Gå til innhold

Test: HTC Touch Diamond


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Er det noen som vet om det finnes Edderkoppkabal spill til Diamond, som er i like bra som kvaliteten på det forhåndsinstallerte spillet kabal.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skjønner ikke hvorfor HTC ikke bare kunne legge inn opacity på skjermtastaturet sitt. slik at du kunne se hva som foregikk under! det er jo nok at du skimter det du skriver igrunn.

 

Ja helt enig. Nå skal det sies at de fleste programmer tilpasser skjermbildet sitt når man viser tastaturet. Mens noen havner bak.

 

HTC lanserte denne telefonen litt raskt. Etter jeg oppgraderte til siste versjon (fra xda-dev), så fikk jeg en raskere, mer helhetlig telefon. Med MSN, Skype, voip, Garmin og Opera installert synes jeg har en telefon som dekker de fleste bruksområder.

 

iPhone mangler noen merkelige ting. Multitasking, deling av 3g-forbindelse med PC, Stereo blåtann. Spesielt at man ikke kan dele internettforbindelsen ("modem") var en avgjørende faktor for at jeg kjøpte Diamond.

 

Hadde jeg ikke trengt en smarttelefon, men kun setter etter telefon-egenskaper, så er iPhone nok et enklere valg for mange.

Lenke til kommentar

Har prøvd ein kamerat sin Diamond, og syns faktisk den var treg i menyene.

Og nå samenligner eg med TyTn2/s710.

Firmware versjon, ingen aning men ny kjøpt for ca 1uke siden.

blei ein masse bal med programmer og registry endringer for at den skulle 'gå fortere.

Virker på meg som om HTC hadde hastverk med å få denne ut på markedet.

Satser på at vi tar inn Pro versjonen når denne kommer og at den kommer med bedre firmware/lite treghet.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Artig at de har fått en quad-band telefon å teste, når diamond egentlig er en tri-band.

Omtrent som diamond telefonene elkjøp selger, som selges både som quad-band og med minnekort + 4 GB innebygd minne.

Tror folk kommer til å lete lenge etter minnekort inngangen....he-he, og quad-band er vel også litt drøyt å påstå selv for en overivrig selger på speed.

Det er jo også litt betenkelig at det nettopp er de svakhetene som diamond har for enkelte brukere som blir tatt hånd om i touch pro versjonen.

Diamond er vel mest tenkt som en kul sak man kan vise verden, og ikke mobilen man tester ut de råeste business funksjonene på.

Forøvrig, å sammenligne diamond med iphone er vel også litt drøyt.

Iphone med sin manglende mms, manglende multitasking og ja, stort sett manglende alt men med et bra menysystem og bra skjerm men som man låses til apple på en groteskt kynisk måte, sammenlignet med diamons åpne windows verden med muligheter til å legge inn tusenvis av programmer gjør at diamond knuser iphone på omtrent alt.

Lenke til kommentar
For de som har interesse av å lese en grundig, ordentlig og saklig test av HTC Touch Diamond kan ta en titt innom mobile-review.com.

 

Del 1

Del 2

 

Takk! den var faktisk bra!

 

Den var betydlig bedre enn sub-par testen jeg kommenterer nå - Makan til inkonsekvent og bakvendt test amobil har laget har jeg ikke lest siden forrige test jeg leste på amobil...

Endret av Dj_Matsern
Lenke til kommentar

Jeg satt og lekte med en venns Diamond, og jeg må si at jeg ble skuffet over hvor TREG den tidvis var. Når jeg skulle legge til en ny applikasjon i hovedmenyen stoppet telefonen opp i flere sekunder, gang etter gang, mens jeg bladde nedover. Det var et dårlig førsteinntrykk.

 

Jeg har sittet og lekt meg med iPhone også, uten å merke noe tilsvarende.

 

Uansett, jeg er ikke i målgruppen, så dere får ta dette med en klype salt. Touch screen er kult, men personlig er jeg ingen buzinezz uzer, så venter jeg noen år til.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

det ville vært interressant å vite om testerne avslutter programmene etterhvert som de tester telefonen.

Hvis de starter program etter program og lar de forbli åpne, er det ikke så rart om telefonen til slutt blir treg. (3G..he-he)

Med tanke på hvor mye feil det er i spesifikasjonene som oppgis når det testes telefner og andre ting, så begynner jeg å lure på hvor godt de setter seg inn i telefonene de skal teste.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

"""""""Henger seg opp

Telefonen er i utgangspunktet rask, men av og til henger den seg skikkelig opp. Dette gjør at du ikke får bekreftelse på at du for eksempel har trykket på et ikon, og hvis du da prøver å trykke flere ganger kan telefonen finne på å utføre en handling like mange ganger.

Å veksle mellom programmer eller å hente frem Touch Flo 3D-menyen kan også gå voldsomt tregt. Dersom du er inne i nettleseren og trykker på ”Hjem”-tasten kan det kan ta så mye som fem sekunder før Touch Flo-menyen dukker opp."""

 

fikk den igår, og opplevde samme treghet som de beskriver. men etter en omstart(av og på), så funker den bedre enn jeg skulle trodd..

 

Anbefales for interesserte!

 

5+

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...