Gå til innhold

Sniktitt: World of Warcraft: Wrath of The Lich King (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Man kødder ikke med Skrømtekongen! Seriøst, er det virkelig nødvendig å fornorske absolutt ALT som blir skrevet? Det ender jo bare opp med å se helt tilbakestående ut...

 

Akkurat den må jeg nesten si meg enig i. Nå gjør det meg ikke så mye at de oversetter i og med at det er en norsk webside osv, men jeg synes det blir ganske unødvendig da det engelske ordet sier oss så mye mer, og oversettelsen blir så sær på norsk at man faktisk må putte det engelske ordet i parantes uansett for at vi skal skjønne hva det dreier seg om. (Skal ikke engang begynne å gå inn på hvor mye rikere det engelske språket er enn det nissespråket vi har her oppe i nord.)

 

Beste eksempelet jeg har sett på fornorsking er uten tvil en WoW anmeldelse på en eller annen norsk side for lenge siden, der de presterte å kalle Undead Rogue for Spøkelse Landstryker. :sick:

Endret av apollox
Lenke til kommentar
pvp systemet var også mye bedre før enn nå, man trenger ikke engang å være skilled lengre for å få items, må bare henge rundt som en jævla i idiot i Av og leeche honor..

Joda, leeching er et problem, men vil ikke si at BGs trenger mindre skill nå enn før. Alt man måtte ha for å bli rank 14 var jo masse, masse tid. Nå kan man forbedre gearet sitt bit for bit, men noen velger den enkle veien; nemlig å leeche i BGs.

 

Wow er dødt face it , så enkelt..

Et spill med over 10 millioner brukere er ikke akkurat dødt.

Lenke til kommentar
WoW for meg døde med tbc og spesielt resilience, spillet er ez mode og rett og slett ikke noe å samle på lenger. de gode gamle lvl 60 dagene var store og utrolig gøye. savner faktisk blackwing lair og molten core, selv det var mange timer med stress og skriking over vent, men du fikk så absolutt igjen for det i konge items som var unike og mye mer spennende :)

 

Selv om det var stressende som pokker å wipe i flere timer/dager på onyxia/mc/bwl så var det ekstremt kult å få ned bossene med guilden sin. Derimot når bossene var død og instancen var på farming så sugde WoW noe enormt for en liten pve priest som meg som ikke likte random pvp i AV.

 

Fant forresten ut at 3 folk som jeg traff i heimevernet spilte på horde og venn med min alliance-guild, vi sluttet faktisk nesten samtidig, hah!

 

 

 

Helt enig. Det som er morsomt er jo opplevelsen å ta ned bossene, om du så måtte wipe noen ganger, straks du blir "tvunget" til å ta x antall instancer xx antall ganger for å i det hele tatt ha noen kjangs på nye instancer så ble alt ødelagt for min del.

 

 

Jeg hadde verken tid eller tålmodighet til å holde på sånn i det lange løp, og vil være evig takknemlig om det nå med WotLK blir slik at nesten alle instancer kommer i en slags "easy mode" slik at selv folk som ikke har tid til å grinde deluxe faktisk kan sette seg ned en halg og kose seg og oppleve alle instancer og bosser, og at det ikke lengre er forbeholdt de mest ekstreme spillerne, selvsagt burde det være en egen vanskeligere utgave med bedre drops osv for hard-core spillere, men det er kjempe bra om Blizzard også har en egen utgave for de som ikke er så hardcore så faktisk alle for oppleve alle bosser og instancer!

Lenke til kommentar

Endelig tilbake til "middelalderstil-wow" :) Personlig syntes jeg Outland burde bli lagt ned. Dvs at ingame gjennom en stor event så ville dem endelig klare å ødelegge portalen for godt, slik at den allerede sære og "sprengte" outland verden får dø i fred.

 

Det at man liker wow-lore tror jeg er et veldig godt utgangspunkt for å holde ut i et spill over tid (dvs 2-5 år). Jeg digger og elsker wow-lore og utenom ringenes herre så tror jeg ikke noen fantasiverden har fasinert meg mer gjennom tidene. Prøvde å like AoC, men det var dømt til å feile i grunnen. Jeg var aldri oppslukt av conanverden og tilhørende tegneserier. joda...klart jeg leste conan tegneserier på 80-tallet, men det var mest for å se på halnakne damer og lese tilleggshistoriene (som f.eks Solomon Cane) i dem bladene.

 

Og at Blizzard kanskje tilrettelegger mer og mer for "casual" gamers er bare bra for min del. Jeg har etterhvert fått en filosofi at jeg aldri i noen aspekter av livet vil gjøre noe perfekt. Jeg vil bare være generelt god i ALT! Den gyldne middelvei er veien for meg:) Og hittil har wow levert det jeg har trengt. Klart det var litt mer stress pre-tbc, da man virkelig måtte jobbe for å få det beste. Selv fikk jeg jo selvsagt ikke det, men stresset litt mer for å få kule items. Jeg liker ikke stresse lenger hehe...blitt for gammel til slikt:)

Lenke til kommentar
Det finnes mmorpgs som er gamlere enn WoW, og som fortsatt spilles av mange. AoC var nytt, men var det noe å snakke om? Nah.

 

DET HETER "ELDRE" FFS! Puh...måtte få det ut.

 

Så ontopic:

Dette høres bra ut, synes jeg. Liker at de gjør spillet mer casual-vennlig. Ikke bare fordi jeg er casual, men fordi dette KANSKJE kan bidra til at noen klorhvite geeks får en mikroskopisk sjanse til et rl, fordi de nå vil bruke kun 10 timer pr dag på WoW.

 

Og fett at Naxx relanseres.

 

Tipper jeg kommer til å ta en tur tilbake i Azeroth etter et kort og litt skuffende opphold i Hyboria.

Endret av angry_norwegian
Lenke til kommentar
håper dette virkelig blir bedre en BC, det var noe som ødla WoW bigtime!

Det ble mye mer fantasy en det som var i "gamle" WoW, og for noe slit det blir og lvl'e nå 1-70 uten noen som kan være med deg og hjelpe og forklare alle blir jo borte i ekspansionene. :(

 

Selv starta jeg på nytt og kjørte en Druid fra 1-65 på en uke men da var det stopp. var altfor kjedelig

Noen som vet når man kan starte og game i WoTLK. håpre jeg ikke må dra meg opp til 70. Da dør jeg...

 

-Gernia-

 

 

Regner med det blir fra lev68, slik som tBC var fra 58.

5levels på et halvår burde jo ikke være så frykelig, 1level i måneded det :p

Lenke til kommentar
Jeg har alltid lurt på hva som var så spesielt med pre-tbc? Hvordan var det mer skill-basert? Jeg kjøpte selv WoW en god tid etter at TBC ble lansert, og gleder meg til WOTLK.

 

 

pre-tbc var vel bare generelt hardcore fordi endgamet var så knallhardt og man måtte jobbe

hardt for å ha noe som helst progresjon, 40stk er ganske mye værre å holde styr på en 25.

Og antall guilds som har gjort ferdig Naxx eller tilogmed Blackwing Lair & AQ40, er vel ikke overdrevet sinnsykt mange. Geare up 40stk tok helvetes lang tid, for å si det mildt.

De fleste er vel sur fordi da betydde det noe å være Epic geared, det viste at du hadde

dedikasjon, du var delvis flink til å spille classen din og du hadde viljestyrken til

å raide 4-8timer 2-3 ganger i uken.

 

Noen hadde også den fantastiske opplevelsen av å starte i et nytt spill og

utforske værdenen sammen/før andre og områdene var fyldt med liv og RP for de

som var på slike servere. Før alt var skrevet ned som step-by-step tutorials,

før alle viste hvor alle questene var og hvilke items som droppet. Slik er det

nok med alle bra MMOs, ikke spesefikt til WoW. Føler det samme i Age of Conan nå.

 

Jeg kan ikke akkurat si at tBC ødla WoW, for tBC var en veldig bra expansion, har hatt

det extremt morsomt i Outland og jeg gleder meg også til WotLK.

Endret av anotherzen
Lenke til kommentar
eller tilogmed Blackwing Lair & AQ40, er vel ikke overdrevet sinnsykt mange.

..

Jeg kan ikke akkurat si at tBC ødla WoW, for tBC var en veldig bra expansion, har hatt

det extremt morsomt i Outland og jeg gleder meg også til WotLK.

Been there, done that. ;)

 

For meg tror jeg at det overdrevne fokuset på PvP også i PvE realms var en stor faktor til at jeg ikke gadd mer. Når man får like bra utstyr av å sitte dagen lang i battlegrounds, som å kjempe seg gjennom den ene instancen etter den andre, ofte mange uker i strekk for å ta ned siste bossen, da er det ikke den PvE'en jeg ønsker lengre.

 

Pluss en rekke andre ting; f.eks. disse daily questene i Outlands (kjøres de enda?) der man lett soper inn 50-100 g om dagen, på å gjøre samme ting om og om igjen. Tragisk..

 

De typene spillopplevelse bør ikke være hovedfokuset i et fantasy-rollespill..

 

Det som derimot er fascinerende er å utforske stadig nye områder, la seg imponere av omgivelsene, bekjempe store monstre og ha det moro med en god historie. Også på egenhånd. Men det er kanskje bare meg.

Endret av klilleng
Lenke til kommentar
De fleste er vel sur fordi da betydde det noe å være Epic geared, det viste at du hadde

dedikasjon, du var delvis flink til å spille classen din og du hadde viljestyrken til

å raide 4-8timer 2-3 ganger i uken.

 

Noen hadde også den fantastiske opplevelsen av å starte i et nytt spill og

utforske værdenen sammen/før andre og områdene var fyldt med liv og RP for de

som var på slike servere. Før alt var skrevet ned som step-by-step tutorials,

før alle viste hvor alle questene var og hvilke items som droppet. Slik er det

nok med alle bra MMOs, ikke spesefikt til WoW. Føler det samme i Age of Conan nå.

 

Jeg kan ikke akkurat si at tBC ødla WoW, for tBC var en veldig bra expansion, har hatt

det extremt morsomt i Outland og jeg gleder meg også til WotLK.

 

Øh...dedikasjon? Viljestyrke? Haha, det heter "for mye tid". Bare positivt at man kan spille noe mindre, men likevel være på høyde med nørdsa.

 

Men jeg er enig i ditt andre avsnitt jeg siterte.

 

Man kødder ikke med Skrømtekongen! Seriøst, er det virkelig nødvendig å fornorske absolutt ALT som blir skrevet? Det ender jo bare opp med å se helt tilbakestående ut...

 

Ja, det var MAJORLY retarded ffs! wtf skal man med norsk, if you know what i mean...i mean...FØKK norwegian liksom. Engelsk er THE SHIT!

Endret av angry_norwegian
Lenke til kommentar
Jeg har alltid lurt på hva som var så spesielt med pre-tbc? Hvordan var det mer skill-basert? Jeg kjøpte selv WoW en god tid etter at TBC ble lansert, og gleder meg til WOTLK.

 

Tror de fleste der har noe dårlig hukommelse. Var selv halveis gjennom naxx når jeg måtte ta meg pause fordi raidingen ble for mye. Krevde ferdighet? Tja, visse classes/kamper krevde det ja. Men når man må ha 40 stykker for å forme ett raid sier deg seg selv at de fleste guilds vil ha noen skikkelige kron idioter inni der. Skal ikke si for mye selv, brillierte med idioti flere ganger selv.

 

PvP var ikke mer skill basert nå enn før, altså i BG's. Rank 14 på stormscale krevde tid, MYE tid, i premades. Mot andre premades? Nei pokker skulle man bli rank 14 var det å valse over randoms i 2 minutters Arathi Basin's, ferdiget? Neeeh.

 

WoW har fortsatt problemer, ikke de samme, men det trengs fortsatt noen justeringer. Og WotLK har noen av de forandringene jeg tror vil gjøre WoW mye mer underholdende å spille for min del.

Lenke til kommentar

Jeg husker mine dager i wow. Jeg begynte å spille tidlig, men lvla seint pga jeg hadde det kjempemorro med RP i guilds osv, så kom tiden jeg satte meg inn for lvling. Gleda meg til å komme i 60, men BANG så kom tBC og hele pointet forsvant.

Så var det gjennom The Dark Portal, lvle opp til 70 på rimelig kort tid, og jeg gadd rett og slett ikke å ødelegge dagene på å leke rundt i BGs, og ingen ville ha meg til raids/heroics pga middels gear.

 

Wow var et skikkelig gøy spill før tBc, og forsåvidt under tBC, men fryktelig dumt av blizz å "dumpe" de utrolig fete 60 raids og lavere Tiersett man måtte ha litt skills for å få.

 

Håper WotLK blir bedre, mulig jeg begynner igjen...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...

Altså er der for noe dumme comments dere kommer med da?

Kan dere spillet i det hele tatt?

Don't judge something you havent really tried

 

Sitter på skolen å kjeder meg leser igjennom noen par kommentarer altså dere sier spillet er dødt når dere har faen meg ikke lvlet opp helt eller gjort noe som blizzard har SKIKKELIG jobbet på.

 

Tror du seriøst blizzard , altså WoW er Lvling og questing? du ser der tar du FEIL.

Var en fyr som lvla til 43 her å sa at WoW er dødt whine over at man måtte drepe for mange mobs så derfor synst han spillet er dødt , alt altså.

 

Du har jo faen ikke STARTA. Lvling er en prosess der du lærer din klasse, når du kommer i høyere level kan du din klasse mye bedre, får nye spells osv. ikke gå rundt å si wow suger når du er level 44 , da er du rett og slett retarded akkurat som jeg sku ha sagt at CS suger i de første sekundene eller at AoC failer så jævlig de første level'ene.

 

MMO spillene er ALLTID kjedelig istarten, det er END-game som teller. PvE eller PvP whatsoever. Faen for noen idiotske dumme anklager at WoW er dødt når det er over 11 mill som spiller det. Dere som klager over WoW er fordi dere faila så sykt at dere quita. Gå å klag somewhere else please.

 

Noen har klaget på at det er lett å få full epic selv om du går f.eks rundt i full karazhan epic , er du ikke god... At all, det er start instance. hvis du har raidet Sunwell PRENERF å fått epics der. DA kan du si at du har full epic, altså GOD epic ikke sånn jævla crappy piss. Altså my point dere som whiner har faen meg ikke spilt spillet skikkelig . Er sikkert noen av dere som har men de fleste her har ikke prøvdt det skikkelig.

 

 

Wrath of the lich king er _GANSKE_ lett ibegynnelsen for de som har raidet mye i TBC, altså forkjellen mellom WoW Vanilla og WoW TBC er _STOR_ . Mange sluttet pga Wow ble litt for komplisert for enkelte personer. Resilence skaper mer balanser melleom folk som fokusert på PvP . Istedenfor at PvE gikk rundt å eide folk som ikke likte PvE at all. Noe som er veldig bra , så forstår ikke hvorfor dere whiner over det heller. Jeg kan vær enig at WoW classic var fun, men altså spillet var ikke balansert som den er nå. HVilken class eide da? Rogue de kunne at alt uten noe som helst gear. med lvl 1 daggers....

 

WoW har forbedret seg MYE, vær uenig med meg eller enig men jeg synst det iværtfall. Dere som har raidet start instance å whiner på at WoW er ezmode think again. Raid noe skikkelig endgame. Altså alt "vannskelig" blir ettervhert nerfet rett før en ny exp PGA at Casual gamer skal få lovt å se det. Sunwell platue var det bare 5% av WoW folka som fikk prøve. meg selv klarte å ta alt.

 

Anyways, Wrath of the lich king er ezmode istarten men alt jevner seg ut etter tid er IKKE enkelt å styre et MMO-spill:)

 

Slutt å skriv her med mindre du faktis har spilt spillet SKIKKELIG.

 

WoW player since the start.

Fin.

Endret av odmanex
Lenke til kommentar

Altså er der for noe dumme comments dere kommer med da?

Kan dere spillet i det hele tatt?

Don't judge something you havent really tried

 

Sitter på skolen å kjeder meg leser igjennom noen par kommentarer altså dere sier spillet er dødt når dere har faen meg ikke lvlet opp helt eller gjort noe som blizzard har SKIKKELIG jobbet på.

 

Tror du seriøst blizzard , altså WoW er Lvling og questing? du ser der tar du FEIL.

Var en fyr som lvla til 43 her å sa at WoW er dødt whine over at man måtte drepe for mange mobs så derfor synst han spillet er dødt , alt altså.

 

Du har jo faen ikke STARTA. Lvling er en prosess der du lærer din klasse, når du kommer i høyere level kan du din klasse mye bedre, får nye spells osv. ikke gå rundt å si wow suger når du er level 44 , da er du rett og slett retarded akkurat som jeg sku ha sagt at CS suger i de første sekundene eller at AoC failer så jævlig de første level'ene.

 

MMO spillene er ALLTID kjedelig istarten, det er END-game som teller. PvE eller PvP whatsoever. Faen for noen idiotske dumme anklager at WoW er dødt når det er over 11 mill som spiller det. Dere som klager over WoW er fordi dere faila så sykt at dere quita. Gå å klag somewhere else please.

 

Noen har klaget på at det er lett å få full epic selv om du går f.eks rundt i full karazhan epic , er du ikke god... At all, det er start instance. hvis du har raidet Sunwell PRENERF å fått epics der. DA kan du si at du har full epic, altså GOD epic ikke sånn jævla crappy piss. Altså my point dere som whiner har faen meg ikke spilt spillet skikkelig . Er sikkert noen av dere som har men de fleste her har ikke prøvdt det skikkelig.

 

 

Wrath of the lich king er _GANSKE_ lett ibegynnelsen for de som har raidet mye i TBC, altså forkjellen mellom WoW Vanilla og WoW TBC er _STOR_ . Mange sluttet pga Wow ble litt for komplisert for enkelte personer. Resilence skaper mer balanser melleom folk som fokusert på PvP . Istedenfor at PvE gikk rundt å eide folk som ikke likte PvE at all. Noe som er veldig bra , så forstår ikke hvorfor dere whiner over det heller. Jeg kan vær enig at WoW classic var fun, men altså spillet var ikke balansert som den er nå. HVilken class eide da? Rogue de kunne at alt uten noe som helst gear. med lvl 1 daggers....

 

WoW har forbedret seg MYE, vær uenig med meg eller enig men jeg synst det iværtfall. Dere som har raidet start instance å whiner på at WoW er ezmode think again. Raid noe skikkelig endgame. Altså alt "vannskelig" blir ettervhert nerfet rett før en ny exp PGA at Casual gamer skal få lovt å se det. Sunwell platue var det bare 5% av WoW folka som fikk prøve. meg selv klarte å ta alt.

 

Anyways, Wrath of the lich king er ezmode istarten men alt jevner seg ut etter tid er IKKE enkelt å styre et MMO-spill:)

 

Slutt å skriv her med mindre du faktis har spilt spillet SKIKKELIG.

 

WoW player since the start.

Fin.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...