ;)

Kjøp deg en skikkelig multimedia PC til å ha i stua. Da får du en maskin som både ser penere ut en dagens konsoller og i tillegg er mye kraftigere.

 

Og ikke minst stillere.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hvorfor spillet kommer på ps3 engang, hvorfor kunne de ikke kommet ut eksklusivt på xbox og pc, men men godt vi har fått noe eksklusivt da, slik at ps3 folket kan sitte der med skjegget i postkassa :)

Fanboys brennes på bål. Neste brenning er plannlagt den 13.08, ta med en fanboy eller to for grilling. Men fra spøk til revolver..jeg tror det nedlastbare innholdet kun er for veldig spesielt interiserte. La oss ta Oblivion fks, spillet i seg selv er gigantisk og sikkert 80% som blir ferdig med det har fått "nok". Men for dem hardcore fan av spillet så er selvf ekstra innholdet veldig fint.

 

Jeg ser det bare som melking av produktet for en liten gruppe hardcore fans. Resten vil nok ikke bry seg stort. Jeg personlig tror nok at Sony kommer til å ordne noe ekstra uansett...men om jeg vil ha det er en helt annen historie.

 

Quote:

Spille på pc er uaktuelt for min del, selv med highend hardware velger jeg konsoll. Hvem i huleste vil sitte å rottne forand en liten 20"...

 

Hva er det med folk som ikke skjønner at man kan koble til "hvem som helst" skjerm til pc'en... Jeg har koblet opp både surround anlegg og tv til pc'en og koser meg som bare det.

 

Joda sant så sant. Bare litt mindre praktiskt å ha i stua ;)

Kjøp deg en skikkelig multimedia PC til å ha i stua. Da får du en maskin som både ser penere ut en dagens konsoller og i tillegg er mye kraftigere.

 

Og ikke minst stillere.

 

AtW

Dere ga meg litt blod på tann nå...dette kommer ikke dama til å like. Mohaa!

Lenke til kommentar

DLC er no ikkje heile spelet heller...en liten bonus kanskje :p Kjem vel med på blu-rayen til ps3 etterkvert :thumbup: for det må no komme ettelleranna som får folk til å kunne velge ps3 i stedet for pc/xbox :innocent:

 

Skal seie meg enig i at mods er enklare til pc. Det meste er egentlig enkelt med pc, anna enn å dra den med seg overalt (veit det finst heftige bærbare som drar krevande spel, men dei kosta litt meir enn eg har budsjett til :tease: )

 

Diverse konsolleigera vil sikkert korrigere på ka som er best. Ditta er mi meining, andre har si meining ;)

 

...dei som syte over "puslete 20" skjerma til pc" kan tenke seg litt om...vi har kabla og overganga til sånt :w00t:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...