Gå til innhold

Den, forhåpentligvis, store sigartråden


Anbefalte innlegg

Har null peiling på sigarer, bare kjøpte 3 stk som virket og luktet greit. Fyren puttet dem bare i en papirbeholder og der har de vært siden kjøpet. Aner ikke hvordan de skal smake. Får ta med de hjem på onsdag og prøve og tenne en, så kjenner jeg sikkert fort om den er røykbar eller ikke. :) Har ikke noe sigarkutter heller, så må bruke saks eller kniv til å kutte av butteenden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 5 år senere...
Lami skrev (23 timer siden):

Har en sigar i samlingen min som lager knaselyder når jeg trykker litt på den. Ingen av de andre i samlingen er slik, de er slik de skal være. Fuktighet ca 66%.
 

Men den har vært slik siden kjøp. Kan den ha vært dårlig?

Kan være måten Sigaren er rullet på, vet du hva den heter?

Nå røyker ikke jeg så ofte sigar lenger, men det høres ut som du har kontroll på Humidoren din.

Sigarer er jo rullet forskjellig etter type bla, store sigarer kan knase litt, hadde opplevelsen av dette bla på noen av Partagas Torpedoer samt Amero Fat Duck EL2008 Hadde to kasser av denne, som ble nytt 2 juler etter hverandre, var lenge etter 2008 da disse var lenge lagret.

1884776591_FatDuck2008.jpg.4eeadecf36dd04f58194c5ed9b6971dc.jpg

Den var temperert men knaset bra, En Perfecto form.

Denne var Dominikansk men er den beste Sigaren jeg har smakt. Favorittene ellers er Partagas, Trinidad og Montecristo, Davidoff..

Alle disse store Perfecto, Torpedo bla fra Partagas og Montecristo knaset litt, tror det har med rulle og pakkformen i prosessen å gjøre.. Torpedos og Perfectos knaser litt er min erfaring.

Men disse Torpedo og Perfecto er de beste high end sigarer etter min mening, liker Robustoene også spesielt Partagas og Montecristo.

OG de tynne lange fra Trinidad, Coloniales og Fundadores... Ren nytelse

Endret av Gouldfan
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (10 minutter siden):

Kan være måten Sigaren er rullet på, vet du hva den heter?

Nå røyker ikke jeg så ofte sigar lenger, men det høres ut som du har kontroll på Humidoren din.

Sigarer er jo rullet forskjellig etter type bla, store sigarer kan knase litt, hadde opplevelsen av dette bla på noen av Partagas Torpedoer samt Amero Fat Duck EL2008 Hadde to kasser av denne, som ble nytt 2 juler etter hverandre, var lenge etter 2008 da disse var lenge lagret.

1884776591_FatDuck2008.jpg.4eeadecf36dd04f58194c5ed9b6971dc.jpg

Den var temperert men knaset bra, En Perfecto form.

Denne var Dominikansk men er den beste Sigaren jeg har smakt. Favorittene ellers er Partagas, Trinidad og Montecristo, Davidoff..

Alle disse store Perfecto, Torpedo bla fra Partagas og Montecristo knaset litt, tror det har med rulle og pakkformen i prosessen å gjøre.. Torpedos og Perfectos knaser litt er min erfaring.

Men disse Torpedo og Perfecto er de beste high end sigarer etter min mening, liker Robustoene også spesielt Partagas og Montecristo.

OG de tynne lange fra Trinidad, Coloniales og Fundadores... Ren nytelse

 

Herregud, de ser deilig ut. Tenker de havner på ønskelista mi til jul. 

Lenke til kommentar
anon_83104 skrev (4 timer siden):

Kjipern ...

Nei den finnes tror jeg, jeg bor i Sverige nå, men du må være medlem i Sigar.com i Norge, er gratis i 3 dager.

Så jeg laget ett fiktivt medlemskap.

Dette er beste Sigaren jeg har smakt, lang og kompleks og veldig bra tobakk.

Amero Fat Duck Limited Edition 2008 – Kasser av 10 stk. – Sigar.com

Tror den kostet 999kr i gamle dager, men dette er jo årgangsigar. og koster bare litt mer nå, Perfekt konstruksjon..

Fant et gammelt bilde fra Norge, dette er hos meg den gang på Greåker/Viken. Gode tider både for årgangs sigarer og Cognac...

1635396074_FatDuck.jpg.85cd121c9be78803d8d6a5ec6420af3e.jpg

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (2 timer siden):

Nei den finnes tror jeg, jeg bor i Sverige nå, men du må være medlem i Sigar.com i Norge, er gratis i 3 dager.

Så jeg laget ett fiktivt medlemskap.

Dette er beste Sigaren jeg har smakt, lang og kompleks og veldig bra tobakk.

Amero Fat Duck Limited Edition 2008 – Kasser av 10 stk. – Sigar.com

Tror den kostet 999kr i gamle dager, men dette er jo årgangsigar. og koster bare litt mer nå, Perfekt konstruksjon..

 

Woho, da blir jeg sikkert å få prøvd den i jul😎 Takker!

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (22 timer siden):

Kan være måten Sigaren er rullet på, vet du hva den heter?

Nå røyker ikke jeg så ofte sigar lenger, men det høres ut som du har kontroll på Humidoren din.

Sigarer er jo rullet forskjellig etter type bla, store sigarer kan knase litt, hadde opplevelsen av dette bla på noen av Partagas Torpedoer samt Amero Fat Duck EL2008 Hadde to kasser av denne, som ble nytt 2 juler etter hverandre, var lenge etter 2008 da disse var lenge lagret.

1884776591_FatDuck2008.jpg.4eeadecf36dd04f58194c5ed9b6971dc.jpg

Den var temperert men knaset bra, En Perfecto form.

Denne var Dominikansk men er den beste Sigaren jeg har smakt. Favorittene ellers er Partagas, Trinidad og Montecristo, Davidoff..

Alle disse store Perfecto, Torpedo bla fra Partagas og Montecristo knaset litt, tror det har med rulle og pakkformen i prosessen å gjøre.. Torpedos og Perfectos knaser litt er min erfaring.

Men disse Torpedo og Perfecto er de beste high end sigarer etter min mening, liker Robustoene også spesielt Partagas og Montecristo.

OG de tynne lange fra Trinidad, Coloniales og Fundadores... Ren nytelse


Det er en Montecristo Open Regata. :)

4F0EF1E4-9C26-4DD4-830F-597561807D2C.thumb.jpeg.2200e7f151e8ee2fcce7ed02ad71d11b.jpeg

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Heisann. 
 

prøve å sparke liv i denne tråden igjen. Jeg har da kjøpt Romeo Yjulieta nr 2 i dag. Prøve å ta steget inn i sigar verden igjen. Hadde en lang prat med selgeren, så fikk masse hjelp. 
 

nå gjelder det å finne en passende anledning for å teste ut. Det blir nok fort på en fisketur, da slappere jeg av og har god tid. 
 

Hilsen Michael 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Fikk en Sigar av en kollega (Faktisk fra Cuba), det var en Montecristo Petit Tubos. Det står ikke noe mer på den, enn det. Men den var noe tør fant jeg ut. Ikke super tør, men litt. Vil den komme seg igjen, når den ligger i Humidoren jeg har?

Lenke til kommentar
Pms1 skrev (3 timer siden):

Fikk en Sigar av en kollega (Faktisk fra Cuba), det var en Montecristo Petit Tubos. Det står ikke noe mer på den, enn det. Men den var noe tør fant jeg ut. Ikke super tør, men litt. Vil den komme seg igjen, når den ligger i Humidoren jeg har?

Hva baserer du vurderingen på? Har du prøvd en av de selv?

Ellers er det ikke noe galt i å slenge den i Humidoren, om den er veldig tørr så kunne det kanskje lønnet seg å kjøpe en boveda pack med høyere fuktighet og slengt den i en feks plastig Zip Bag med sigaren...

Jeg er usikker på hvor mange dager uker den skal ha høyere fuktighet.. Så er nesten bedre du mailer noen med mer peiling enn meg, feks en Sigarbutikk etc..

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (13 timer siden):

Hva baserer du vurderingen på? Har du prøvd en av de selv?

Ellers er det ikke noe galt i å slenge den i Humidoren, om den er veldig tørr så kunne det kanskje lønnet seg å kjøpe en boveda pack med høyere fuktighet og slengt den i en feks plastig Zip Bag med sigaren...

Jeg er usikker på hvor mange dager uker den skal ha høyere fuktighet.. Så er nesten bedre du mailer noen med mer peiling enn meg, feks en Sigarbutikk etc..

Jeg langt i fra ekspert på noen som helst måte, det ble basert på det at den knitret mye og at han sa at den hadde ligget i bilen i 1 uke +. Jeg la den i humidoren min med resten, så lar jeg den ligge der i noen dager før jeg sjekker den igjen. Jeg tenker som så, at den er nok mulig å redde.

Skal innom Sørensen Tobakk her i Bergen, i neste uke for å fylle litt opp med sigarer og kjøpe ny Boveda pack. Kan ta den med meg da, og høre hva de sier.

Takk for svar og tilbakemelding, setter stor pris på det :)

Lenke til kommentar
Pms1 skrev (1 time siden):

Jeg langt i fra ekspert på noen som helst måte, det ble basert på det at den knitret mye og at han sa at den hadde ligget i bilen i 1 uke +. Jeg la den i humidoren min med resten, så lar jeg den ligge der i noen dager før jeg sjekker den igjen. Jeg tenker som så, at den er nok mulig å redde.

Skal innom Sørensen Tobakk her i Bergen, i neste uke for å fylle litt opp med sigarer og kjøpe ny Boveda pack. Kan ta den med meg da, og høre hva de sier.

Takk for svar og tilbakemelding, setter stor pris på det :)

En uke i bilen burde ikke skade, er det tubo også så beskytter det bedre enn om den var løs.

Alle sigarer knitrer litt, husk det er lagret tobakk. Men man skal oppbevare det i humidor om man kan slik at de ikke blir for tørre og får vond smak.

Men det er spørsmål om tid, en uke eller to om det skal røykes og man ikke har humidor er ikke farlig.

Utover dette feks store kvanta og lagring så bør man ha humidor eller boveda packs med zip bag eller eske .

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (På 18.7.2022 den 12.41):

En uke i bilen burde ikke skade, er det tubo også så beskytter det bedre enn om den var løs.

Alle sigarer knitrer litt, husk det er lagret tobakk. Men man skal oppbevare det i humidor om man kan slik at de ikke blir for tørre og får vond smak.

Men det er spørsmål om tid, en uke eller to om det skal røykes og man ikke har humidor er ikke farlig.

Utover dette feks store kvanta og lagring så bør man ha humidor eller boveda packs med zip bag eller eske .

Ja den jeg har liggende, knitrer litt, og det er jeg vant til. Men denne knitret litt mye (syns jeg), men jeg kan fort ta feil også, at denne er virkelig innafor. 
 

skrev 1 uke +, for han husket ikke hvor lenge den hadde ligget med sikkerhet. 
 

sjekket den nå, og boveda pack har gjort jobben, den knitrer ikke lenger, og er slik som den skal være. 
 

humidoren min, er pr dags dato en boks med lokk og boveda pack oppi. 

Lenke til kommentar
Pms1 skrev (1 time siden):

Ja den jeg har liggende, knitrer litt, og det er jeg vant til. Men denne knitret litt mye (syns jeg), men jeg kan fort ta feil også, at denne er virkelig innafor. 
 

skrev 1 uke +, for han husket ikke hvor lenge den hadde ligget med sikkerhet. 
 

sjekket den nå, og boveda pack har gjort jobben, den knitrer ikke lenger, og er slik som den skal være. 
 

humidoren min, er pr dags dato en boks med lokk og boveda pack oppi. 

Det samme jeg bruker, en treboks med boveda.

Har ikke boveda nå, men kjøpte meg en

H Upmann Tubos Major Corona idag. Skal bli digg med en Cubaner igjen om været blir bra.

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (12 timer siden):

Det samme jeg bruker, en treboks med boveda.

Har ikke boveda nå, men kjøpte meg en

H Upmann Tubos Major Corona idag. Skal bli digg med en Cubaner igjen om været blir bra.

Jeg har plastikk boks, funker greit på de korte, men må lage til en stor boks. 
 

hadde planer om å ta RY nr2, men hadde en hodepine som holdt på ta knekken på meg. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...