Gå til innhold

Test: HTC Touch Diamond


Anbefalte innlegg

1:når ble Iphone en smartmobil?

2:man kan ikke gi en mobil dårlig karakter grunnet dårlig batteri.er vel ikke Htc som produserer batteriet,alle nye mobiler har dårlig batteri,de henger etter i utviklinga

3:skjermen blir for ripete,det er vel bare å sette på en skjerm beskyttelse og kjøpe en crystal case på ebay til ca 1 dollar så blir det aldri riper i diamond.

 

1. Du har tydeligvis ikke lest testen godt nok. Jeg siterer: "Det er klart at Diamond og Iphone egentlig er to ganske forskjellige produkter (...) er det en Iphone du vil ha, så bør du kjøpe en Iphone. Er det derimot en real smarttelefon (...) er det ingen vei utenom Diamond". I dette sitatet blir til og med iPhone plassert som et annet produkt i motsetning til smartphones.

 

2. Selvsagt skal en telefon kritiseres i en objektiv test dersom batteritiden er elendig. Hvem som produserer batteriet HTC benytter er fullstendig irrelevant. Det er helt og holdent HTC som avgjør hva slags batterier som terminalene skal benytte, både med hensyn til produsent og kapasitet. Dessuten, alle nye telefoner har ikke dårlig batterilevetid, prøv en Nokia E71 og se hvor lenge et 1500mAh batteri varer med skikkelig bruk.

 

3. Dersom materialene HTC har benyttet er så dårlige at det oppstår riper ved vanlig bruk fortjener ikke telefonen en bedre karakter. Så enkelt er det med den saken. Klistre på Made in China-plastfilm over skjermen blir et patetisk forsøk på å dekke over en betraktelig svakhet på en telefon til over 5.000NOK.

 

Etter å ha testet Diamond selv i noen timer er jeg fullstendig enig med testen og konklusjonen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1:når ble Iphone en smartmobil?

2:man kan ikke gi en mobil dårlig karakter grunnet dårlig batteri.er vel ikke Htc som produserer batteriet,alle nye mobiler har dårlig batteri,de henger etter i utviklinga

3:skjermen blir for ripete,det er vel bare å sette på en skjerm beskyttelse og kjøpe en crystal case på ebay til ca 1 dollar så blir det aldri riper i diamond.

 

1. Når den ble presentert av Steve Jobs. Den mangler ingenting for å være en smarttelefon, selv om noen vil hevde at den passer dårligere enn f.eks. Diamond som profftelefon.

 

2. Jo, selvfølgelig kan man det.. Det handler vel om en totalvurdering av hvordan det er å ha telefonen. Irrelevant hvem som produserer batteriet, sålenge det er det som sitter i produktet og gjør at det virker dårligere?

 

3. Ja, det gjelder vel alle telefoner? God byggekvalitet skal vel være et kriterie selv om markedet har funnet opp alle slags beskyttelser...

 

EDIT: Robbiedeluxe: Hadde ikke trodd noen kom meg i forkjøpet på denne tiden :p

Endret av kris---
Lenke til kommentar

En ting som irriterer litt med min HTC, og som sikkert er enda verre med denne når den har så dårlig batteri, er at man ikke får ladet og hørt på musikk samtidig, når den har dårlig levetid benytter du enhver mulighet til å lade, kjipt å feks sitte på kontoret, ville høre på litt musikk, men så kan du ikke fordi du er nødt til å lade.

 

Ellers kunne jeg gjerne tenkt meg å teste denne som fjernkontroll, jeg tror den kan funke ganske fett til det med en høyoppløst touchskjerm, og ganske tynn. Regner ikke med det finnes noen bedre egnet windows mobile-enhet til slikt?

 

AtW

Lenke til kommentar
En annen sak som irriterer vettet av oss er at qwerty-tastaturet ikke har æ, ø eller å. Skal du få frem disse bokstavene må du faktisk skifte til symbolmodus og trykke så mange som fem eller seks ganger for å finne frem til de særnorske bokstavene. Det er rett og slett for tungvint.

 

Eh? Nei, det er feil. Legger ved et bilde.

 

Har en HTC Diamond og er strålende fornøyd. Den er en profftelefon i hver minste millimeter, masse, masse god snaxs i denne. Hadde en S730 før dette (som datt 10m), men savna GPS. Diamond er faktisk fysisk mindre med ganske mye kvassere. Dritkult at jeg kan koble den til Vista (USB eller BT) og surfe på (opp til) HSDPA.

 

Og en til ting: jeg er drit lei alt det Iphone maset, den er laaangt fra så bra som folk vil ha det til.

 

Skulle egentlig bare si det mer æøå, men ble litt mer...

post-95780-1216457160_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg er veldig ening i konklusjonen, har ikke denne mobilen selv, har ikke testet den selv, men har hatt qtek/HTC de siste 4 årene, og kjenner meg lett igjen... Jeg digger mobilene, jeg vil ikke ha noe annet, ikke noe annet duger for meg, i hvertfall ikke en iphone, men jeg ville ikke anbefale dem til noen, for de passer ikke til menigmann i gaten. Diamond passer nok bedre enn forgjengeren, og den igjen passet nok bedre enn forgjengeren før der...

4 virket som en litt stiv karakter, men det er gjerne riktig med tanke på f.eks batteriytelsen. at skjermen blir ripete må være noe nytt HTC har funnet på... har hatt touch cruise i en del mnd nå, og dette med riper har aldri vært et problem for meg... må bli en screenprotector da...

 

1:når ble Iphone en smartmobil?

 

1. Når den ble presentert av Steve Jobs. Den mangler ingenting for å være en smarttelefon, selv om noen vil hevde at den passer dårligere enn f.eks. Diamond som profftelefon.

 

Den mangler et par viktige elementer på å være en smartphone... jeg gidder ikke å bevege meg inn på en voldsom greie her, iphone diskusjoner burde man ikke ta i, selv med en 3 meter lang påle, men multitaskingen er et problem... ;)

Endret av KaareKanin
Lenke til kommentar

Hva er egentlig alt dette maset om riper i skjermen? Har ikke sett mange av de som faktisk eier telefonen selv som har klaget over riper. Jeg bryr meg ikke så mye om riper og slikt selv, og er derfor ikke så forsiktig med telefonen som jeg kanskje burde, men jeg har allikevell tilgode å se en eneste ripe på min telefon. Og jeg har hatt den i ett par uker nå.

 

I tilegg til det så følger det jo med en ekstra skjermbeskytter. Legger man denne riktig på skjermen så syns den ikke engang, og da trenger man ikke tenke på riper i det hele tatt.

Lenke til kommentar
En annen sak som irriterer vettet av oss er at qwerty-tastaturet ikke har æ, ø eller å. Skal du få frem disse bokstavene må du faktisk skifte til symbolmodus og trykke så mange som fem eller seks ganger for å finne frem til de særnorske bokstavene. Det er rett og slett for tungvint.

 

Eh? Nei, det er feil. Legger ved et bilde.

 

Har en HTC Diamond og er strålende fornøyd. Den er en profftelefon i hver minste millimeter, masse, masse god snaxs i denne. Hadde en S730 før dette (som datt 10m), men savna GPS. Diamond er faktisk fysisk mindre med ganske mye kvassere. Dritkult at jeg kan koble den til Vista (USB eller BT) og surfe på (opp til) HSDPA.

 

Og en til ting: jeg er drit lei alt det Iphone maset, den er laaangt fra så bra som folk vil ha det til.

 

Skulle egentlig bare si det mer æøå, men ble litt mer...

 

 

Det de ikke skjønner er at WM er fullly customizeable. Det eneste man ikke kan endre på må være hardware, så hvis du er misfornøyd med noe så er det bare å customize. feks. legge inn nytt tastatur.

Endret av Abba91
Lenke til kommentar

Jeg syns telefonen heller burde fått en femmer, ihvertfall når iPhone får det. Greit nok at den får litt lett riper i skjermen, men her følger det faktisk med skjermbeskyttelse i pakka. Batteriet er heller ikke all verden, men det er det ikke på iPhone heller. Dessuten kan man ikke engang bytte det på iPhone uten å operere hele telefonen. Til Diamond er det ikke værre enn å bytte til et batteri med bedre kapasitet, så er det problemet løst. En annen ting er at skjermen på iPhone er av glass, og dermed knuses mye lettere ved at man evnt mister den i bakken, enn det plastskjermen på Touch Diamond gjør.

 

iPhone er lukket, kan kun synkroniseres gjennom iTunes og alt må konverteres før det havner på telefonen. Med en WM-telefon kan man bare bruke dra-å-slippe prinsippet. Her kan man også bruke de fleste formater. Den synkroniseres automatisk bare man kobler i en hvilken som helst USB-kable med miniUSB grensesnitt. Man trenger ikke å drasse rundt på denne sære Apple kabelen. iPhone mangler også grunnfunksjoner som knapt blir nevnt, men som andre mobiler blir sterkt kritisert for dersom de mangler dette.

 

I testen blir det nevnt at telefonen er treg. Hvorfor legge så stor vekt på dette i teksten når skribenten etterpå kommer og sier at det ikke blir så nøye vurdert i karaktergrunnlaget? Det kan jo være at mange dropper telefonen bare på grunn av dette, når det i realiteten er kommet flere ROM-oppdateringer i ettertid som løser problemet, og når det finnes flere tweaks også som løser det.

 

For øvrig syns jeg duellen mellom Diamond og iPhone hos Mobilen.no er veldig bra skrevet.

 

Selv bruker jeg WM6.0 i dag og er strålende fornøyd. De første dagene var det veldig uvant, men etterhvert som jeg fikk vendt meg til det syns jeg det fungerer veldig bra. Spesielt synkroniseringen og innstalleringen av programmer foregår smertefritt, det finnes et hav av programmer og smarte funksjoner. Jeg byttet før mobil ganske ofte, rett og slett fordi jeg ble fort lei telefonen. Nå har jeg hatt den samme WM-telefonen i 15 måneder, og er enda ikke lei. Det er rett og slett fordi det finnes så mange muligheter med en slik telefon i forhold til en vanlig mobil. Selv kommer jeg nok til å kjøpe en Touch Pro når denne blir etablert på markedet.

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

er enig med han over.

 

tror eg fortsetter å kose meg med min viewty. Kom her viewty så koser vi litt! :D

 

Google maps?....wow, et kan du få på nesten alt, koffor ha det med i testen???

Du finner jo det på min mobil og.

Quertwy tastatur er daglig kost og noen av funksjonene minner om viwetiens, visst ikkje viewtiens minner om htc. (har aldri lest en test om de før, eller erfart en).

Lenke til kommentar
Eh? Nei, det er feil. Legger ved et bilde.

Det stemmer at det som bare heter "tastatur" har æøå, men ikke det som heter "fullt QWERTY", som kanskje er mer aktuelt å skrive med hvis man vil skrive med fingrene.

 

Ja, det som heter fullt QWERTY mangler æøå. Det er jo litt dumt, iom at det funker fint til tommelbruk, i motsetning til "tastatur" som krever litt mer presisjon. Kanskje det er en vanesak, men jeg likte bedre "full qwerty" tastaturet til HTC S730, som jeg også brukte litt tid til å venne meg til. Kanskje jeg skulle ha ventet på Diamond Pro...

Lenke til kommentar
En annen sak som irriterer vettet av oss er at qwerty-tastaturet ikke har æ, ø eller å. Skal du få frem disse bokstavene må du faktisk skifte til symbolmodus og trykke så mange som fem eller seks ganger for å finne frem til de særnorske bokstavene. Det er rett og slett for tungvint.

 

Eh? Nei, det er feil. Legger ved et bilde.

 

Har en HTC Diamond og er strålende fornøyd. Den er en profftelefon i hver minste millimeter, masse, masse god snaxs i denne. Hadde en S730 før dette (som datt 10m), men savna GPS. Diamond er faktisk fysisk mindre med ganske mye kvassere. Dritkult at jeg kan koble den til Vista (USB eller BT) og surfe på (opp til) HSDPA.

 

Og en til ting: jeg er drit lei alt det Iphone maset, den er laaangt fra så bra som folk vil ha det til.

 

Skulle egentlig bare si det mer æøå, men ble litt mer...

 

 

Det de ikke skjønner er at WM er fullly customizeable. Det eneste man ikke kan endre på må være hardware, så hvis du er misfornøyd med noe så er det bare å customize. feks. legge inn nytt tastatur.

 

Ja WM må være den mest "frie" plattformen, frem til det kommer en skikkelig Linux-variant. HW er rå, vet ikke om noen mobil med mer RAM og bedre CPU, eneste minus er at det mangler slot til minnekort.

 

Har vært noe skriv mht riper i skjermen. I min boks fulgte det med en sånn "screen protector", så da blir det jo riper i den i så fall. Kan sikkert byttes ut om den blir slitt. Touch-skjermen er dessuten resistiv, i motsetning til kapasativ (ehm, iphone), som gjør at du fortsatt kan bruke touch-skjermen med de tykkeste vinterhanskene du har. "piano lakk" overflaten er i min bok et større minus pga fingermerker ol.

Lenke til kommentar
Eh? Nei, det er feil. Legger ved et bilde.

Det stemmer at det som bare heter "tastatur" har æøå, men ikke det som heter "fullt QWERTY", som kanskje er mer aktuelt å skrive med hvis man vil skrive med fingrene.

 

Ja, det som heter fullt QWERTY mangler æøå. Det er jo litt dumt, iom at det funker fint til tommelbruk, i motsetning til "tastatur" som krever litt mer presisjon. Kanskje det er en vanesak, men jeg likte bedre "full qwerty" tastaturet til HTC S730, som jeg også brukte litt tid til å venne meg til. Kanskje jeg skulle ha ventet på Diamond Pro...

Har ikke hTC lovet at ÆØÅ på det fulle QWERTY-tastaturet skal komme i en senere ROM-oppdatering?

Lenke til kommentar

BYTT nå for svarte tastaturet da, om du ikke liker at det dekker over hele skjermen.

 

Telefonen har 4 ja FIRE forskjellige tastatur du kan velge, du må ikke ha det du ikke liker.

 

Idiotisk å gi minus for noe du lett kan fikse - Sett dere inn i ting før dere tester og trekker for noe. Skla du ha stort tastatur vil den dekke over ting. Skal du se alt må du bruke mindre tastatur. Så lenge det som vises på bildet og tastaturet deler skjerm blir det vanskelig å vise begge til en hver tid.

Endret av Dj_Matsern
Lenke til kommentar

Min fikk seg en omgang i vaskemaskinen (glemte å ta den ut av lomma) men virker fortsatt! :p Skjermen ble litt rar etterpå da, men den ekke helt tørr enda. :p

Det hadde dere ikke trodd!

 

Edit: Kameraet virker ikke da btw.. Men nå er skjermen nesten helt bra igjen :D

Og det går bare an å skru på tlf mens den lader, men etter den er skrudd på kan laderen kobles fra igjen og den virker fint. d:

Endret av Gordon_Freeman
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...