Gå til innhold

Lagrer 1,5 TB på en harddisk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok :) Og du tror du normalt sett ville merket noe innen denne tiden? Altså du har hørt på musikk i flere timer, sett på filmer el?

 

Kan du prøve å skrive til disken samtidig som du lytter til musikk? Noen mener det er Write Cache som er problemet. Sjekk også om ny firmware evt. disabler write cache.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Noen flere som har fått testa denne disken nå? Fikk min i går men har ikke fått satt den inn i serveren min enda. JFM(eller noen andre hvis dere vet) hva slags informasjon måtte du gi til seagate for å få ny Firmware? Tenkte jeg kunne skrive av denne før jeg installerte den, så slapp jeg å ta den ut hvis jeg trengte ny Firmware.

Lenke til kommentar

HDtach og iometer er gode verktøy. Men det spørs hva du vil teste. Store Winrar arkiver er også en artig test. Kopiering av store mengder data mm. Teracopy er fint til å se hastighet på kopiering. Sjekk temps på disken mens den jobber hardt med fanspeed, sjekk prosessorbruk etc.

 

Skal du forsøke å teste om den har hengproblemet bør du ha lange playlister med musikk eller se på spillefilmer fra disken.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
HDtach og iometer er gode verktøy. Men det spørs hva du vil teste. Store Winrar arkiver er også en artig test. Kopiering av store mengder data mm. Teracopy er fint til å se hastighet på kopiering. Sjekk temps på disken mens den jobber hardt med fanspeed, sjekk prosessorbruk etc.

 

Skal du forsøke å teste om den har hengproblemet bør du ha lange playlister med musikk eller se på spillefilmer fra disken.

Tenkte først og fremst på å teste om den hadde disse beryktede hengproblemene(og derav oppgradere FW), går dette på tiden den skal streame data eller mengden data? Kan jeg sette på en playlist med mp3 eller må jeg se gjennom en hel DVD-R for å teste at den ikke henger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...