Gå til innhold

Test: HTC Touch Diamond


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke så mye om modellen dere har fått, er den identisk med den som selges i butikken nå? Jeg ser dere påpeker opptil flere ganger at mobilen er treg og at det tar opptil 5 sekunder å komme tilbake til home. Dette høres ganske rart ut, det var nemlig slik med de første Diamond modellene som kom at de hadde en altfor dårlig rom, det har siden lansering av første diamond som kom i hongkong/kina kommet ikke mindre enn 5 nye rom oppgradering. Den siste 1.93.xx skal være betydelig raskere på alle områder.

 

Jeg begynner å lure på om dere ikke har siste rom-oppdatering på telefonen. Hvis ikke blir det som å anmelde windows xp uten service pack selv om SP3 er ute..

 

Kan i tillegg nevne at "Rom-cooking" er veldig normalt på WM mobiler, noe som betyr at man kan laste ned forskjellige rom's som folk utvikler, noen baserer seg kun på maks ytelse mens andre rom's er lagd for mest underholdnings og opplevelsens skyld.

Endret av clark
Lenke til kommentar

Har prøvd Diamond selv og kan bekrefte at den er treg, dette er svært irriterende til tider.

De fleste pr. dags dato setter denne opp mot iPhone, og det er riktig som Amobil skriver, vil du ha iPhone så kjøp en iPhone ellers blir du serriøst skuffet.

 

Jeg klarer ikke å fatte hvorfor HTC har så store problemer med å overgå 2,8" i skjem-størrelse (sett bort fra deres halvmobile modeller).

Menyene er fine, men her opplever man til tider tregheten.

Så har vi ripe snakket, vell....joda det stemmer nok det Amobil. Skjermen blir raskt ripete, dette handler ikke om dårlig behandling, bare ett dårlig materiale valg fra HTC's side.

 

Det er uten tvil en lekker og smart telefon, men den har sine irriterende problemer. Får håpe HTC klarer å få alt rett til de slipper Pro ut på markedet.

Lenke til kommentar

Har hatt telefonen i en uke nå. Jeg ble overrasket over hvor rask den var. Jeg kan selvsagt merke at det er en viss "ventetid" når man blar i menyene, men det er langt unna irriterende. Dette kommer fra en som aldri har hatt en smarttelefon før, så jeg er ikke vant til treige telefoner. Har forresten ikke fått noen riper.

 

Er veldig fornøyd med telefonen. Det eneste virkelige problemet jeg har hatt er at telefonen har fryst seg to ganger helt uten grunn. Satser på at det ikke kommer til å skje så ofte. Eventuelt at det blir fikset i en framtidig oppdatering.

Lenke til kommentar

Å, ble skikkelig skuffa:(. Sto liksom mellom den og SHG F480. Det er viktig for meg at kameraet er godt og etter at jeg har hatt K800i så blir alt annet elendig. Bildene med HTC så OK ut, men det er desverre for dårlig syns jeg. At den har dårlig batteri var også super skuffende i og med at jeg ikke liker å lade telefonen på 3-4 dager.

 

Får håpe SHG F480 gjør det bedre for hvis ikke vet jeg ikke hva jeg skal velge. Sitter her med en SE Z710i og begynner og bli veldig lei:P

Lenke til kommentar
Vet ikke så mye om modellen dere har fått, er den identisk med den som selges i butikken nå? Jeg ser dere påpeker opptil flere ganger at mobilen er treg og at det tar opptil 5 sekunder å komme tilbake til home. Dette høres ganske rart ut, det var nemlig slik med de første Diamond modellene som kom at de hadde en altfor dårlig rom, det har siden lansering av første diamond som kom i hongkong/kina kommet ikke mindre enn 5 nye rom oppgradering. Den siste 1.93.xx skal være betydelig raskere på alle områder.

 

Jeg begynner å lure på om dere ikke har siste rom-oppdatering på telefonen. Hvis ikke blir det som å anmelde windows xp uten service pack selv om SP3 er ute..

 

Kan i tillegg nevne at "Rom-cooking" er veldig normalt på WM mobiler, noe som betyr at man kan laste ned forskjellige rom's som folk utvikler, noen baserer seg kun på maks ytelse mens andre rom's er lagd for mest underholdnings og opplevelsens skyld.

 

Dette står i faktaboksen på testens første side:

Firmware: 1.00.25, Touch Flo 3D 1.0.1630.30

 

Betyr vel gammel ROM?

Lenke til kommentar

Telefonen er lekker, der stopper min entusiasme, jeg vurderte den mot min HTC touch. Touchflo er bedre enn den jeg har på touch'n min, menyene er finere. Den kjører nyeste WM, sett bort fra at den var überfancy i ca 30 sekunder. Så var det ikke mye som imponerte meg. Jeg hadde ikke orket å bytte min touch mot en Diamond.

 

Hovedankerpunktet mitt er skjermen, den er rett og slett elendig med tanke på riper, har satt opp to slike telefoner, skjermen blir jo mer ripete på 10 minutter enn med min touch som jeg har hatt i snart ett år.

Lenke til kommentar
Vet ikke så mye om modellen dere har fått, er den identisk med den som selges i butikken nå? Jeg ser dere påpeker opptil flere ganger at mobilen er treg og at det tar opptil 5 sekunder å komme tilbake til home. Dette høres ganske rart ut, det var nemlig slik med de første Diamond modellene som kom at de hadde en altfor dårlig rom, det har siden lansering av første diamond som kom i hongkong/kina kommet ikke mindre enn 5 nye rom oppgradering. Den siste 1.93.xx skal være betydelig raskere på alle områder.

 

Jeg begynner å lure på om dere ikke har siste rom-oppdatering på telefonen. Hvis ikke blir det som å anmelde windows xp uten service pack selv om SP3 er ute..

 

Kan i tillegg nevne at "Rom-cooking" er veldig normalt på WM mobiler, noe som betyr at man kan laste ned forskjellige rom's som folk utvikler, noen baserer seg kun på maks ytelse mens andre rom's er lagd for mest underholdnings og opplevelsens skyld.

 

Dette står i faktaboksen på testens første side:

Firmware: 1.00.25, Touch Flo 3D 1.0.1630.30

 

Betyr vel gammel ROM?

Den er ganske gammel da. Se på denne siden,der bruker de ROM versjon 1.37.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte denne telefonen idag faktisk. Dog ikke i Norge, da jeg bor i Thailand.

 

Her følger det med en del software, inkludert original Garmin Mobile XT. Jeg har ikke fått installert dette enda.

 

Jeg har lekt med den i noen timer, og første inntrykket er bra. Jeg har og lest at man kan gjøre masse tweaks, installere andre ROM's etc, uten at jeg hva jeg skal velge blandt.. Noen som kan noe mer om dette, please let me know :)

Lenke til kommentar
Vet ikke så mye om modellen dere har fått, er den identisk med den som selges i butikken nå? Jeg ser dere påpeker opptil flere ganger at mobilen er treg og at det tar opptil 5 sekunder å komme tilbake til home. Dette høres ganske rart ut, det var nemlig slik med de første Diamond modellene som kom at de hadde en altfor dårlig rom, det har siden lansering av første diamond som kom i hongkong/kina kommet ikke mindre enn 5 nye rom oppgradering. Den siste 1.93.xx skal være betydelig raskere på alle områder.

 

Jeg begynner å lure på om dere ikke har siste rom-oppdatering på telefonen. Hvis ikke blir det som å anmelde windows xp uten service pack selv om SP3 er ute..

 

Kan i tillegg nevne at "Rom-cooking" er veldig normalt på WM mobiler, noe som betyr at man kan laste ned forskjellige rom's som folk utvikler, noen baserer seg kun på maks ytelse mens andre rom's er lagd for mest underholdnings og opplevelsens skyld.

 

 

Vet ikke så mye om modellen dere har fått, er den identisk med den som selges i butikken nå? Jeg ser dere påpeker opptil flere ganger at mobilen er treg og at det tar opptil 5 sekunder å komme tilbake til home. Dette høres ganske rart ut, det var nemlig slik med de første Diamond modellene som kom at de hadde en altfor dårlig rom, det har siden lansering av første diamond som kom i hongkong/kina kommet ikke mindre enn 5 nye rom oppgradering. Den siste 1.93.xx skal være betydelig raskere på alle områder.

 

Jeg begynner å lure på om dere ikke har siste rom-oppdatering på telefonen. Hvis ikke blir det som å anmelde windows xp uten service pack selv om SP3 er ute..

 

Kan i tillegg nevne at "Rom-cooking" er veldig normalt på WM mobiler, noe som betyr at man kan laste ned forskjellige rom's som folk utvikler, noen baserer seg kun på maks ytelse mens andre rom's er lagd for mest underholdnings og opplevelsens skyld.

 

Dette står i faktaboksen på testens første side:

Firmware: 1.00.25, Touch Flo 3D 1.0.1630.30

 

Betyr vel gammel ROM?

 

Jeg er misfornøyd med denne testen siden telefonen kun fikk 4 på terningen.

iPhone fikk 5, og den er ikke bedre enn Diamond.

 

Problemet er slik som brukerne her påstår; et ROM-problem.

Telefonen Amobil har fått til test er ikke nyeste ROM og har følgelig litt ytelsesproblemer. Dette er noe Amobil burde sjekket opp, eller undersøkt med leverandøren av telefonen.

HTC har nemlig gjort jobben sin og rettet opp i feilene, og da forventer jeg at også en seriøs side som Amobil skal sjekke dette før de "slakter" telefonen på grunn av dette.

Denne telefonen er vel så bra, og om ikke bedre enn iPhone, så da fortjener den også en karakter 5.

 

Jeg mener også at denne testen burde inneholdt tips om HTC Diamond Touch Pro som kommer i august. Dette er Diamonds storebror, og som har tastatur, minnekortplass, fotolys, mere minne, større batteri...

Det at det ikke ble tipset om Touch Pro vitner vel kanskje om manglende kompetanse fra skribenten?

 

Jeg synes nok at Amobil må revurdere her ja...

Lenke til kommentar
Hei, og takk for alle tilbakemeldinger.

ROM-versjonen som står i faktaboksen på side 1 er selvsagt feil. Her har det kommet med "radioversjon" i stedet. Beklager glippen!

 

Vårt eksemplar kjører 1.37.409.3 NOR

 

Fint om du faktisk kommenterer tilbakemeldingene istedenfor å takke for dem.

 

Siste offisielle ROM er 1.93.456.2 mens siste TouchFlo 3D er 1.1.34569. Det er svakt å anmelde en telefon uten å sørge for å ha siste oppdatering til den. Dette gjelder alle telefoner, sørg for at dere har siste oppdatering.

 

Det blir som å skrive en omtale av iPhone 1.0.3 i dag når det er 2.0 firmwaren man får kjøpt i butikkene nå.

Endret av clark
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...