nagina Skrevet 28. juli 2008 Skrevet 28. juli 2008 Ganske lett å se at folk vil diskutere det samme om igjen siden de svarer i det hele tatt, tenk om Ultraman ikke hadde uttalt seg, hadde Hanzo aldri svart eller utdypet diskusjonen, tråden hadde dødt stille og rolig. Gjelder neste mann, liker du ikke å se syting så styr unna tråden her.
Tå. Skrevet 28. juli 2008 Skrevet 28. juli 2008 75% av aoc forumet er jo folk som syter.Hva skjer? Skulle vel vært mulig å samlet slikt i en eller to topics. Forferdelig kjedelig for oss som vil lese om aoc når annenhver post er klaging. Leste i en post som var litt bra, plutselig kommer det noen og kaster drit og da var den tråden ødelagt til en sytetråd. Skjerpings please. Vet det er mange som ikke liker spillet, men dere må da ha annet å gjøre. Seriøt! Ja jeg vet at det er et forum hvor ting skal diskuteres. Men er dere sånn i hverdagen også? At uansett hva som diskuteres ved frokostbordet, på skolen, jobben osv. Så må dere vri diskusjonen over til syting over ting dere ikke liker. Har ikke du annet å gjøre en å syte over folk som syter? Har du ikke annet å gjøre enn å spille et av de dårligste MMO spillene på markedet? Har ikke du noe annet å gjøre enn å lese skryteposter? For å være helt ærlig så er det såkalte "fanbois" som syter mest på denne delen av forumet. 1 av 2 poster er jo noe ala "Har du ikke no bedre å gjøre enn å kritisere spillet jeg elsker over alt på jord". At folk klager over AoC er en helt normal reaksjon på et overhypet produkt som har feilet. At folk fremdeles spiller denne søppla er ganske uforståelig når det finnes mange gode alternativer på markedet. Eller finnes det kanskje noen områder hvor AoC overgår konkurentene? Det eneste må vel bli grafikk, men eyecandy holder ikke på kundene. Ellers suger spillet på alle nivå: 1. Crafting: Værste jeg har sett. 2. End game: Ikke eksisterende i forhold til konkurentene og sykt enkelt. 3. Level grind: For kort og kjedlig 4. Items: De har prøvd å lage ett "non item centric" spill, samtidig som de har gjort end game progression "item centric". Snakk om epic fail! 5. Community: Det er bare å lese noen av postene i denne tråden og opplevde den umodne holdningen til mange spillere ingame. På dette området overgår AoC til og med WoW. 6. PvP: Var en latterbombe i sin tid. Men nå har de jo hvisnok introdusert PvP gear(les: non item centric spill med fokus på items) 7. Combat systemet: Her blir det jo smak og behag, men MANGE hater det. Spillet er kort og godt uvirkelig dårlig laget og man kan begynne å undres på hva som har foregått opp i hodene til de i FC når de lager et spill hvor "death" var dan raskeste måten å reise på. Etter Wotlk og Warhammer så går vel AoC inn i historiebøkene som en av de største fiaskoene innenfor sjangeren. Ihverfall om man tar budsjett og markedsføring inn i bildet, det er vel få MMO spill som har hatt lignende markedsføring som AoC, noe som trolig forklarer den store kundemassen ved launch.
gamer73 Skrevet 28. juli 2008 Skrevet 28. juli 2008 (endret) Når får vi vite hvor mange subscribers AoC fremdeles har? Endret 28. juli 2008 av gamer73
Tå. Skrevet 28. juli 2008 Skrevet 28. juli 2008 Når får vi vite hvor mange subscribers AoC fremdeles har? Har hørt rykter om 15 august.
blackbrrd Skrevet 28. juli 2008 Skrevet 28. juli 2008 Enig der, ingenting gir deg hår på kassen som å sitter med colaen og chipsen til kjeften mens man presser 7,7,7,7. Dette får det til å høre ut som du ikke har prøvd noe annet enn spellcastere i AoC, hvis du har prøvd spillet i det hele tatt. Melee combo-systemet fungerer faktisk svært bra for å variere kampene. Du kan jo prøve å spille en Bear Shaman og se om du fortsatt føler at spillet er så enkelt som du vil ha det til...
Hanzo Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Skrevet 28. juli 2008 Enig der, ingenting gir deg hår på kassen som å sitter med colaen og chipsen til kjeften mens man presser 7,7,7,7. Dette får det til å høre ut som du ikke har prøvd noe annet enn spellcastere i AoC, hvis du har prøvd spillet i det hele tatt. Melee combo-systemet fungerer faktisk svært bra for å variere kampene. Du kan jo prøve å spille en Bear Shaman og se om du fortsatt føler at spillet er så enkelt som du vil ha det til... Yes, har prøvd conqurer, bearshaman, ranger, Herald og Demonologist. Nå var det Demonologist jeg ville være, og da hjelper det minimalt om andre klasser har mer varierende oppsett. Jevn over er jeg sykt skuffet over hvor dårlig kmapinterfacet er, isolert set det jeg har vært mest skuffet over.
Kaarekork Skrevet 28. juli 2008 Skrevet 28. juli 2008 Etter å ha lest alle postene om dette temaet har jeg nå snudd totalt. Conan er det verste spillet i verden, verre enn E.T til Atari, verre enn Plumbers dont wear ties til PC, verre enn alt! Alle som spiller det er idioter som ikke vet bedre, ALT i spillet er jo dårlig. Det er nesten uvirkelig hvor dårlig jobb failcom har gjort, og de ler hele veien til banken. Snakk om vits du!! Det er viktig at dere som fremdeles spiller det gudsjammerlig kjedelige spillet snart forstår feilen dere gjør, og canceller! Fra nå av, skal jeg vie mitt liv til å bruke tid på forums for å rakke ned på conan og de som spiller det, slik at jeg på den måten kan frelse sjeler som fremdeles befinner seg i fortapelsen som kalles AoC. Det er bare ett spørsmål om tid folkens! Og for hver sjel vi har frelset, blir det en ny rekrutt i forumkampen om conan. Hva? Tenker du kanskje at det finnes nok tråder i diverse fora av folk som har tenkt å slutte? Neida, det blir aldri nok, så ikke gi dere. Bare pakk de samme argumentene inn på en ny måte, eller om nødvendig bruk teskjemetoden. Det er dømt til å lykkes bare vi poster det ofte nok. Ty gjerne til usannheter, har noe blitt fikset i en patch nylig? bah lat som det ikke har blitt gjort. Hva? Har du heller lyst til å spille noe annet og legge conan bak deg? Tullball, kampen kan ikke vinnes uten din hjelp, og du hjelper best ved å spre det "glade" budskap. Desertører blir ikke sett nådig på. Til slutt er vi så mange at det øredøvende budskapet trenger igjennom, og folk slutter å spille conan, da blir vi endelig happy!! Nirvana!! Da går vi igang med neste spill, tipper det blir Warhammer. Det skal få kjørt seg. Tipper det er forum vi kan begynne på allerede nå. Gjør først narr av grafikken og si det ser ut som wow 2.0. og ta det derfra! Vi er jo allerede varme i trøya fra conan.
blackbrrd Skrevet 28. juli 2008 Skrevet 28. juli 2008 Enig der, ingenting gir deg hår på kassen som å sitter med colaen og chipsen til kjeften mens man presser 7,7,7,7. Dette får det til å høre ut som du ikke har prøvd noe annet enn spellcastere i AoC, hvis du har prøvd spillet i det hele tatt. Melee combo-systemet fungerer faktisk svært bra for å variere kampene. Du kan jo prøve å spille en Bear Shaman og se om du fortsatt føler at spillet er så enkelt som du vil ha det til... Yes, har prøvd conqurer, bearshaman, ranger, Herald og Demonologist. Nå var det Demonologist jeg ville være, og da hjelper det minimalt om andre klasser har mer varierende oppsett. Jevn over er jeg sykt skuffet over hvor dårlig kmapinterfacet er, isolert set det jeg har vært mest skuffet over. Ja, jeg har prøvd volvo, ford og mercedes. Nå var det lada jeg ville kjøre, og da hjelper det minimalt om andre biler passer meg bedre. Jevnt over er jeg sykt skuffet over hvor dårlig kjøreegenskapene er.
Tå. Skrevet 28. juli 2008 Skrevet 28. juli 2008 Ja, jeg har prøvd volvo, ford og mercedes. Nå var det lada jeg ville kjøre, og da hjelper det minimalt om andre biler passer meg bedre. Jevnt over er jeg sykt skuffet over hvor dårlig kjøreegenskapene er. Hvorfor skal caster classes gi en dårligere spillopplevelse enn melee klasses? Ikke at det er tilfelle da, og det blir jo litt smak og behag. Men om noen har lyst å spille caster så bør jo spilleren få en like god opplevelse som en som ønsker å spille melee.
blackbrrd Skrevet 28. juli 2008 Skrevet 28. juli 2008 Å spille en caster i AoC gir en annen opplevelse enn om du spiller en melee/hybridklasse. Hvis du ikke liker opplevelsen caster klassene gir deg er det vel bare å velge en annen klasse? Ser for meg at hvis du har en litt slack dag så passer det ypperlig å spille en caster i AoC, mens hvis du vil ha litt mer frenetisk kamp så velger du en melee/hybrid... Det er jo ikke som om du kun kan spille en character...
Bulletus Skrevet 28. juli 2008 Skrevet 28. juli 2008 Etter å ha lest alle postene om dette temaet har jeg nå snudd totalt. Conan er det verste spillet i verden, verre enn E.T til Atari, verre enn Plumbers dont wear ties til PC, verre enn alt! Alle som spiller det er idioter som ikke vet bedre, ALT i spillet er jo dårlig. Det er nesten uvirkelig hvor dårlig jobb failcom har gjort, og de ler hele veien til banken. Snakk om vits du!! Det er viktig at dere som fremdeles spiller det gudsjammerlig kjedelige spillet snart forstår feilen dere gjør, og canceller! Fra nå av, skal jeg vie mitt liv til å bruke tid på forums for å rakke ned på conan og de som spiller det, slik at jeg på den måten kan frelse sjeler som fremdeles befinner seg i fortapelsen som kalles AoC. Det er bare ett spørsmål om tid folkens! Og for hver sjel vi har frelset, blir det en ny rekrutt i forumkampen om conan. Hva? Tenker du kanskje at det finnes nok tråder i diverse fora av folk som har tenkt å slutte? Neida, det blir aldri nok, så ikke gi dere. Bare pakk de samme argumentene inn på en ny måte, eller om nødvendig bruk teskjemetoden. Det er dømt til å lykkes bare vi poster det ofte nok. Ty gjerne til usannheter, har noe blitt fikset i en patch nylig? bah lat som det ikke har blitt gjort. Hva? Har du heller lyst til å spille noe annet og legge conan bak deg? Tullball, kampen kan ikke vinnes uten din hjelp, og du hjelper best ved å spre det "glade" budskap. Desertører blir ikke sett nådig på. Til slutt er vi så mange at det øredøvende budskapet trenger igjennom, og folk slutter å spille conan, da blir vi endelig happy!! Nirvana!! Da går vi igang med neste spill, tipper det blir Warhammer. Det skal få kjørt seg. Tipper det er forum vi kan begynne på allerede nå. Gjør først narr av grafikken og si det ser ut som wow 2.0. og ta det derfra! Vi er jo allerede varme i trøya fra conan. Endel av disse her på forumet er sikkert gamle kjerringer , du vet hordan dem klager på alt fra feil størrelse på smørpakker til prisen på kefir .
s1gnal Skrevet 28. juli 2008 Skrevet 28. juli 2008 Laget en WoW trail konto i går. Startet en Undead Priest. Levlet den til lvl 10, og nå i dag kjenner jeg lysten til å fortsette å spille WoW. Det er noe Blizzard har truffet i hjertet mitt, som ikke jeg kjenner etter en AoC session. Nå skal jeg bare nyyyyte WoW maksimalt. Ta meg den tiden jeg trenger, leke meg i flotte dungeons. :-)
Hr. Jenssen Skrevet 28. juli 2008 Skrevet 28. juli 2008 Hanzo, nå lader du mitt innlegg den veien du vil ha det. Du ser ting som ikke er der. Om du ikke liker spillet får du rett og slett bare, som flere andre har påpekt, slutte å spille, og gå tilbake til det du spilte før. Får jeg ikke lov å poste på forumet her, av deg da? Fingeren i jorden kompis, jeg lufter min mening og erfaring med AOC, og det er tydelig at det er PLENTY med folk som har behov for å diskutere dette, nå senest degselv. Jeg har ikke sagt det. Jeg har faktisk ALDRI sagt at du ikke skal få lov til å si det du mener. Jeg sier bare at det å sutre, fremfor å komme med noe konstruktivt, ikke hjelper noe som helst. Jeg snakker ikke til deg, men folk generelt. Noen problemer kan tweakes vekk (memory leak problemet, for eksempel), men stort sett er problemene av den typen at man enten må vente på ny patch eller legge spillet fra seg. Poenget da er at det ikke nytter å sutre. Man kommer ingen vei med det, annet enn å spamme for folk som vil diskutere spillet på en litt mer ordentlig måte (nei, jeg mener ikke at folk skal sitte og være enige om hvor genialt Conan er, osv osv). Derfor sier jeg det som et tips: Liker du ikke spillet, så legg det fra deg! Det er ikke verre enn det. Jeg hygger meg med AoC. Det har en del frustrasjonsmomenter og barnesykdommer... men ærlig talt, forventet noen at et norsk spillselskap skulle kunne lage et så ambisiøst MMO helt ferdig til utgivelsesdatoen? Er noen av dere egentlig klare over hvor mye penger noe slikt vil kreve? Så, siden dette er et norsk produkt bør vi leve med at det er dårlig? Latterlig holding... Det var vanskelig å forstå hva jeg mente? Javel, så får jeg prøve å utdype. Jeg har aldri sagt at vi "bør leve med at det er dårlig". Men det er rett og slett et faktum at med mindre penger og et lite spillselskap med mer uerfarne mennesker blir ikke resultatet det samme som om f.eks. Blizzard skulle lage det. Denne tankegangen kunne ha hjulpet de mest blinde av dere, slik at dere kunne forvente dere noe mer realistisk av Conan. Nå har visstnok FunCom sin del av skylden, da de har hypet opp spillet ganske kraftig. Jeg sier ikke at anmeldere skal "go easy" med spillet - men det går faktisk an å forvente at spillet kanskje ikke er helt ferdig innen lanseringen. I dette tilfellet var det langt fra ferdig - men fortsatt et fullt spillbart spill. Hundrevis av hardware-kombinasjoner og hysterisk mye tweaking må til. Blizzard, et av verdens største spillselskap klarte ikke å få sitt spill helt ferdig til launch, så å forvente at lille FunCom skulle gjøre det bedre, er som å tro på Nissen. Sikker derfor de usatte relesedatoen fremover og fremover i to år? Deres egne ord var jo for at vi skulle slippe pathcer, alt skulle være perfekt fra dag 1. Vis meg det sitatet hvor FunCom, ord for ord, sier at de har utsatt spillet for at det skulle være perfekt fra dag 1. Kanskje de utsatte slippdatoen så lenge de kunne? Kanskje de prøvde så godt de kunne? Kanskje utgiveren - som faktisk er den viktigste grunnen til at mange spill blir sluppet for tidlig - kan ta en god del av skylden? Faktum er at et slikt spill ALDRI er ferdig til slippdatoen. Det er et massivt, fritt spill hvor ting kan gjøres i forskjellige rekkefølger, mange folk er inne samtidig, og alle har sin variant av PC'en. Det er klart at det da oppstår problemer. Blizzard's kjernebarn ble heller ikke ferdig til da det ble sluppet, dog de gjorde en bedre jobb - rett og slett fordi de er Blizzard, med flere ansatte, mer erfaring... og mer penger. Derimot skal FunCom få skryt for hvor effektive de er til å løse påpekte problemer. I så og si hver patch har de fikset det ene problemet jeg har akkurat da. Den kommentaren blir jo så idylisk og latterlig at det blir, tja, latterlig? Det ene problemet jeg har akkurat da? Vær så snill, slå opp ordet JEG i en ordbok. Jeg snakket om det ene problemet JEG hadde akkurat da. Kanskje du ikke forstå det, men hele det avsnittet du siterte der var subjektivt ment. Jeg har faktisk hatt veldig få problemer med Conan. Jeg husker ett, som var en jente jeg skulle redde ved en fjellside. Det oppdraget var bugget - man fant rett og slett ikke jenta - så jeg gjorde noen andre oppdrag i stedet, og i neste patch ble problemet fikset. Age of Conan er et bra spill med masse potensiale. Det må bare få litt mer tid før det blir "perfekt". Om du ikke liker det, får du rett og slett bare legge det ifra deg. Det er ikke verre enn det. Og der har jeg gjort, parallelt med at jeg postet dette. Nå er jo det tydelig politisk ukorrekt, og tydelig mener folk at slik skal man holde for seg selv, har ingenting i et offentlig forum å gjøre. Snakket nedsettende og forklare hvorfor man sier opp kontoen, nei og nei slik gjør man da ikke! AOC har potensial, men jeg er redd de alt har skutt seg i begge beina og irritert en alt for stor kundemasse slik ting står nå. Jeg tror AOC vil forbli et produkt for en svært liten nisje sammenlignet med f.eks WoW. AOC har skuffet den jevne spiller, og jeg tror svært få av de som nå har trukker seg ut ønsker å returnere med det første dessverre. De fikk sykt mye hjelp av media, spesielt her i norge, men dessverre tror jeg de manglet på tilbakemelding fra spillere. AoC var aldri ment for noe så stort som WoW. Med all den volden, combat-systemet og grafikken vil en god mengde av WoW-spillerne ALDRI like AoC likevel. Det var FunCom klare over. Igjen, om man ikke liker spillet, er det ikke verre enn at man slår det av og lar det ligge. Det er synd at AoC ikke var det mange forventet, men slik er det nå. FunCom får inn nye bug-reports hele tiden, så spillet blir faktisk forbedret hver uke (av og til kommer de også med patcher innimellom). Det er tydelig at det lille norske studioet jobbert hardt, for i hver patch fikses det på problemer, og legges til nye ting. Jeg ser frem til hver patch som kommer. Det er litt spennende, rett og slett. Spesielt nå, når de skal legge til så mye nytt. Men det er nå bare min mening.
s1gnal Skrevet 28. juli 2008 Skrevet 28. juli 2008 Jeg har ikke sagt det. Jeg har faktisk ALDRI sagt at du ikke skal få lov til å si det du mener. Jeg sier bare at det å sutre, fremfor å komme med noe konstruktivt, ikke hjelper noe som helst. Jeg snakker ikke til deg, men folk generelt. Noen problemer kan tweakes vekk (memory leak problemet, for eksempel), men stort sett er problemene av den typen at man enten må vente på ny patch eller legge spillet fra seg. Poenget da er at det ikke nytter å sutre. Man kommer ingen vei med det, annet enn å spamme for folk som vil diskutere spillet på en litt mer ordentlig måte (nei, jeg mener ikke at folk skal sitte og være enige om hvor genialt Conan er, osv osv). Derfor sier jeg det som et tips: Liker du ikke spillet, så legg det fra deg! Det er ikke verre enn det. Tingen er at å komme med noe konstruktivt ikke hjelper i virkligheten. Men hvem som helst med litt MMO erfaring skjønner hva som må bedres i AoC. Tok meg noen dager AoC spilling, for å konstantere det jeg allerede så i videoer + bugs jeg oppdaget underveis. Det er på ingen måte sutring å si hvordan spilleopplevelsen er. Det var vanskelig å forstå hva jeg mente? Javel, så får jeg prøve å utdype. Jeg har aldri sagt at vi "bør leve med at det er dårlig". Men det er rett og slett et faktum at med mindre penger og et lite spillselskap med mer uerfarne mennesker blir ikke resultatet det samme som om f.eks. Blizzard skulle lage det. Denne tankegangen kunne ha hjulpet de mest blinde av dere, slik at dere kunne forvente dere noe mer realistisk av Conan. Nå har visstnok FunCom sin del av skylden, da de har hypet opp spillet ganske kraftig.Jeg sier ikke at anmeldere skal "go easy" med spillet - men det går faktisk an å forvente at spillet kanskje ikke er helt ferdig innen lanseringen. I dette tilfellet var det langt fra ferdig - men fortsatt et fullt spillbart spill. Det at små spilleselskap ikke kan levere like bra eller bedre produkt enn Blizzard, er et konsept som mange tror på. Kanskje derfor det blir slik også, fordi mange måler kreativitet og spill forståelse med penger. Jeg har sett små spill selskaper lage sykt bra spill med mindre midler. Faktum er at et slikt spill ALDRI er ferdig til slippdatoen. Det er et massivt, fritt spill hvor ting kan gjøres i forskjellige rekkefølger, mange folk er inne samtidig, og alle har sin variant av PC'en. Det er klart at det da oppstår problemer. Blizzard's kjernebarn ble heller ikke ferdig til da det ble sluppet, dog de gjorde en bedre jobb - rett og slett fordi de er Blizzard, med flere ansatte, mer erfaring... og mer penger. Aldri ferding til slippdatoen? Enda en konsept. Det er slik som gjør folk dumme nok til å ikke se bugs før dem slepper ut spill. Ingen i selskapet vil ta ansvar, og det dekkes over med at "det er greit med noen bugs i starten". Bugs er ikke hovedsaklig hvor problemet til AoC ligger, men hvordan det ble utviklet, hva som ble lagt vekt på under utvikligen. Mye av grunnsteinene i AoC (de som ikke kan foradres i stor grad på nåværende tidspunkt) ble bygget uten stor innsikt og forståelse. AoC var aldri ment for noe så stort som WoW. Med all den volden, combat-systemet og grafikken vil en god mengde av WoW-spillerne ALDRI like AoC likevel. Det var FunCom klare over. Igjen, om man ikke liker spillet, er det ikke verre enn at man slår det av og lar det ligge. Det er synd at AoC ikke var det mange forventet, men slik er det nå. FunCom får inn nye bug-reports hele tiden, så spillet blir faktisk forbedret hver uke (av og til kommer de også med patcher innimellom). Det er tydelig at det lille norske studioet jobbert hardt, for i hver patch fikses det på problemer, og legges til nye ting. Jeg ser frem til hver patch som kommer. Det er litt spennende, rett og slett. Spesielt nå, når de skal legge til så mye nytt. Men det er nå bare min mening. Det er sant at AoC ikke var for å vinne alle MMO fans, men det er sykt om Funcom prøver å gjemme seg bak der i etterkant av alle feilene som ble gjort. Uansett så ønsker jeg folk som nyter AoC og den lave spiller basen lykke til videre. Dere liker det jo så godt at det spiller liten rolle om det er 100 eller 100000 spillere.
Hr. Jenssen Skrevet 28. juli 2008 Skrevet 28. juli 2008 Det var jeg som sa alt det der, ikke Hanzo. Kan du vennligst nevne de utrolig gode, ferdiggjorte spillene, sluppet av bittesmå spillselskap med minimal finansiering, som du har spilt? Jeg håper virkelig du nevner et MMO nå, i og med det er MMO-spill vi prater om. Det relativt nye fenomenet med å godta bugs, er ikke noe jeg nødvendigvis står for. Men denne trenden er her for å bli, og det er ikke mye vi kan gjøre med det. Det var enklere å lage spill helt ferdig før, da det ikke fantes like mange aktører som lagde alle mulige avanserte PC-komponenter, og spillene var så simple at de ikke engang kvalifiserer som et mini-game inni et vanlig spill i dag. Det er høyst vanskelig å få et spill helt ferdig til slippdatoen. Spesielt et slikt spill, som er så stort og fritt. Selv Half-Life 2, et 110% lineært spill med flinke, rike Valve bak, ble ikke ferdig - etter flere utsettelser! Derfor sier jeg det bare; at folk forventet at AoC skulle være så veldig ferdig... Det blir nesten bare feil, rett og slett. Du prater ikke om bugs - men mange andre her i tråden gjorde det. Det er gjerne de jeg snakket til.
Leoron Skrevet 28. juli 2008 Skrevet 28. juli 2008 75% av aoc forumet er jo folk som syter.Hva skjer? Skulle vel vært mulig å samlet slikt i en eller to topics. Forferdelig kjedelig for oss som vil lese om aoc når annenhver post er klaging. Leste i en post som var litt bra, plutselig kommer det noen og kaster drit og da var den tråden ødelagt til en sytetråd. Skjerpings please. Vet det er mange som ikke liker spillet, men dere må da ha annet å gjøre. Seriøt! Ja jeg vet at det er et forum hvor ting skal diskuteres. Men er dere sånn i hverdagen også? At uansett hva som diskuteres ved frokostbordet, på skolen, jobben osv. Så må dere vri diskusjonen over til syting over ting dere ikke liker. Har ikke du annet å gjøre en å syte over folk som syter? Har du ikke annet å gjøre enn å spille et av de dårligste MMO spillene på markedet? Har ikke du noe annet å gjøre enn å lese skryteposter? For å være helt ærlig så er det såkalte "fanbois" som syter mest på denne delen av forumet. 1 av 2 poster er jo noe ala "Har du ikke no bedre å gjøre enn å kritisere spillet jeg elsker over alt på jord". At folk klager over AoC er en helt normal reaksjon på et overhypet produkt som har feilet. At folk fremdeles spiller denne søppla er ganske uforståelig når det finnes mange gode alternativer på markedet. Eller finnes det kanskje noen områder hvor AoC overgår konkurentene? Det eneste må vel bli grafikk, men eyecandy holder ikke på kundene. Ellers suger spillet på alle nivå: 1. Crafting: Værste jeg har sett. 2. End game: Ikke eksisterende i forhold til konkurentene og sykt enkelt. 3. Level grind: For kort og kjedlig 4. Items: De har prøvd å lage ett "non item centric" spill, samtidig som de har gjort end game progression "item centric". Snakk om epic fail! 5. Community: Det er bare å lese noen av postene i denne tråden og opplevde den umodne holdningen til mange spillere ingame. På dette området overgår AoC til og med WoW. 6. PvP: Var en latterbombe i sin tid. Men nå har de jo hvisnok introdusert PvP gear(les: non item centric spill med fokus på items) 7. Combat systemet: Her blir det jo smak og behag, men MANGE hater det. Spillet er kort og godt uvirkelig dårlig laget og man kan begynne å undres på hva som har foregått opp i hodene til de i FC når de lager et spill hvor "death" var dan raskeste måten å reise på. Etter Wotlk og Warhammer så går vel AoC inn i historiebøkene som en av de største fiaskoene innenfor sjangeren. Ihverfall om man tar budsjett og markedsføring inn i bildet, det er vel få MMO spill som har hatt lignende markedsføring som AoC, noe som trolig forklarer den store kundemassen ved launch. Spiller ikke aoc mer siden jeg ikke liker det slik det er i dag. Jeg finner mer glede i å fortsette i spill jeg spilte før aoc. Helt enig med at det var veldig overhypet. Noe som gjorde at jeg fortet meg å bestille collectors ed. handle meg ny maskin som skulle dra hele driten på max. Desverre så klarte jeg ikke komme lengre enn til lvl 46 på en pom og 45 på en ranger. Spillet kjedet meg rett og slett. Men, jeg har ikke kanselert konoten min. Jeg håper fremdeles at funcom klarer å forbedre aoc til det jeg hadde håpet det skulle bli. Derfor er jeg inne i ny og ne og leser litt på forums. Og derfor skrev jeg den forrige posten min om at nesten alt jeg leser er syting over folk som ikke liker aoc. Ser ikke vitsen med å henge å syte over et spill man ikke liker/spiller.
Bruktbilen Skrevet 28. juli 2008 Skrevet 28. juli 2008 Tingen er at å komme med noe konstruktivt ikke hjelper i virkligheten. Men hvem som helst med litt MMO erfaring skjønner hva som må bedres i AoC. Tok meg noen dager AoC spilling, for å konstantere det jeg allerede så i videoer + bugs jeg oppdaget underveis. Det er på ingen måte sutring å si hvordan spilleopplevelsen er. Selvsagt fungerer det å komme med konstruktiv kritikk, men utviklerene må også være villig til å høre på dette. Derimot hvis spillerene syter om at spillet suger så vet ikke utviklerene hva de skal gjøre med spillet for å forbedre det. Greit nok å fortelle om hvordan du syntes spillet var, men det er fremdeles ingen vits for hver fyr som slutter å lage en egen tråd der de deler dette. Det er en egen tråd på forumet for en slik diskusjon, litt orden er greit å ha på forumet. Jeg har sett små spill selskaper lage sykt bra spill med mindre midler. Jeg har også sett små selskaper lage spill som kunne blitt ekstremt bra hvis de hadde hatt midler/tid, HGL er et eksempel, det at Blizzard ikke trenger å bekymre seg om noen datoer for spill de lager har veldig mye å si for kvaliteten. Aldri ferding til slippdatoen? Enda en konsept. Det er slik som gjør folk dumme nok til å ikke se bugs før dem slepper ut spill. Ingen i selskapet vil ta ansvar, og det dekkes over med at "det er greit med noen bugs i starten". Dette er et stort problem blant utviklerene, man skal ikke akseptere at særlig MMORPG blir sluppet ut når det ikke er godt nok. Mythic er en av de som faktisk vil ha et bra spill, så de tar sjangsen ved å kutte innhold ved release for å forbedre det, enn å gi halvferdig innhold til spillerene. De gav også denne varselen lenge før spillet kommer, slik at spillerene ikke skal bli lurt, selv om Mythic kunne tjent godt med penger ved å vente til siste øyeblikk før de gir slik informasjon. Dette er flott og håper flere enn blir å gjøre dette i framtiden.
Knugo Skrevet 28. juli 2008 Skrevet 28. juli 2008 Sikker derfor de usatte relesedatoen fremover og fremover i to år? Deres egne ord var jo for at vi skulle slippe pathcer, alt skulle være perfekt fra dag 1. Prøv å backe opp dine påstander bittelitt før du går ut på dypt vann... Jeg skjønner godt at du ble skuffet når du gikk inn i AoC og forventet et prikkfritt spill... Her har jeg plukket ut punkter til deg som Funcom annonserte i en børsmelding før launch: Funcom has, in the opinion of Management, preparedwell for the launch. However, most MMO’s on the PC platform have experienced technical issues of various severities during launch. The investor community should therefore be prepared that Age of Conan may also experience technical issues during the launch. The performance of the game before, during and after the launch is also dependent on the quality and the performance of key partners in the areas of hosting, billing, bandwidth, technology and distribution. The Company’s most important partners/suppliers are IPsoft, SCi Entertainment/Eidos, Cisco, Dell and GlobalCollect. Key risks at launch will be technical issues related to network and servers and to client performance such as stability and frame rate for different hardware configurations. Internal surveys indicate that a large proportion of the players who have tested the game would like to buy it. However, the beta tester segment may not necessarily be representative of the MMO gamer segment. Nevertheless, the Company interprets the survey feedback as positive. In mid April Funcom passed the planned Age of Conan Gold master milestone and the game's gold DVDs have been delivered for box production. At launch an online update will be available for downloading where additional bug-fixes and some additional content will be included. Key risks in the launch period: A key risk is potential technical issues related to network and servers and to client performance such as stability. Server stability has been satisfactory, but there is risk when servers are subject to unprecedented load during launch. Client stability is continuously improving, but there is always risk that the newest code versions may reduce stability. The performance of the game varies between high end configurations and low end configurations, and performance issues may impact subscriber uptake. Key risks in the period after the launch: Post launch, the quality of gameplay, and thereby the longevity of the average subscription is a key risk. The Company acknowledges that there is high uncertainty in future subscriber level and revenue projections. Positive pre-order numbers and anticipation levels may not necessarily lead to high subs numbers. After the launch: Funcom will continue online updates with content updates and technical fixes. The ability of the Company to quickly address potential technical issues is also a risk after the launch period.
Hanzo Skrevet 28. juli 2008 Forfatter Skrevet 28. juli 2008 Prøv å backe opp dine påstander bittelitt før du går ut på dypt vann... Jeg skjønner godt at du ble skuffet når du gikk inn i AoC og forventet et prikkfritt spill... Her har jeg plukket ut punkter til deg som Funcom annonserte i en børsmelding før launch: Og ikke en dritt av det du posta der omhandler utsettelsene og hvorfor det ble usatt gang etter gang. Det er en børsmelding før release som primært omhandler hvordan det tekniske rundt release skulle fungere, vil serveren klare lasten, ville alle få patcha og startet opp, hvordan vil det fungere med tusen mennesker i Tortage etc. Jeg har dessverre lite å henvise til seg her, kun det jeg selv fikk servert gjennom media og denslags. Når det er sagt synes jeg ikke det har vært plagsomt mye pugs og denslags, og det er igrunen det som jeg synes er mest tragisk. En bugga quets er det let å ordne opp i, men jeg synes at helle hjørnesteinen som AOC baserer seg på er feil. For kjedeligt, for lite originalt, dårligere løsninger er jeg er vandt til fra andre spill, dårligere loot med idiotiske stats og verre grafik. Det er mye jeg kan nevne, men da sutrer jeg vist og er mest opptatt av prisen på Kefir... Men ja, jeg er meget meget skuffet, virkelig lei meg for at AOC ikke ble mer en det ble. Vi var en hel gjeng som starta opp sammen, arbeidskolleger, gamle guildvenner fra andre MMO'er, kompiser og i det hele tatt. Alle sammen for vi ut og skaffet oss CE edition, ble enige om en server og gikk inn og reserverte en drøss med navn. Så dukket små skuffelser opp, de første ramlet av lasset rundt lv9, de orka ikke mer. Ingen guild ble det, for da måtte vi være level tyve. Grupper var et helvete da vi ikke kunne se hverandre på kartet, så det ble en masse jobb med å prøve å holde seg samla. Noen ble hekta og spilte en god del, deribland megselv. Men flere og flere ramla av. Jeg brukte mye tid på å vinne dem tilbake, men merket selv også at det ble vanskeligere og vanskeligere å logge seg på etter lv20. Etter bare noen uker var det primært meg igjen, joina en annen guild, men det var så mye skriking etter gulldonasjoner for å kjøpe ting og tang til byen at jeg ga kjapt opp der også (1G donasjon pr. dag på lv40...). Jeg ble mer og mer forbanna over å havne i andre instances som andre når jeg gruppa med dem, og måtte zone inn og ut. Virra rundt i tyve minutt for å finne veien opp et fjell, ramle ned i et hull for å så måtte bruke denne Path of greie for å havne 30 minutt lett jogg fra der jeg var... Så ble kontoen stående ubrukt i 2 måneder før jeg nå endelig ga opp. AOC var desverre langt fra det produktet media og Funcom ville ha det til. Det var synd, men vi får nye sjangser i WAR og WOTLK Eller vil jeg takke Hr. Jensen for et av de beste innleggene i denne debaten så langt
Hr. Jenssen Skrevet 28. juli 2008 Skrevet 28. juli 2008 Det Knugo viste til var en melding som uttalte at det fantes store risikoer for at spillet ville få en del problemer til launch og etter, og at dette kunne påvirke spillerne, osv. ...Key risks in the period after the launch: Post launch, the quality of gameplay, and thereby the longevity of the average subscription is a key risk. The Company acknowledges that there is high uncertainty in future subscriber level and revenue projections. Positive pre-order numbers and anticipation levels may not necessarily lead to high subs numbers. After the launch: Funcom will continue online updates with content updates and technical fixes. The ability of the Company to quickly address potential technical issues is also a risk after the launch period. Det trenger ikke å stå noe om utsettelsene. Om du bare tenker litt etter, skjønner du kjapt at utsettelsene handlet om å få spillet så bra som mulig innen deadline. De fikk presset den litt, men jeg regner med at Eidos, som ikke akkurat er kjent for å la utviklere få utsette spillene sine, etter hvert sa noe à la "STOPP! Nå skal spillet ut!". Jeg sa forøvrig aldri at du sutrer. Det var ikke jeg som siterte deg først. Det var omvendt. Jeg henvendte meg derimot til en rekke andre folk som kom med "AoC sux!"-lignende kommentarer, som jeg har sett både her på forumet og utenom. Det er ikke særlig konstruktivt. Grupper var et helvete da vi ikke kunne se hverandre på kartet... Et godt eksempel på hva jeg prøver å si. Dette problemet har for lengst blitt fikset. Jeg kan se for meg at slike ting var frustrerende, men de fikser på disse problemene! Så derfor sier jeg det, la spillet ligge om du ikke liker det. Prøv å ta det opp senere, eller bare la være. Problemene blir fikset til sin tid, og nytt innhold kommer også. Ja, spillet fortjener en god del kritikk, hovedsaklig fordi FunCom lovet ut en del ting som ikke ble med til launch. PvP, for eksempel - masse som manglet der. Men det blir forbedret hele tiden. Ikke klag på at spillet ikke er noe som det heller aldri har sagt at det skal være. Ikke klag på at det er for forskjellig fra f.eks. WoW. At FunCom gjør ting på sin egen måte er ders valg, og så lenge de får det til å funke, ser ikke jeg problemet. Det var forøvrig en som nevnte at mange hater combat-systemet. Hva faen? At man ikke liker combat-systemet er en smakssak. Men den fungerer. Den fungerer bra, og om man ikke liker den, får man rett og slett gå tilbake til WoW's pek-og-klikk system, om man synes det er så uhyre morsomt. SLIKE ting synes jeg bare er klaging. Fordi ting som combat-systemet kommer ikke til å fikses på, da det ikke trenger å fikses på! Det er akkurat som det skal være.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå