Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kompis blitt doplanger, for en verden gitt


Gjest Guest_drone_*

Anbefalte innlegg

Kan dere spesifisere "dop"? Jeg kjenner mange som selger grønt/brunt uten å ødelegge så mange liv. Isåfall ødelegger de ansatte på Vinmonopolet fler. :)

 

Her er en til kilde angående bruk av "brun/grønn" dop og hvilket miljø det åpner:

http://www.aftenbladet.no/lokalt/article671864.ece

 

Haha for noen idioter "anmeld kompisen din"... hører dere ikke selv hvor jævla dumt det dere sier er?

Kompisen din er fremdeles kompisen din og om han dealer dop så er det faktisk ikke ditt problem, du kan jo velge selv om du vil være med han etter du fant ut av det.... Jeg hadde gitt faen :p

 

Spørsmålet er jo hvem som er mest kompis: De som virkelig bryr seg og ikke ønsker at han skal bli tapt inn i det miljøet, eller de som gir faen ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er dere helt hjernevasket eller tørr ingen å ta ansvar over livet sitt selv og legger all skyld på andre.

 

Folk ødelegger livet sitt selv, det er folk som vil ha rusmidler og det er derfor det er et marked for det. Og en ting som virker utrulig for mange, ikke alle ødelegger livet selv om man liker et alternativt rusmiddel. Og jeg tipper at så mange tror at ''narko'' er død og helvete og rusmidler som tar sjelen din. :)

 

Og kanskje en grunn til kompiser forandrer seg er nettopp pga man vet hva holdninger folk har til slike ting, mange sprøe folk i verden som ikke vet om det selv. :p

Lenke til kommentar
Å herregud, litt grass er da ikke så farlig. Kjenner flere som selger litt her og der, og da snakker jeg om folk med respektable jobber og utdannelser. weed er langt mer utbredt enn hva mange aner. Er heller ikke så farlig som man lærer om på skolen.

Respektable jobber, respektable utdannelser...men ikke respektable personer. De er fortsatt doplangere.

Lenke til kommentar

Om du er en ekte venn vil du overtale ham, eller prøve hvertfall, at det å være doplanger bare går ikke an. Det er rett og slett for gale.

 

Om jeg var deg hadde jeg seriøst sagt: "Dette er ikke bra for deg, fordi du kan bli tatt og dermed ødelegge livet ditt - eller du kan få dem som bruker dette dopet ditt til å skade seg selv eller andre. Vil du ha det på samvittigheten din? Så enten slutter du ASAP, eller så er èn telefonsamtale til politiet alt jeg trenger for å få en slutt på virksomheten din."

Endret av sportacus88
Lenke til kommentar
Kan dere spesifisere "dop"? Jeg kjenner mange som selger grønt/brunt uten å ødelegge så mange liv. Isåfall ødelegger de ansatte på Vinmonopolet fler. :)

 

Her er en til kilde angående bruk av "brun/grønn" dop og hvilket miljø det åpner:

<a href="http://www.aftenbladet.no/lokalt/article671864.ece" target="_blank">http://www.aftenbladet.no/lokalt/article671864.ece</a>

 

Spørsmålet er jo hvem som er mest kompis: De som virkelig bryr seg og ikke ønsker at han skal bli tapt inn i det miljøet, eller de som gir faen ?

 

Hvis du hadde lest en av de neste postene mine i tråden, ser du at jeg spør etter argumenter mot bruk av marihuana (merk; bruk, ikke misbruk), SETT BORT IFRA det faktum at det er kriminalisert, og dermed fører til kriminelle miljøer. Det er her det fiffige konseptet "legalisering" kommer inn i bildet.

 

Pluss, en artikkel i en lokalavis om to (ikke rare grunnlaget for noen vitenskapelig kilde) mennesker som påstår å ha fått livet sitt ødelagt av hasj tar jeg ikke som seriøs argumentasjon i det hele tatt.

 

Spørsmålet er jo hvem som er mest kompis: De som prøver å påtvinge venner sine egne skrudde moralkodekser som stammer fra flere år med hjernevasking, eller de som respekterer andres valg og meninger?

Lenke til kommentar

Vanskelig sak det der. Det jeg ville ha gjort om det faktisk var en kompis av meg som jeg brydde meg om var å holde god kontakt med han og få han ofte med på ting i deres egen vennegjeng. Det som er det farligste med slike ting er å dypt inne i de ulovlige miljøene. Det at han selger rusmidler eller eventuelt bruker dem selv er ikke spesielt ille i seg selv. Ville du droppet han som venn om han laget litt hjemmebrent 96% i kjelleren? Det telles også som narkotika og alkohol ødelegger mange fler liv enn hasj.

Lenke til kommentar

En eg voks opp med, begynte i det små med diverse lette stoffer som en kompis av han solgte. Han var eit geni i tegning, og kunne blitt noke stor der. No går han rundt uten sko om dagane, opprevne bukser og har ikkje klipt eller barbert seg på eit år nesten.

 

Alle som diskuterer om det er farlig eller ikkje. Det er grunner til at det er forbudt, det er grunner til at det er ulovlig. det er grunner til at så mange kjem på køyret ved å begynne med litt. folk er forskjellige, samme er avhengiheten. Følger du lova er du i det minste sikker.

Lenke til kommentar

Solefald: Mange som får livet sitt ødelagt på lovelig vis så nei, man er ikke sikker om man følger loven. Og ja, det er grunner til at det er ulovlig, men det betyr ikke at det er til det beste for folk. Jeg tror at de fleste som i dag har problemer med rusmidler ikke ville hatt de problemene om det hadde vært lovlig. Men det begir seg inn på en ganske annen diskusjon.

Lenke til kommentar

At noen du kjenner selger dop er da ikke noe problem. Hvis han begynner å be deg kjøre han rundt for å hente varepartier etc er saken en annen, da det kan føre til at du kan havne i situasjoner du helst ikke vil ha noe å gjøre med. Hvis du anmelder han er du en skikkelig kødd, og du skal ikke se bort ifra at han sender folk på deg. Snakk om backstabbing! Jeg ville bare fortsatt å være venner med ham, og ignorere at han har valgt feil yrke. Bare pass på at du ikke begynner å gjøre tjenester for ham. Min mening om dop og alkohol er at det er relativt ufarlig så sant det ikke kombineres med psykiske problemer. At dop er ulovlig når alkohol og sigg er lov er litt av et paradoks!

Det flest folk 'vet' om dop er basert på løyn og propaganda.

Veldig mange ulovflige stoffer er mindre avhengighetsskapende og skadelig enn alkohol og nikotin.

Og hvorfor i all verden er det helseadvarsler på røyk, men ikke på alkohol? Denne ruspolitikken blir jeg virkelig ikke klok på.

Lenke til kommentar
At noen du kjenner selger dop er da ikke noe problem. Hvis han begynner å be deg kjøre han rundt for å hente varepartier etc er saken en annen, da det kan føre til at du kan havne i situasjoner du helst ikke vil ha noe å gjøre med. Hvis du anmelder han er du en skikkelig kødd, og du skal ikke se bort ifra at han sender folk på deg. Snakk om backstabbing! Jeg ville bare fortsatt å være venner med ham, og ignorere at han har valgt feil yrke. Bare pass på at du ikke begynner å gjøre tjenester for ham. Min mening om dop og alkohol er at det er relativt ufarlig så sant det ikke kombineres med psykiske problemer. At dop er ulovlig når alkohol og sigg er lov er litt av et paradoks!

Det flest folk 'vet' om dop er basert på løyn og propaganda.

Veldig mange ulovflige stoffer er mindre avhengighetsskapende og skadelig enn alkohol og nikotin.

Og hvorfor i all verden er det helseadvarsler på røyk, men ikke på alkohol? Denne ruspolitikken blir jeg virkelig ikke klok på.

 

Fin post, god oppsummering av mitt syn bare mer direkte formulert enn hva jeg hadde klart. :)

Lenke til kommentar

i dei aller fleste tilfeller så hjelper det ikkje å snakke med folk som er avhengige vertfall. Dei må innsjå det sjøl og tvinge seg gjennom avrusning for å bli clean. En langer slutter ikkje før han blir tatt. Lett tjente penger, og trur at han blir aldri tatt, for det er kun andre som blir.

Lenke til kommentar

Jeg kuttet bare ut kontakten med min dop-langer-venn :p

Ganske trist, siden han egentlig har vært min beste venn i noen år.

 

Det spørs helt hva slags person han er.

Om du bryr deg om han, burde du klare å hjelpe han, koste hva det koste vil ;p

Om han er open-minded kan og bør du (dette kjenner jo det best på selv) prate med han, face2face, som andre har nevnt.

Om han ikke er open-minded, og ikke vil høre på deg, bør du fortelle det til noen han hører på?

Om han ikke hører på vennlige sjeler; ville han hørt på politiet, f eksempel?

Om han ikke gjør det heller, må du prøve å tenke enda lengre: hva er det som rører han; hvor kommer du inn.

Finn en måte på å vise at han faktisk kommer til - ikke bare å ødelegge sitt eget liv, men andres.

Mange er skeptiske, noe som kan føre til fornektelse, fordi hjernen ikke ser resultater; noe som motbeviser at noen folk har rett, at ikke alle snakker piss, som igjen gjør at hjernen ikke prioriterer denne "åpen-heten".

Om dette er tilfellet, 'må' du, istedenfor å komme med tomme ord som blir ignorert, få vist det gjennom bilder eller faktisk hendelser (narkoman-reir eller noe)..

You can do it! ;D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...