Gå til innhold

Lagrer 1,5 TB på en harddisk


Anbefalte innlegg

Edit:

Jeg planlegger å kjøre 4stk på mitt kontrollerkort i Raid5, vil dette funke? ( ser noen tidligere poster snakker om 2TB- begrensning.) Jeg kjører XP 32bit på serveren. Hvis dette ikke lar seg gjøre, hvilket OS ville vært å foretrekke?

 

Nei. Det vil imidlertid funke med alle versjoner av Windows 2003 server, Vista (også 32-bit) og selvfølgelig alle 64-bits windows-OS. Kanskje Windows XP x64 Edition er noe for deg?

 

Takk for oppklaringen, jeg var ikke klar over at WinXP 32-bit ikke støtter GPT. (bruker win2k3 på filserveren)

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
da har de kommet in på lager oss newegg i usa sikkert ikke så mye lengre nå da

 

Har du link?

 

Edit:

Fant selv http://www.newegg.com/Product/Product.aspx...N82E16822148337

 

 

Edit2:

Er det noen av dere som har bestilt fra noen norske butikker, og venter på at de skal komme på lager. Personlig har jeg ikke bestilt, men skal bestille når de kommer på lager.

 

Edit3:

mamoz.no har skrevet at den er bekreftet på lager 13.10.2008. Synd at de er så dyre på pris der

Endret av JFM
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Irriterende at de holder på med denne pristriksingen. Nå kan jo USD kursen ha noe å si men ikke så mye. Personlig er jeg irritert på at de lurer folk til å kjøpe lenge før varen er tilgjengelig, samt at de øker prisene mot vareleveranse.

 

Det samme skjedde med OCZ sine Core SSD, jeg avbestilte og så meg aldri tilbake. Nå begynner jeg å få samme inntrykket av denne disken.

 

Jeg vil ikke si at dette er en gjennomtenkt strategi.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Irriterende at de holder på med denne pristriksingen. Nå kan jo USD kursen ha noe å si men ikke så mye. Personlig er jeg irritert på at de lurer folk til å kjøpe lenge før varen er tilgjengelig, samt at de øker prisene mot vareleveranse.

 

Det samme skjedde med OCZ sine Core SSD, jeg avbestilte og så meg aldri tilbake. Nå begynner jeg å få samme inntrykket av denne disken.

 

Jeg vil ikke si at dette er en gjennomtenkt strategi.

 

 

 

Jeg er faktisk og i tvil om jeg skal kjøpe den. Nå kan man jo like godt kjøpe 1TB disker eller disker på 750GB :(

Lenke til kommentar
Irriterende at de holder på med denne pristriksingen. Nå kan jo USD kursen ha noe å si men ikke så mye. Personlig er jeg irritert på at de lurer folk til å kjøpe lenge før varen er tilgjengelig, samt at de øker prisene mot vareleveranse.

Dollaren har steget ~10% på en måned. Det tilsvarer et prishopp fra den første prisen (for ~1 mnd siden) på 1339 kr til 1473 kr i dag. Laveste pris jeg finner for øyeblikket er 1490 kr. Altså omtrent det samme som dollaren har steget. Jeg angrer bare på at jeg ikke bestilte når prisen var lavere og jeg så dollarkursen steg. Jeg skal ha minst én.

 

Prisen irriterer meg ikke, men manglende leveranser irriterer. Seagate lovde at disken skulle være tilgjengelig i Norge i august. :thumbdown: Drøyer dette ennå lengre så ser jeg ikke bort i fra at Hitatchi eller Samsung kan tilby meg 1,5TB før enn Seagate.

Lenke til kommentar

Du har helt rett Simen1, jeg burde ha sjekket. Og jeg er helt enig at det er mangelen på lovt leveranse som irriterer.

 

Jeg sitter og skyver på mange prosjekter fordi jeg vil ha disse diskene til backup til PC av server.

 

Og slik finanskrisen brer om seg med rare fluxes så spørs det om man ikke bare kan skrinlegge alle hardware planer fremover.

Lenke til kommentar

Ikke 3 gigebyte per siemens (GB/S), men 3 gigabit per sekund (Gb/s).

Tallet er også kun et teoretisk tall som ikke forteller noe om hvordan det vil fungere i virkeligheten. Den nye 1,5 TB-disken vil sikkert klare rundt 1 Gb/s på store filer som ligger helt i starten av disken. Altså rundt 125 MB/s.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...