Gå til innhold

Test: HTC Touch Diamond


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-yfHj8YIyNr

Jeg har hatt denne i 2 uker nå og må si meg ganske enig med konklusjonen her. Den er lekker å se på, men ikke like enkel å bruke. Det jeg hater mest med HTC og Windows mobile er måten den håndterer kontakter på. Bare det å bla frem kontakter når en skal ringe og sende sms er elendig og tungvint. Jeg har tidligere hatt en HTC S730 som er en real dritt-telefon. Hadde jeg kunne klart meg uten pushmail'en på jobben så hadde jeg garantert ikke hatt en HTC eller Windows Mobile. Nokia og Sony Ericsson er milevis bedre på brukergrensesnitt.

 

Jeg ønsker meg en SE C902 :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Sterkt uenig i at telefonen er avansert og bruke. Jeg har ALDRI hatt en smarttelefon, og den beste jeg har hatt var en Samsung D600. Jeg skjønte menyene så og si med en gang, og for min del er ikke den vanskelig. Kan godt hende jeg har lave forventninger, men jeg synes ikke en 4 i karakter er bra nok, og selv ville jeg gitt en 5'er, da telefon er en telefon og IKKE en data.

Lenke til kommentar
Jeg har hatt denne i 2 uker nå og må si meg ganske enig med konklusjonen her. Den er lekker å se på, men ikke like enkel å bruke. Det jeg hater mest med HTC og Windows mobile er måten den håndterer kontakter på. Bare det å bla frem kontakter når en skal ringe og sende sms er elendig og tungvint.

Bare det å finne fram rett kontakt når man skal ringe er jo det enkleste i verden. Man trenger jo ikke engang gå inn i kontaktlista. Men kan jo bare starte å taste navnet eller nummeret når man er i standby-modus, så foreslår telefonen automatisk de kontaktene som passer best. Samme med søkefunksjonen i meldingene. Bare å taste et ord, så fjerner telefonen alle meldingene som ikke innholder det ordet. Dette er blant tingene jeg elsker med hTC og WM. Hver sin smak sier jeg bare. :) Eneste jeg irriterer meg over med kontaktene, er at MSN-kontaktene havner i kontaktlista, og sletter man disse, forsvinner de også fra MSN Messenger-kontaktlista.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hva dere sutrer over. For de som er så Apple kåte at alt sammenliknes med iPhone, gå til Netcom, stå i kø og kjøp en låst telefon som koster deg skjorta det nærmeste året. For oss andre som har kjøpt HTC Touch Diamond, kan vi sikkert enes om at terningkast 4 skyldes at testerne tror de skulle få en proff iPhone men fikk en dritkul profftelefon med trykkfølsom skjerm som gjør profftjenester bra, men leverer ikke underholdning på samme måte som Apple. Jeg er en proffbruker og storforbruker at telefoner. Jeg har hatt HTC'n siden lanseringsdatoen og er storfornøyd. For de som synes at ting henger og går litt tregt, finnes det mange bug fix'er på xda developers, men ikke fall for fristelsen å laste ned en cooked rom. Da ryker den norske garantien. Jeg har fiksa både trykkfølsomhet og hastighet ved å laste ned en regitry editor og gjøre endringer rett i registeret.

 

HTC er et råskinn og slutt å sammnelikne det med iPhone. Verken Apple eller HTC har funnet den perfekte miksen mellom business og pleasure, så jeg overlever med min HTC som løser det meste og kniper det så bruker jeg Ipod Touch med firmvare 2.0. Da har du alt :new_woot:

Lenke til kommentar
Jeg har hatt denne i 2 uker nå og må si meg ganske enig med konklusjonen her. Den er lekker å se på, men ikke like enkel å bruke. Det jeg hater mest med HTC og Windows mobile er måten den håndterer kontakter på. Bare det å bla frem kontakter når en skal ringe og sende sms er elendig og tungvint.

Bare det å finne fram rett kontakt når man skal ringe er jo det enkleste i verden. Man trenger jo ikke engang gå inn i kontaktlista. Men kan jo bare starte å taste navnet eller nummeret når man er i standby-modus, så foreslår telefonen automatisk de kontaktene som passer best. Samme med søkefunksjonen i meldingene. Bare å taste et ord, så fjerner telefonen alle meldingene som ikke innholder det ordet. Dette er blant tingene jeg elsker med hTC og WM. Hver sin smak sier jeg bare. :) Eneste jeg irriterer meg over med kontaktene, er at MSN-kontaktene havner i kontaktlista, og sletter man disse, forsvinner de også fra MSN Messenger-kontaktlista.

 

Har du prøvd å ikke synke kontakter når du logger deg på? Det gjorde jeg og har ikke dette problemet. Det du snakker om var et problem på HTC Touch, den første, men med Diamanten har jeg ikke opplevd dette....

Lenke til kommentar
Jeg har hatt denne i 2 uker nå og må si meg ganske enig med konklusjonen her. Den er lekker å se på, men ikke like enkel å bruke. Det jeg hater mest med HTC og Windows mobile er måten den håndterer kontakter på. Bare det å bla frem kontakter når en skal ringe og sende sms er elendig og tungvint.

Bare det å finne fram rett kontakt når man skal ringe er jo det enkleste i verden. Man trenger jo ikke engang gå inn i kontaktlista. Men kan jo bare starte å taste navnet eller nummeret når man er i standby-modus, så foreslår telefonen automatisk de kontaktene som passer best. Samme med søkefunksjonen i meldingene. Bare å taste et ord, så fjerner telefonen alle meldingene som ikke innholder det ordet. Dette er blant tingene jeg elsker med hTC og WM. Hver sin smak sier jeg bare. :) Eneste jeg irriterer meg over med kontaktene, er at MSN-kontaktene havner i kontaktlista, og sletter man disse, forsvinner de også fra MSN Messenger-kontaktlista.

 

Har du prøvd å ikke synke kontakter når du logger deg på? Det gjorde jeg og har ikke dette problemet. Det du snakker om var et problem på HTC Touch, den første, men med Diamanten har jeg ikke opplevd dette....

Dette er på S710, så mulig dette har endret seg i WM 6.1.
Lenke til kommentar
Jeg har hatt denne i 2 uker nå og må si meg ganske enig med konklusjonen her. Den er lekker å se på, men ikke like enkel å bruke. Det jeg hater mest med HTC og Windows mobile er måten den håndterer kontakter på. Bare det å bla frem kontakter når en skal ringe og sende sms er elendig og tungvint.

Bare det å finne fram rett kontakt når man skal ringe er jo det enkleste i verden. Man trenger jo ikke engang gå inn i kontaktlista. Men kan jo bare starte å taste navnet eller nummeret når man er i standby-modus, så foreslår telefonen automatisk de kontaktene som passer best. Samme med søkefunksjonen i meldingene. Bare å taste et ord, så fjerner telefonen alle meldingene som ikke innholder det ordet. Dette er blant tingene jeg elsker med hTC og WM. Hver sin smak sier jeg bare. :) Eneste jeg irriterer meg over med kontaktene, er at MSN-kontaktene havner i kontaktlista, og sletter man disse, forsvinner de også fra MSN Messenger-kontaktlista.

 

Har du prøvd å ikke synke kontakter når du logger deg på? Det gjorde jeg og har ikke dette problemet. Det du snakker om var et problem på HTC Touch, den første, men med Diamanten har jeg ikke opplevd dette....

Dette er på S710, så mulig dette har endret seg i WM 6.1.

 

 

Yepp det har det, så løp og kjøp :tease:

Lenke til kommentar

Hvordan kan dere si at denne er dyr ?

iPhone og deres bedritne avtaler gjør jo at du

ryker på nesten 10000 kr.

 

Og jeg opplever ikke at telefonen er treg i det

hele tatt, men så kjører jeg Diamond Project Team Rom V2.

 

Denne er en seriøs konkurrent til iPhone (som har eldgammel

teknologi under panseret).

 

Dessuten så sies det at HTC har pakket telefonen

med mer lagringsplass enn 4 gig, for å slå tilbake

på jobs og iPhone ved å lansere en firmware som låser opp

mer.

Lenke til kommentar

Tror enkelte her glemmer at testene skal være slik telefonen er ut av boksen. OMG lolzor. tapertest fordi dere ikke brukte alle tweaksa og cooked ROMS fra XDA developers er ikke akkurat det beste argumentet. Oppgradere ROM på HTC er en såpass vanskelig affære av 9/10 brukere ikke kommer til å gjøre det. Der har Apple å Co gjort det veldig enkelt. Med en gang en ny ROM er på iTunes så blir telefonen oppgradert. Om jeg er fan av at man blir låst til iTunes er en annen sak, men det fungerer greit til sitt bruk.

Lenke til kommentar
Tror enkelte her glemmer at testene skal være slik telefonen er ut av boksen. OMG lolzor. tapertest fordi dere ikke brukte alle tweaksa og cooked ROMS fra XDA developers er ikke akkurat det beste argumentet. Oppgradere ROM på HTC er en såpass vanskelig affære av 9/10 brukere ikke kommer til å gjøre det. Der har Apple å Co gjort det veldig enkelt. Med en gang en ny ROM er på iTunes så blir telefonen oppgradert. Om jeg er fan av at man blir låst til iTunes er en annen sak, men det fungerer greit til sitt bruk.

Å oppgradere ROM'en i hTC-telefonene er så enkelt at 11/10 brukere klarer det. Jeg regner med at du ikke har prøvd? Det er faktisk heller lettere enn vanskligere å innstallere ny ROM enn Firefox på en vanlig pc.. Nå snakker jeg selvsagt om ROM'en som kommer fra hTC.

 

Greit nok at redaksjonen mottok en telefon med en av de tidligste firmware-utgavene som var litt treg, men da burde det gå an å opplyse om at det har kommet nyere firmware som gjør telefonen raskere, og at man kan utføre andre tweaks som eliminerer tregheten, så folk som har hatt lyst på denne telefonen ender med og ikke kjøpe den, fordi de tror den er treig.

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

Ja, å oppgradere ROM er veldig enkelt, HVIS du vet hvor du finner den og at det faktisk er klar over at det er noe som heter ROM oppgradering.

 

Min erfaring er at de fleste brukere av smarttelefoner kan fint lite om telefonen sin, de bruker den til ett par spesifikke programmer som de trenger i forb. med jobb + exchange. (muligens musikk også) De greier ikke å tenke seg til at det er noe som heter ROM oppdatering (jeg vet det og utfører det _HVIS_ kunden spør.) Ellers så bruker jeg faktisk ikke tid på det. Sammenligner det med å flashe bios på en PC før jeg evt. selger den. If it aint broke, don't fix it.

 

Herregud, de fleste kundene får ikke til å bruke oppdateringsprogram som ligger vedlagt på maskinene, å forvente at de skal greie å selv tenke ut at de må hente en oppdatering er faktisk å gi dem litt vel mye cred.(ikke er de intereserte i å lære seg dette langt mindre å bruke tid på det, det er derfor de har supportavtaler med IT firma) De har fått ett produkt og forventer at slik skal det være.

 

Så å si at oppdatering av ditt og tweaking av datt fikser problemet hjelper fint lite når majoriteten av brukerne ikke gjør slike ting med mindre det popper opp et spørsmål på skjermen som spørr dem spesifikt om dette er noe de ønsker å gjøre.

Lenke til kommentar
er enig med han over.

 

tror eg fortsetter å kose meg med min viewty. Kom her viewty så koser vi litt! :D

 

Google maps?....wow, et kan du få på nesten alt, koffor ha det med i testen???

Du finner jo det på min mobil og.

Quertwy tastatur er daglig kost og noen av funksjonene minner om viwetiens, visst ikkje viewtiens minner om htc. (har aldri lest en test om de før, eller erfart en).

 

 

Å ta med googlemaps ble vel en stor sak etter at apple begynte å skryte av det (da hadde jo alle som fulgte litt med allerede hatt det på telefonen sin en stund)... synes det er litt morsomt at apple snakker om googlemaps som om det er en stor sak de har utviklet for telefonen sin. Husker da google innførte dette med å anslå ca possisjon, og apple var ute på et blunk og sa at de nå leverte iphone med "nesten-gps"

 

Faktisk for så langt tilbake som 4 år siden, om ikke lengre, hadde netcom en tjeneste hvor de sendte deg et kart med ca-possisjon markret via mms... kostet litt penger da, så det var ikke akkurat rart at det ikke ble populært....

Endret av KaareKanin
Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg er i den rette tråden for å stille dette spørsmålet, men her er det hvertfall.

Følger det med en slik tøylomme med telefonen slik som det gjorde på HTC Touch? Skal bytte ut min touch med Diamond i morgen. Eventuelt om det går ann og kjøpe slike dersom det ikke følger med?

Lenke til kommentar
Nei, det følger ikke med. Jeg pleier å bruke en lignende tøylomme beregnet på solbriller i vente på at jeg skal ordne noe enklere.

Ok. Det var litt dumt. Jeg har brukt den tøy/skinn veska til HTC touch i ett år nå og har hatt skjermen ripefri siden. Får lete rundt på ebay heller...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...